Geschlechtlichkeit und pädagogisches Handlungswissen : Eine rekonstruktive Studie zum schulischen Raum des Sicht- und Sagbaren
How is gender perceived, communicated and shaped by teachers? The study is dedicated to dealing with gender in the field of school from a power-critical perspective. For this purpose, the concept of gender fiction is developed theoretically and tested reconstructively-empirically on the basis of pho...
Saved in:
Superior document: | Schriftenreihe der DGfE-Kommission Qualitative Bildungs- und Biographieforschung |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2022 |
Language: | German |
Series: | Schriftenreihe der DGfE-Kommission Qualitative Bildungs- und Biographieforschung
|
Physical Description: | 1 electronic resource (261 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Pädagogisches Wissen im LehrerInnenberuf : Rekonstruktive Befunde aus der schulischen Praxis / Ann-Kathrin Dittrich
by: Dittrich, Ann-Kathrin
Published: (2020) - Politisches Handlungswissen im Venedig des Quattrocento
-
Introduction to Semantics and Formalization of Logic / / Rudolf Carnap.
by: Carnap, Rudolf,
Published: ([2013]) -
. dem Gehirn beim Denken zusehen? : : Sicht- und Sagbarkeiten in der funktionellen Magnetresonanztomographie / / Hannah Fitsch.
by: Fitsch, Hannah,
Published: ([2014]) -
Interaktive Erstellung und Ausführung von Handlungswissen für einen Serviceroboter
by: Knoop, Steffen
Published: (2007)