Geschlechtlichkeit und pädagogisches Handlungswissen : Eine rekonstruktive Studie zum schulischen Raum des Sicht- und Sagbaren

How is gender perceived, communicated and shaped by teachers? The study is dedicated to dealing with gender in the field of school from a power-critical perspective. For this purpose, the concept of gender fiction is developed theoretically and tested reconstructively-empirically on the basis of pho...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Schriftenreihe der DGfE-Kommission Qualitative Bildungs- und Biographieforschung
:
Year of Publication:2022
Language:German
Series:Schriftenreihe der DGfE-Kommission Qualitative Bildungs- und Biographieforschung
Physical Description:1 electronic resource (261 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 02374nam-a2200337z--4500
001 993558248404498
005 20231214141110.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202209s2022 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-8474-1765-7 
035 |a (CKB)5590000000945740 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/91961 
035 |a (EXLCZ)995590000000945740 
041 0 |a deu 
100 1 |a Carnap, Anna  |4 auth 
245 1 0 |a Geschlechtlichkeit und pädagogisches Handlungswissen  |b Eine rekonstruktive Studie zum schulischen Raum des Sicht- und Sagbaren 
246 |a Geschlechtlichkeit und pädagogisches Handlungswissen  
246 |a Geschlechtlichkeit und pädagogisches Handlungswissen  
260 |b Verlag Barbara Budrich  |c 2022 
300 |a 1 electronic resource (261 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Schriftenreihe der DGfE-Kommission Qualitative Bildungs- und Biographieforschung 
520 |a How is gender perceived, communicated and shaped by teachers? The study is dedicated to dealing with gender in the field of school from a power-critical perspective. For this purpose, the concept of gender fiction is developed theoretically and tested reconstructively-empirically on the basis of photo group discussions with teachers. At the end, the plea is made for the pluralisation of gender fictions in teacher education to expand the professional-pedagogical repertoire of action. 
520 |a Wie wird Geschlechtlichkeit durch Lehrer*innen wahrgenommen, vermittelt und geprägt? Das Buch widmet sich dem Umgang mit Geschlechtlichkeit im Handlungsfeld Schule aus einer machtkritischen Perspektive. Zu diesem Zweck wird das Konzept der Genderfiktion theoretisch entwickelt und anhand von Fotogruppendiskussionen mit Lehrer*innen rekonstruktiv-empirisch erprobt. Am Ende steht das Plädoyer für die Pluralisierung von Genderfiktionen in der Lehrer*innenbildung zur Erweiterung des professionell-pädagogischen Handlungsrepertoires 
546 |a German 
650 7 |a Gender studies, gender groups  |2 bicssc 
653 |a Differenz;Dokumentarische Methode;Fotogruppendiskussion;Geschlechtlichkeit;Imaginäre;pädagogische Professionalität;Rekonstruktion;Schule;Subjektivation;Ungleichheit 
776 |z 3-8474-2607-9 
906 |a BOOK 
ADM |b 2024-01-16 02:15:30 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-09-05 04:09:31 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5340043890004498&Force_direct=true  |Z 5340043890004498  |b Available  |8 5340043890004498