Hilfsbedürftig oder selbstbestimmt? : : Darstellungen von Menschen mit Beeinträchtigung und Inklusion im Schulbuch / / Carolin Bätge.
Wie werden Behinderung und Inklusion in Schulbüchern kontextualisiert? Welche Narrative werden angeboten und wessen Perspektiven berücksichtigt? Gerade vor dem Hintergrund der inklusiven Beschulung und des heterogenen Rezipient*innenkreises ist diese Frage hochaktuell. Carolin Bätge nimmt in ihrer u...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2023 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2023] ©2023 |
Year of Publication: | 2023 |
Language: | German |
Series: | Bildungsforschung ;
18 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (304 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Was Texte sind und wie sie sein sollen : : Ansätze zu einer sprachwissenschaftlichen Begründung eines Kriterienrasters zur Beurteilung von schriftlichen Schülertexten / / Markus Nussbaumer.
by: Nussbaumer, Markus,
Published: ([2011]) -
Interkulturelle Perspektivität als Potenzial bilingualen Geschichtsunterrichts? : : Eine empirische Studie.
by: Link, Corinna.
Published: (2023.) -
Reading into racism : bias in children's literature and learning materials / / Gillian Klein.
by: Klein, Gillian.
Published: (1985.) -
The new politics of the textbook : problematizing the portrayal of marginalized groups in textbooks / / edited by Heather Hickman and Brad J. Porfilio.
Published: (c2012.) -
Where have all the textbooks gone? : : toward sustainable provision of teaching and learning materials in Sub-Saharan Africa / / Tony Read.
by: Read, Tony,
Published: (2015.)