Die Umsetzung schulischer Inklusion nach der UN-Behindertenrechtskonvention in den deutschen Bundesländern
The study examines the current state of implementation of the UN Convention on the Rights of People with Disabilities (CRPD) with regard to the inclusion of children with special needs in mainstream schools in the German states. It provides a comprehensive structural analysis of this area.Article 24...
Saved in:
Superior document: | Recht und Gesellschaft - Law and Society Band 15 |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2021 |
Language: | German |
Series: | Recht und Gesellschaft - Law and Society
Band 15 |
Physical Description: | 1 electronic resource (333 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Menschenrecht inklusion : : 10 jahre UN-Behindertenrechtskonvention - bestandsaufnahme und perspektiven zur umsetzung in sozialen diensten und diakonischen handlungsfeldern / / Theresia Degener [and four others], (hg.).
Published: (2016.) -
Schulische Inklusion auf dem Weg : Abschlussbericht zur „Evaluation Gemeinsames Lernen und Schulzentren im Bundesland Brandenburg“
by: Lenkeit, Jenny
Published: (2022) -
Warum machen wir nicht einfach Inklusion? : : Entwicklung einer Theorie schulischer Inklusion / / Jennifer Lambrecht
by: Lambrecht, Jennifer
Published: (2020) -
Kanada - Ein beispiel fur schulische Inklusion : : moglichkeiten und probleme der verwirklichung / / Thomas Zigahn.
by: Zigahn, Thomas,
Published: (2014.) -
Schulische Inklusion als widersprüchliche Herausforderung : Empirische Rekonstruktionen zur Bearbeitung durch Lehrkräfte / Bettina Reiss-Semmler
by: Reiss-Semmler, Bettina
Published: (2019)