Konsumgut Nachhaltigkeit : : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / / Moritz Gekeler.

Products are the media of consumer culture - they tell us stories. For a few years now, »sustainability« has been a dominant topic in these stories. This book looks into the staging strategies of companies, who with the help of product design, advertising and marketing, tell stories about sustainabi...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Backlist eBook Package 2000-2013
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2014]
©2012
Year of Publication:2014
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Kultur- und Medientheorie
Online Access:
Physical Description:1 online resource (294 p.)
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Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • Danksagung
  • 1. Konsumkultur und Nachhaltigkeit
  • 2. Erzähltheorie der Konsumkultur
  • 3. Narration des Faktiven
  • 4. Fiktionale Leitmotive der Nachhaltigkeit
  • 5. Die Faktionalisierung der Produktnarration
  • 6. Faktionalität vs. Authentizität
  • 7. Literaturverzeichnis
  • Backmatter