Konsumgut Nachhaltigkeit : : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / / Moritz Gekeler.
Products are the media of consumer culture - they tell us stories. For a few years now, »sustainability« has been a dominant topic in these stories. This book looks into the staging strategies of companies, who with the help of product design, advertising and marketing, tell stories about sustainabi...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Backlist eBook Package 2000-2013 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2014] ©2012 |
Year of Publication: | 2014 |
Edition: | 1. Aufl. |
Language: | German |
Series: | Kultur- und Medientheorie
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (294 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783839419502 |
---|---|
ctrlnum |
(DE-B1597)395163 (OCoLC)905915297 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Gekeler, Moritz, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut Konsumgut Nachhaltigkeit : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / Moritz Gekeler. 1. Aufl. Bielefeld : transcript Verlag, [2014] ©2012 1 online resource (294 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Kultur- und Medientheorie Frontmatter -- Inhalt -- Danksagung -- 1. Konsumkultur und Nachhaltigkeit -- 2. Erzähltheorie der Konsumkultur -- 3. Narration des Faktiven -- 4. Fiktionale Leitmotive der Nachhaltigkeit -- 5. Die Faktionalisierung der Produktnarration -- 6. Faktionalität vs. Authentizität -- 7. Literaturverzeichnis -- Backmatter restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star Products are the media of consumer culture - they tell us stories. For a few years now, »sustainability« has been a dominant topic in these stories. This book looks into the staging strategies of companies, who with the help of product design, advertising and marketing, tell stories about sustainability. It investigates the various protagonists from the perspective of narratology and media theory, and describes their respective roles in communicative processes. Beyond this, the opportunities and risks of these burgeoning sustainability communications are also illustrated, as well as the increasing pressure for radical innovation. Produkte sind die Medien der Konsumkultur - sie erzählen uns Geschichten. Seit einigen Jahren ist hierbei »Nachhaltigkeit« ein dominantes Erzählthema. Dieser Band geht den Inszenierungsstrategien von Unternehmen nach, die mithilfe von Produktdesign, Werbung und Marketing von der Nachhaltigkeit erzählen. Er untersucht aus narratologischer und medientheoretischer Sicht die verschiedenen Akteure und beschreibt ihre jeweilige Rolle im Kommunikationsgeschehen. Darüber hinaus werden die Chancen und Risiken der zunehmenden Nachhaltigkeitskommunikation ebenso veranschaulicht wie der steigende Druck zur radikalen Innovation. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022) Design. Greenwashing. Konsumkultur. Marketing. Medien. Medienästhetik. Natur. Werbung. Ökologie. DESIGN / History & Criticism. bisacsh Media Aesthetics. Media. Nature. Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Backlist eBook Package 2000-2013 9783111025230 Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Highlight Collection Complete Package 2010-2013 9783110352856 ZDB-23-TSO Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Highlight Collection Kunst Arch. 2010-2013 9783110370720 ZDB-23-TKA print 9783837619508 https://doi.org/10.1515/transcript.9783839419502?locatt=mode:legacy https://www.degruyter.com/isbn/9783839419502 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839419502/original |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Gekeler, Moritz, Gekeler, Moritz, |
spellingShingle |
Gekeler, Moritz, Gekeler, Moritz, Konsumgut Nachhaltigkeit : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / Kultur- und Medientheorie Frontmatter -- Inhalt -- Danksagung -- 1. Konsumkultur und Nachhaltigkeit -- 2. Erzähltheorie der Konsumkultur -- 3. Narration des Faktiven -- 4. Fiktionale Leitmotive der Nachhaltigkeit -- 5. Die Faktionalisierung der Produktnarration -- 6. Faktionalität vs. Authentizität -- 7. Literaturverzeichnis -- Backmatter |
author_facet |
Gekeler, Moritz, Gekeler, Moritz, |
author_variant |
m g mg m g mg |
author_role |
VerfasserIn VerfasserIn |
author_sort |
Gekeler, Moritz, |
title |
Konsumgut Nachhaltigkeit : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / |
title_sub |
Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / |
title_full |
Konsumgut Nachhaltigkeit : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / Moritz Gekeler. |
title_fullStr |
Konsumgut Nachhaltigkeit : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / Moritz Gekeler. |
title_full_unstemmed |
Konsumgut Nachhaltigkeit : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / Moritz Gekeler. |
title_auth |
Konsumgut Nachhaltigkeit : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / |
title_alt |
Frontmatter -- Inhalt -- Danksagung -- 1. Konsumkultur und Nachhaltigkeit -- 2. Erzähltheorie der Konsumkultur -- 3. Narration des Faktiven -- 4. Fiktionale Leitmotive der Nachhaltigkeit -- 5. Die Faktionalisierung der Produktnarration -- 6. Faktionalität vs. Authentizität -- 7. Literaturverzeichnis -- Backmatter |
title_new |
Konsumgut Nachhaltigkeit : |
title_sort |
konsumgut nachhaltigkeit : zur inszenierung neuer leitmotive in der produktkommunikation / |
series |
Kultur- und Medientheorie |
series2 |
Kultur- und Medientheorie |
publisher |
transcript Verlag, |
publishDate |
2014 |
physical |
1 online resource (294 p.) |
edition |
1. Aufl. |
contents |
Frontmatter -- Inhalt -- Danksagung -- 1. Konsumkultur und Nachhaltigkeit -- 2. Erzähltheorie der Konsumkultur -- 3. Narration des Faktiven -- 4. Fiktionale Leitmotive der Nachhaltigkeit -- 5. Die Faktionalisierung der Produktnarration -- 6. Faktionalität vs. Authentizität -- 7. Literaturverzeichnis -- Backmatter |
isbn |
9783839419502 9783111025230 9783110352856 9783110370720 9783837619508 |
url |
https://doi.org/10.1515/transcript.9783839419502?locatt=mode:legacy https://www.degruyter.com/isbn/9783839419502 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839419502/original |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
600 - Technology |
dewey-tens |
650 - Management & public relations |
dewey-ones |
658 - General management |
dewey-full |
658.8 |
dewey-sort |
3658.8 |
dewey-raw |
658.8 |
dewey-search |
658.8 |
doi_str_mv |
10.1515/transcript.9783839419502?locatt=mode:legacy |
oclc_num |
905915297 |
work_keys_str_mv |
AT gekelermoritz konsumgutnachhaltigkeitzurinszenierungneuerleitmotiveinderproduktkommunikation |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)395163 (OCoLC)905915297 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Backlist eBook Package 2000-2013 Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Highlight Collection Complete Package 2010-2013 Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Highlight Collection Kunst Arch. 2010-2013 |
is_hierarchy_title |
Konsumgut Nachhaltigkeit : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / |
container_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Backlist eBook Package 2000-2013 |
_version_ |
1806145744735830016 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>04640nam a22008415i 4500</leader><controlfield tag="001">9783839419502</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20221201113901.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">221201t20142012gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)979647115</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783839419502</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/transcript.9783839419502</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)395163</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)905915297</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">DES008000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="8">6u</subfield><subfield code="a">658.8</subfield><subfield code="q">DE-101</subfield><subfield code="2">22/ger</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gekeler, Moritz, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Konsumgut Nachhaltigkeit :</subfield><subfield code="b">Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation /</subfield><subfield code="c">Moritz Gekeler.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1. Aufl.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Bielefeld : </subfield><subfield code="b">transcript Verlag, </subfield><subfield code="c">[2014]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2012</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (294 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Kultur- und Medientheorie</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">Danksagung -- </subfield><subfield code="t">1. Konsumkultur und Nachhaltigkeit -- </subfield><subfield code="t">2. Erzähltheorie der Konsumkultur -- </subfield><subfield code="t">3. Narration des Faktiven -- </subfield><subfield code="t">4. Fiktionale Leitmotive der Nachhaltigkeit -- </subfield><subfield code="t">5. Die Faktionalisierung der Produktnarration -- </subfield><subfield code="t">6. Faktionalität vs. Authentizität -- </subfield><subfield code="t">7. Literaturverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Backmatter</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Products are the media of consumer culture - they tell us stories. For a few years now, »sustainability« has been a dominant topic in these stories. This book looks into the staging strategies of companies, who with the help of product design, advertising and marketing, tell stories about sustainability. It investigates the various protagonists from the perspective of narratology and media theory, and describes their respective roles in communicative processes. Beyond this, the opportunities and risks of these burgeoning sustainability communications are also illustrated, as well as the increasing pressure for radical innovation.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Produkte sind die Medien der Konsumkultur - sie erzählen uns Geschichten. Seit einigen Jahren ist hierbei »Nachhaltigkeit« ein dominantes Erzählthema. Dieser Band geht den Inszenierungsstrategien von Unternehmen nach, die mithilfe von Produktdesign, Werbung und Marketing von der Nachhaltigkeit erzählen. Er untersucht aus narratologischer und medientheoretischer Sicht die verschiedenen Akteure und beschreibt ihre jeweilige Rolle im Kommunikationsgeschehen. Darüber hinaus werden die Chancen und Risiken der zunehmenden Nachhaltigkeitskommunikation ebenso veranschaulicht wie der steigende Druck zur radikalen Innovation.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 01. Dez 2022)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Design.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Greenwashing.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Konsumkultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Marketing.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Medien.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Medienästhetik.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Natur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Werbung.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Ökologie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">DESIGN / History & Criticism.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Design.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Media Aesthetics.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Media.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Nature.</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript Backlist eBook Package 2000-2013</subfield><subfield code="z">9783111025230</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript Highlight Collection Complete Package 2010-2013</subfield><subfield code="z">9783110352856</subfield><subfield code="o">ZDB-23-TSO</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript Highlight Collection Kunst Arch. 2010-2013</subfield><subfield code="z">9783110370720</subfield><subfield code="o">ZDB-23-TKA</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783837619508</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/transcript.9783839419502?locatt=mode:legacy</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783839419502</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839419502/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-102523-0 transcript Backlist eBook Package 2000-2013</subfield><subfield code="c">2000</subfield><subfield code="d">2013</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_AD</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_PPALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-TKA</subfield><subfield code="c">2010</subfield><subfield code="d">2013</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-TSO</subfield><subfield code="c">2010</subfield><subfield code="d">2013</subfield></datafield></record></collection> |