Konsumgut Nachhaltigkeit : : Zur Inszenierung neuer Leitmotive in der Produktkommunikation / / Moritz Gekeler.

Products are the media of consumer culture - they tell us stories. For a few years now, »sustainability« has been a dominant topic in these stories. This book looks into the staging strategies of companies, who with the help of product design, advertising and marketing, tell stories about sustainabi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Backlist eBook Package 2000-2013
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2014]
©2012
Year of Publication:2014
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Kultur- und Medientheorie
Online Access:
Physical Description:1 online resource (294 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Inhalt --
Danksagung --
1. Konsumkultur und Nachhaltigkeit --
2. Erzähltheorie der Konsumkultur --
3. Narration des Faktiven --
4. Fiktionale Leitmotive der Nachhaltigkeit --
5. Die Faktionalisierung der Produktnarration --
6. Faktionalität vs. Authentizität --
7. Literaturverzeichnis --
Backmatter
Summary:Products are the media of consumer culture - they tell us stories. For a few years now, »sustainability« has been a dominant topic in these stories. This book looks into the staging strategies of companies, who with the help of product design, advertising and marketing, tell stories about sustainability. It investigates the various protagonists from the perspective of narratology and media theory, and describes their respective roles in communicative processes. Beyond this, the opportunities and risks of these burgeoning sustainability communications are also illustrated, as well as the increasing pressure for radical innovation.
Produkte sind die Medien der Konsumkultur - sie erzählen uns Geschichten. Seit einigen Jahren ist hierbei »Nachhaltigkeit« ein dominantes Erzählthema. Dieser Band geht den Inszenierungsstrategien von Unternehmen nach, die mithilfe von Produktdesign, Werbung und Marketing von der Nachhaltigkeit erzählen. Er untersucht aus narratologischer und medientheoretischer Sicht die verschiedenen Akteure und beschreibt ihre jeweilige Rolle im Kommunikationsgeschehen. Darüber hinaus werden die Chancen und Risiken der zunehmenden Nachhaltigkeitskommunikation ebenso veranschaulicht wie der steigende Druck zur radikalen Innovation.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783839419502
9783111025230
9783110352856
9783110370720
DOI:10.1515/transcript.9783839419502?locatt=mode:legacy
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Moritz Gekeler.