Lernumgebungen : Erziehungswissenschaftliche Perspektiven auf Schulgebäude und Klassenzimmer / Ulrike Stadler-Altmann
In erfolgreichen, guten Schulen werden Lehren und Lernen durch die bauliche Umgebung bestmöglich unterstützt - aus Schul- und Lernräumen sollten also Lebensräume werden. Um dies zu erreichen müssen erziehungswissenschaftliche, architekturpsychologische und architektonische Ansprüche in Einklan...
Saved in:
HerausgeberIn: | |
---|---|
Year of Publication: | 2015 |
Edition: | 1st ed. |
Language: | German |
Physical Description: | 1 online resource (154 pages) :; illustrations |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Schulen bauen : : Leitlinien für Planung und Entwurf / / Leo Care; hrsg. von Prue Chiles.
by: Care, Leo,
Published: ([2015]) -
Der Campus der Wirtschaftsuniversität Wien. Vienna University of Economics and Business Campus : : Stadt - Architektur - Nutzer. City - Architecture - User / / hrsg. von Matthias Boeckl.
Published: ([2014]) -
Children's spaces / Mark Dudek.
by: Dudek, Mark.
Published: (2005.) -
School space and its occupation : : conceptualising and evaluating innovative learning environments / / edited by Scott Alterator, Craig Deed.
Published: ([2018]) -
Linking architecture and education : sustainable design for learning environments / / Anne Taylor with Katherine Enggass ; foreword by Andrew Pressman.
by: Taylor, Anne P.
Published: (2009.)