Kunstbetrachtung in der Schule : : Theoretische Grundlagen der Kunstpädagogik im »Handbuch der Kunst- und Werkerziehung« (1953-1979) / / Sidonie Engels.

The current pedagogical discourse in art centered around »image competence« suggests a need for a readjustment of the relation between historical, theoretical and practical contents of art classes - an approach from a historical perspective.

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2015 Part 2
VerfasserIn:
MitwirkendeR:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2015]
©2015
Year of Publication:2015
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Image ; 77
Online Access:
Physical Description:1 online resource (474 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhaltsverzeichnis
  • Vorwort
  • 1. Einführung
  • 2. Forschung und Vorgehensweise
  • 3. Allgemeine Grundlagen der Kunstpädagogik: Band I
  • 4. Kunstbetrachtung und Kunstgeschichte: Band V
  • 5. Festigung und Umbruch: Band II, Band III und Teilband IV.1
  • 6. Neuansätze: Teilbände IV.2 und IV.3, Band VI und der neue Band I
  • 7. Abschluss und Ausblick
  • Anhang
  • Ausführliches Inhaltsverzeichnis
  • Backmatter