Wie Lehrer_innen und Schüler_innen im Unterricht miteinander umgehen : : Wiederentdeckungen jenseits von Bildungsstandards und Kompetenzorientierung / / hrsg. von Christine Schlickum, Tobias Leonhard.
Every day, approximately 2.5 million hours of classroom instruction take place in Germany. How the students and teachers involved treat each other has been lost from sight in the face of educational standards and competence orientation. This volume documents the results of a qualitative-reconstructi...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Complete Package 2014 |
---|---|
MitwirkendeR: |
Becker, Elsa-Louisa,
Emig, Susanne, Fischer, Jana, Frank, Moritz, Grubesic, Grubesic, Holz, Sabrina, Hopp, Sabrina, Huhn, Katharina, Kornbrust, Denise, Krieg, Elisa, Krämer, Kim, Kästli, Mike, Leonhard, Tobias, Maier, Maike, Maslak, Aleksandra, Matejka, Susanne, Meyer, Ulrike, Müller, Jörn-Anders, Nürnberger, Hanna, Paul, Karina, Prengel, Annedore, Schlickum, Christine, Schuler, Liv, Staub, Alisa, Steinkopf, Jeannette, Trost, Jessica, Uhrmacher, Johanna, Ulmcke, Adrian Wolfgang, |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2014] ©2014 |
Year of Publication: | 2014 |
Edition: | 1. Aufl. |
Language: | German |
Series: | Pädagogik
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (208 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Bildungsstandards : Kompetenzorientierung, Aufgabenkultur und Qualitätsentwicklung im Schulsystem / Ulrike Greiner, Franz Hofmann, Claudia Schreiner, Christian Wiesner
by: Greiner, Ulrike
Published: (2020) - Religiöse Vorstellungen von SchülerInnen erforschen
-
Feindbilder : wie Völker miteinander umgehen ; die Dokumentation zur Fernsehserie / [hrsg. vom ORF-Landesstudio Salzburg u.d. Histor. Archiv d. ORF. Univ. Salzburg. Mit begleitenden Essays von Hubert Feichtlbauer]
Published: (1988) -
Wer Wird Gefördert? : : Die Konstruktion Von Stipendienwürdigkeit Durch Lehrer:innen.
by: Proskawetz, Franziska Sophie.
Published: (2023.) -
Wer Wird Gefördert? : : Die Konstruktion Von Stipendienwürdigkeit Durch Lehrer:innen.
by: Proskawetz, Franziska Sophie.
Published: (2023.)