Teaching Gender? : : Zum reflektierten Umgang mit Geschlecht im Schulunterricht und in der Lehramtsausbildung / / hrsg. von Annette Bartsch, Juliette Wedl.
School is not a gender-neutral space. Asymmetrical gender relations and stereotypes are multiply (re-)produced in teaching material, teaching, and interactions. A reflected pedagogy is needed to counteract the differentiations cementing gender dualism. Based on Gender Studies and starting with MINT-...
Saved in:
Similar Items
-
Ökonomien der Geschlechter / Eva Borst, Rita Casale
by: Borst, Eva
Published: (2007.) -
Men and the classroom : gender imbalances in teaching / / Sheelagh Drudy ... [et al.].
Published: (2005.) -
Men and the Classroom : : Gender imbalances in teaching / / Sheelagh Drudy.
by: Drudy, Sheelagh,
Published: (2005.) -
Geschlechterreflektierte Professionalisierung - Geschlecht und Professionalitat in padagogischen Berufen / / Robert Baar, Jutta Hartmann, Marita Kampshoff (Hrsg.).
Published: ([2019]) -
Geschlechterreflektierte Professionalisierung - Geschlecht und Professionalität in pädagogischen Berufen / Robert Baar, Jutta Hartmann, Marita Kampshoff
by: Baar, Robert
Published: (2019)