Integrierte Sprachbildung im Fach Kunst : : Eine Studie zur Sekundarstufe I, Klasse 5 / / Tanja Fohr.

If language education is an endeavor relevant to all fields of learning, then the question arises as to what contribution the subject of art can make. This volume discusses how selected current approaches to language education can be reconciled with existing art education guidelines. It is based on...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2021 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter Mouton, , [2020]
©2021
Year of Publication:2020
Language:German
Series:DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration , 22
Online Access:
Physical Description:1 online resource (IX, 565 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 04714nam a22008175i 4500
001 9783110687026
003 DE-B1597
005 20230228015514.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 230228t20202021gw fo d z ger d
020 |a 9783110687026 
024 7 |a 10.1515/9783110687026  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)541328 
035 |a (OCoLC)1226679584 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
050 4 |a PB38.G3  |b F65 2021 
072 7 |a LAN009000  |2 bisacsh 
084 |a GB 3019  |q DE-FR129/1009  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/38167: 
100 1 |a Fohr, Tanja,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Integrierte Sprachbildung im Fach Kunst :  |b Eine Studie zur Sekundarstufe I, Klasse 5 /  |c Tanja Fohr. 
264 1 |a Berlin ;  |a Boston :   |b De Gruyter Mouton,   |c [2020] 
264 4 |c ©2021 
300 |a 1 online resource (IX, 565 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration ,  |x 2192-371X ;  |v 22 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Danksagung --   |t Inhaltsverzeichnis --   |t I Vorspann --   |t Einleitung --   |t II Planungsgrundlagen für den Kunstunterricht --   |t 1 Kunstunterricht: Didaktisch-methodische Grundlagen --   |t 2 Sprachkompetenzen im Fachunterricht: Bedarf und Vermittlung --   |t 3 Prinzipien und Merkmale „guten“ Unterrichts --   |t 4 Methodisches Vorgehen --   |t III Unterrichtsforschung zur integrierten Sprachbildung im Fach Kunst --   |t 5 Planung und Umsetzung der fachintegrierten Sprachbildung im Fach Kunst --   |t IV Schlussbetrachtung --   |t Fazit --   |t Literaturverzeichnis --   |t Abbildungsverzeichnis --   |t Tabellenverzeichnis 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a If language education is an endeavor relevant to all fields of learning, then the question arises as to what contribution the subject of art can make. This volume discusses how selected current approaches to language education can be reconciled with existing art education guidelines. It is based on a two-year study of fifth graders (aged 10 to 12) with remedial language learning needs 
520 |a Wenn Sprachbildung eine alle Fächer betreffende Aufgabe ist, dann stellt sich die Frage, welchen Beitrag das Fach Kunst dabei leisten kann. Dieser Band diskutiert, wie ausgewählte aktuelle Sprachbildungsansätze mit bestehenden kunstpädagogischen Vorgaben zu vereinbaren sind. Grundlage ist eine zwei Schuljahre umfassende Pilot- und Hauptstudie, die Fünftklässler im Alter von 10 bis 12 Jahren mit sprachlichem Förderbedarf in den Fokus nimmt. 
530 |a Issued also in print. 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023) 
650 0 |a Languages, Modern  |x Study and teaching (Secondary)  |z Germany. 
650 4 |a Bildkompetenz. 
650 4 |a Fachintegrierte Sprachbildung. 
650 4 |a Kunst / Fachunterricht. 
650 4 |a Scaffolding. 
650 7 |a LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General.  |2 bisacsh 
653 |a Language-sensitive art lessons. 
653 |a scaffolding. 
653 |a subject-integrated language training. 
653 |a visual education. 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus DeG Package 2021 Part 1  |z 9783110750706 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t De Gruyter Mouton Frontlist 2021  |z 9783110749434 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2020  |z 9783110704518  |o ZDB-23-DGG 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Linguistics 2020  |z 9783110704563  |o ZDB-23-DSP 
776 0 |c EPUB  |z 9783110687118 
776 0 |c print  |z 9783110686944 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110687026 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783110687026 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110687026/original 
912 |a 978-3-11-074943-4 De Gruyter Mouton Frontlist 2021  |b 2021 
912 |a 978-3-11-075070-6 DG Plus DeG Package 2021 Part 1  |b 2021 
912 |a EBA_CL_LS 
912 |a EBA_DGALL 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a EBA_STMALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA12STME 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2020 
912 |a ZDB-23-DSP  |b 2020