Integrierte Sprachbildung im Fach Kunst : : Eine Studie zur Sekundarstufe I, Klasse 5 / / Tanja Fohr.

If language education is an endeavor relevant to all fields of learning, then the question arises as to what contribution the subject of art can make. This volume discusses how selected current approaches to language education can be reconciled with existing art education guidelines. It is based on...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2021 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter Mouton, , [2020]
©2021
Year of Publication:2020
Language:German
Series:DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration , 22
Online Access:
Physical Description:1 online resource (IX, 565 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Danksagung --
Inhaltsverzeichnis --
I Vorspann --
Einleitung --
II Planungsgrundlagen für den Kunstunterricht --
1 Kunstunterricht: Didaktisch-methodische Grundlagen --
2 Sprachkompetenzen im Fachunterricht: Bedarf und Vermittlung --
3 Prinzipien und Merkmale „guten“ Unterrichts --
4 Methodisches Vorgehen --
III Unterrichtsforschung zur integrierten Sprachbildung im Fach Kunst --
5 Planung und Umsetzung der fachintegrierten Sprachbildung im Fach Kunst --
IV Schlussbetrachtung --
Fazit --
Literaturverzeichnis --
Abbildungsverzeichnis --
Tabellenverzeichnis
Summary:If language education is an endeavor relevant to all fields of learning, then the question arises as to what contribution the subject of art can make. This volume discusses how selected current approaches to language education can be reconciled with existing art education guidelines. It is based on a two-year study of fifth graders (aged 10 to 12) with remedial language learning needs
Wenn Sprachbildung eine alle Fächer betreffende Aufgabe ist, dann stellt sich die Frage, welchen Beitrag das Fach Kunst dabei leisten kann. Dieser Band diskutiert, wie ausgewählte aktuelle Sprachbildungsansätze mit bestehenden kunstpädagogischen Vorgaben zu vereinbaren sind. Grundlage ist eine zwei Schuljahre umfassende Pilot- und Hauptstudie, die Fünftklässler im Alter von 10 bis 12 Jahren mit sprachlichem Förderbedarf in den Fokus nimmt.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783110687026
9783110750706
9783110749434
9783110704518
9783110704563
ISSN:2192-371X ;
DOI:10.1515/9783110687026
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Tanja Fohr.