Museum und Inklusion : : Kreative Wege zur kulturellen Teilhabe / / hrsg. von Cornelia Röhlke, Bärbel Maul.
How can inclusive education at the museum be successful for students with a cognitive handicap - even beyond the education through texts and language? How can methods taken from the field of healing and special education contribute to the inclusive museum education for that target group? Based on re...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2018 Part 2 |
---|---|
Funder: | |
MitwirkendeR: |
Adams, Ann-Katrin,
Bader, Ines, Baumgart, Birgit, Berg, Anne-Kathrin, Fornefeld, Barbara, Graf, Bernhard, Gräßlin, Matthias, Jank, Sabine, Knaup, Melanie, Maul, Bärbel, Nies, Carl Philipp, Nolte, Börje, Pleiger, Henriette, Röhlke, Cornelia, Schlummer, Werner, Steiger, Andreas Grünewald, Tellmann, Birgit, Walthe, Steffen, |
HerausgeberIn: | |
: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2018] ©2018 |
Year of Publication: | 2018 |
Language: | German |
Series: | Edition Museum ;
34 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (168 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Inklusion – Teilhabe – Lebensqualität : : Tragfähige Beziehungen gestalten. Systemische Modellierung einer Kernbestimmung Sozialer Arbeit / / Tilly Miller.
by: Miller, Tilly,
Published: ([2016]) -
Werte kreativer Arbeit : : Zur Vielfalt kreativer Arbeitspraktiken / / Catherine Robin.
by: Robin, Catherine,
Published: ([2017]) -
Nicht-Besucherforschung : : Die Förderung kultureller Teilhabe durch Audience Development / / Thomas Renz.
by: Renz, Thomas,
Published: ([2016]) -
Landschaft - Performance - Teilhabe : : Ländliche Räume in kultureller Bildung und künstlerischer Praxis / / hrsg. von Barbara Sterzenbach, Micha Kranixfeld, Kristin Westphal, Jens Oliver Krüger, Wiebke Waburg.
Published: ([2023]) -
Musikalische Impulse : : Kreative Wege für interdisziplinäre Teams / / Simone Plechinger.
by: Simone Plechinger,
Published: ([2018])