Museum und Inklusion : : Kreative Wege zur kulturellen Teilhabe / / hrsg. von Cornelia Röhlke, Bärbel Maul.

How can inclusive education at the museum be successful for students with a cognitive handicap - even beyond the education through texts and language? How can methods taken from the field of healing and special education contribute to the inclusive museum education for that target group? Based on re...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2018 Part 2
Funder:
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2018]
©2018
Year of Publication:2018
Language:German
Series:Edition Museum ; 34
Online Access:
Physical Description:1 online resource (168 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 07468nam a22012015i 4500
001 9783839444207
003 DE-B1597
005 20220302035458.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 220302t20182018gw fo d z ger d
020 |a 9783839444207 
024 7 |a 10.1515/9783839444207  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)498867 
035 |a (OCoLC)1076810719 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
072 7 |a ART059000  |2 bisacsh 
082 0 4 |8 8u  |a 069.17  |q DE-101  |2 23/ger 
084 |a AK 85900  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/2711: 
245 0 0 |a Museum und Inklusion :  |b Kreative Wege zur kulturellen Teilhabe /  |c hrsg. von Cornelia Röhlke, Bärbel Maul. 
264 1 |a Bielefeld :   |b transcript Verlag,   |c [2018] 
264 4 |c ©2018 
300 |a 1 online resource (168 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a Edition Museum ;  |v 34 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Inhalt --   |t Vorwort --   |t Grußwort der Kulturstiftung des Bundes --   |t Wie normal es ist, verschieden zu sein --   |t Museum inklusive --   |t Das Museum als sozialer Ort zwischen Museumspädagogik und Sozialarbeit --   |t Vom unbekannten zum vertrauten Ort - neue Besucherinnen und Besucher im Museum --   |t »Zwei sind allemal besser dran ...« --   |t mehr ¬ Sinn® Geschichten erzählen, erleben und verstehen --   |t »Geschichten, die das Leben schreibt« --   |t Volxkultur im Museum --   |t Workshop »Partizipative Zugänge« --   |t Workshop »Mit allen Sinnen« --   |t Workshop »Biografische Zugänge« --   |t Workshop »Leichte Sprache im Museum?« --   |t Perspektiven im Dialog --   |t Abbildungen --   |t Autorinnen und Autoren 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a How can inclusive education at the museum be successful for students with a cognitive handicap - even beyond the education through texts and language? How can methods taken from the field of healing and special education contribute to the inclusive museum education for that target group? Based on research findings and reports on practical experience, the contributors introduce a wide range of sample projects with different educational approaches and offers. They show that the dialog between museums and special education experts is very important for any inclusive museum education. Published upon the request of the magistrate of the town of Rüsselsheim am Main. 
520 |a Wie kann inklusive Bildung im Museum für Menschen mit einer kognitiven Beeinträchtigung gelingen - auch jenseits der Vermittlung durch Text und Sprache? Was können Methoden aus der Heil- und Sonderpädagogik für eine inklusive Museumsarbeit mit dieser Zielgruppe bieten?Anhand von Forschungsergebnissen und Erfahrungsberichten stellen die Beiträger_innen eine große Bandbreite an Projektbeispielen mit unterschiedlichen Vermittlungszugängen und Angeboten vor. Dabei wird deutlich: Für eine inklusive Museumspädagogik ist der Dialog zwischen Museen und Fachleuten der Behindertenhilfe von großer Bedeutung.Herausgegeben im Auftrag des Magistrats der Stadt Rüsselsheims am Main. 
530 |a Issued also in print. 
536 |a funded by Kulturstiftung des Bundes 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mrz 2022) 
650 4 |a Behindertenhilfe. 
650 4 |a Disability Studies. 
650 4 |a Förderpädagogik. 
650 4 |a Kultur. 
650 4 |a Kulturelle Bildung. 
650 4 |a Kulturmanagement. 
650 4 |a Museum. 
650 4 |a Museumspraxis. 
650 4 |a Museumspädagogik. 
650 4 |a Sonderpädagogik. 
650 4 |a Stadt. 
650 4 |a Teilhabe. 
650 7 |a ART / Museum Studies.  |2 bisacsh 
653 |a City. 
653 |a Cultural Education. 
653 |a Cultural Management. 
653 |a Culture. 
653 |a Disability Studies. 
653 |a Museum Education. 
653 |a Museum. 
653 |a Participation. 
653 |a Special Needs Education. 
700 1 |a Adams, Ann-Katrin,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Bader, Ines,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Baumgart, Birgit,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Berg, Anne-Kathrin,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Fornefeld, Barbara,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Graf, Bernhard,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Gräßlin, Matthias,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Jank, Sabine,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Knaup, Melanie,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Maul, Bärbel,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Maul, Bärbel,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Nies, Carl Philipp,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Nolte, Börje,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Pleiger, Henriette,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Röhlke, Cornelia,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Röhlke, Cornelia,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Schlummer, Werner,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Steiger, Andreas Grünewald,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Tellmann, Birgit,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Walthe, Steffen,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
710 2 |a Kulturstiftung des Bundes  |e funder.  |4 fnd  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/fnd 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus PP Package 2018 Part 2  |z 9783110766677 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus eBook-Package 2018  |z 9783110719550 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Arts 2018  |z 9783110603088  |o ZDB-23-DPK 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2018  |z 9783110603255  |o ZDB-23-DGG 
776 0 |c print  |z 9783837644203 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783839444207?locatt=mode:legacy 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783839444207 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839444207/original 
912 |a 978-3-11-071955-0 DG Plus eBook-Package 2018  |b 2018 
912 |a 978-3-11-076667-7 DG Plus PP Package 2018 Part 2  |b 2018 
912 |a EBA_CL_MUAR 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_PPALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a EBA_STMALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA12STME 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2017 
912 |a ZDB-23-DPK  |b 2018