Das »gute« Unternehmen : : Zur Geschichte der Unternehmenskommunikation / / Stephanie Hagemann-Wilholt.

Are personal testimonies about responsible corporate practice merely a form of effective advertising? This history of this communication strategy shows a complex network of political interests.

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2016
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016]
©2016
Year of Publication:2016
Language:German
Series:Histoire ; 90
Online Access:
Physical Description:1 online resource (528 p.)
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Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Danksagung
  • Inhalt
  • Einleitung und Forschungsstand
  • 2. Reform und Krise
  • 3. Quantifizierte Lebensqualität
  • 4. Im Spannungsfeld politischer Interessen
  • 5. Pioniere der deutschen Sozialbilanzierung
  • 6. Quantitative Entwicklung
  • 7. Eine Idee geht um die Welt
  • 8. Ökobilanzen und Corporate-Social- Responsibility-Reporting
  • 9. Fazit
  • Anhang
  • Backmatter