Konsum und Kreativität / / hrsg. von Dirk Hohnsträter.

Cultural studies concerned with consumerism have long been overshadowed by a cultural critique that regarded consumers as seduced and passive rather than as creative and inventive. But in fact, the treatment of purchasable goods encompasses strange practices, such as the curating and combining of pr...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016]
©2015
Year of Publication:2016
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Konsumästhetik ; 1
Online Access:
Physical Description:1 online resource (198 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783839428658
lccn 2015493534
ctrlnum (DE-B1597)453041
(OCoLC)940669838
collection bib_alma
record_format marc
spelling Konsum und Kreativität / hrsg. von Dirk Hohnsträter.
1. Aufl.
Bielefeld : transcript Verlag, [2016]
©2015
1 online resource (198 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
Konsumästhetik ; 1
Frontmatter -- Einleitung -- Similia similibus curentur -- Aneignung und Domestikation -- Konsum, Boheme, kreative Klasse -- Das Warenhaus als Kunstwerk? -- Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 -- Material und Form -- Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten -- Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge -- Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten -- Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau -- Autoren
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
Cultural studies concerned with consumerism have long been overshadowed by a cultural critique that regarded consumers as seduced and passive rather than as creative and inventive. But in fact, the treatment of purchasable goods encompasses strange practices, such as the curating and combining of products and their redesigning appropriation - be it with subversive, personalizing, or artistic intentions. Furthermore, consumers are increasingly involved in product development as co-creators. The contributions to this volume address these creative aspects of consumption and are supplemented by a conversation with the sculptor Thomas Rentmeister on his artistic treatment of consumer goods.
Kulturwissenschaftliche Konsumforschung befand sich lange Zeit im Schatten einer Kulturkritik, die Konsumenten eher als verführt und passiv denn als kreativ und erfinderisch verstand. Tatsächlich umfasst der Umgang mit käuflichen Dingen jedoch eigensinnige Praktiken, etwa das Kuratieren und Kombinieren von Produkten und deren umgestaltende Aneignung - sei es in subversiver, personalisierender oder künstlerischer Absicht. Darüber hinaus treten Verbraucher zunehmend bereits bei der Produktgestaltung ko-kreativ in Erscheinung.Die Beiträge des Bandes widmen sich diesen kreativen Aspekten des Konsums und werden von einem Gespräch mit dem Bildhauer Thomas Rentmeister über dessen künstlerischen Umgang mit Konsummaterialien ergänzt.
Issued also in print.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)
Aesthetics, German Congresses.
Commercial products Europe, German-speaking Congresses.
Consumer behavior Europe, German-speaking Congresses.
Consumers' preferences Europe, German-speaking Congresses.
Cultural Studies.
Design.
Kreativität.
Kultur.
Kultursoziologie.
Kulturwissenschaft.
Kunst.
Popkultur.
Thomas Rentmeister.
Warenästhetik.
SOCIAL SCIENCE / Popular Culture. bisacsh
Art.
Commodity Aesthetics.
Creativity.
Culture.
Popular Culture.
Sociology of Culture.
Bieling, Simon, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Drügh, Heinz, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Hahn, Hans Peter, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Hecken, Thomas, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Hellmann, Kai-Uwe, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Hohnsträter, Dirk, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Hohnsträter, Dirk, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt
Krankenhagen, Stefan, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Lindemann, Uwe, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Mattl, Siegfried, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Rentmeister, Thomas, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Ullrich, Wolfgang, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015 9783110700985
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015 9783110439687 ZDB-23-DGG
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015 9783110438741 ZDB-23-DSW
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016 9783110489842 ZDB-23-TGP
print 9783837628654
https://doi.org/10.1515/9783839428658?locatt=mode:legacy
https://www.degruyter.com/isbn/9783839428658
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839428658/original
language German
format eBook
author2 Bieling, Simon,
Bieling, Simon,
Drügh, Heinz,
Drügh, Heinz,
Hahn, Hans Peter,
Hahn, Hans Peter,
Hecken, Thomas,
Hecken, Thomas,
Hellmann, Kai-Uwe,
Hellmann, Kai-Uwe,
Hohnsträter, Dirk,
Hohnsträter, Dirk,
Hohnsträter, Dirk,
Hohnsträter, Dirk,
Krankenhagen, Stefan,
Krankenhagen, Stefan,
Lindemann, Uwe,
Lindemann, Uwe,
Mattl, Siegfried,
Mattl, Siegfried,
Rentmeister, Thomas,
Rentmeister, Thomas,
Ullrich, Wolfgang,
Ullrich, Wolfgang,
author_facet Bieling, Simon,
Bieling, Simon,
Drügh, Heinz,
Drügh, Heinz,
Hahn, Hans Peter,
Hahn, Hans Peter,
Hecken, Thomas,
Hecken, Thomas,
Hellmann, Kai-Uwe,
Hellmann, Kai-Uwe,
Hohnsträter, Dirk,
Hohnsträter, Dirk,
Hohnsträter, Dirk,
Hohnsträter, Dirk,
Krankenhagen, Stefan,
Krankenhagen, Stefan,
Lindemann, Uwe,
Lindemann, Uwe,
Mattl, Siegfried,
Mattl, Siegfried,
Rentmeister, Thomas,
Rentmeister, Thomas,
Ullrich, Wolfgang,
Ullrich, Wolfgang,
author2_variant s b sb
s b sb
h d hd
h d hd
h p h hp hph
h p h hp hph
t h th
t h th
k u h kuh
k u h kuh
d h dh
d h dh
d h dh
d h dh
s k sk
s k sk
u l ul
u l ul
s m sm
s m sm
t r tr
t r tr
w u wu
w u wu
author2_role MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
HerausgeberIn
HerausgeberIn
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
author_sort Bieling, Simon,
title Konsum und Kreativität /
spellingShingle Konsum und Kreativität /
Konsumästhetik ;
Frontmatter --
Einleitung --
Similia similibus curentur --
Aneignung und Domestikation --
Konsum, Boheme, kreative Klasse --
Das Warenhaus als Kunstwerk? --
Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 --
Material und Form --
Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten --
Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge --
Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten --
Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau --
Autoren
title_full Konsum und Kreativität / hrsg. von Dirk Hohnsträter.
title_fullStr Konsum und Kreativität / hrsg. von Dirk Hohnsträter.
title_full_unstemmed Konsum und Kreativität / hrsg. von Dirk Hohnsträter.
title_auth Konsum und Kreativität /
title_alt Frontmatter --
Einleitung --
Similia similibus curentur --
Aneignung und Domestikation --
Konsum, Boheme, kreative Klasse --
Das Warenhaus als Kunstwerk? --
Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 --
Material und Form --
Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten --
Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge --
Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten --
Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau --
Autoren
title_new Konsum und Kreativität /
title_sort konsum und kreativität /
series Konsumästhetik ;
series2 Konsumästhetik ;
publisher transcript Verlag,
publishDate 2016
physical 1 online resource (198 p.)
Issued also in print.
edition 1. Aufl.
contents Frontmatter --
Einleitung --
Similia similibus curentur --
Aneignung und Domestikation --
Konsum, Boheme, kreative Klasse --
Das Warenhaus als Kunstwerk? --
Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 --
Material und Form --
Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten --
Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge --
Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten --
Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau --
Autoren
isbn 9783839428658
9783110700985
9783110439687
9783110438741
9783110489842
9783837628654
callnumber-first H - Social Science
callnumber-subject HF - Commerce
callnumber-label HF5415
callnumber-sort HF 45415.33 G3 K66 42016
genre_facet Congresses.
geographic_facet Europe, German-speaking
url https://doi.org/10.1515/9783839428658?locatt=mode:legacy
https://www.degruyter.com/isbn/9783839428658
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839428658/original
illustrated Not Illustrated
doi_str_mv 10.1515/9783839428658?locatt=mode:legacy
oclc_num 940669838
work_keys_str_mv AT bielingsimon konsumundkreativitat
AT drughheinz konsumundkreativitat
AT hahnhanspeter konsumundkreativitat
AT heckenthomas konsumundkreativitat
AT hellmannkaiuwe konsumundkreativitat
AT hohnstraterdirk konsumundkreativitat
AT krankenhagenstefan konsumundkreativitat
AT lindemannuwe konsumundkreativitat
AT mattlsiegfried konsumundkreativitat
AT rentmeisterthomas konsumundkreativitat
AT ullrichwolfgang konsumundkreativitat
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)453041
(OCoLC)940669838
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015
Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016
is_hierarchy_title Konsum und Kreativität /
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1770179064219303936
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06677nam a22011535i 4500</leader><controlfield tag="001">9783839428658</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20211129102213.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">211129t20162015gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="010" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">2015493534</subfield></datafield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1013955978</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783839428658</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783839428658</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)453041</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)940669838</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">HF5415.33.G3</subfield><subfield code="b">K66 2016</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">SOC022000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MR 6300</subfield><subfield code="2">rvk</subfield><subfield code="0">(DE-625)rvk/123531:</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Konsum und Kreativität /</subfield><subfield code="c">hrsg. von Dirk Hohnsträter.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1. Aufl.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Bielefeld : </subfield><subfield code="b">transcript Verlag, </subfield><subfield code="c">[2016]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2015</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (198 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Konsumästhetik ;</subfield><subfield code="v">1</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Einleitung -- </subfield><subfield code="t">Similia similibus curentur -- </subfield><subfield code="t">Aneignung und Domestikation -- </subfield><subfield code="t">Konsum, Boheme, kreative Klasse -- </subfield><subfield code="t">Das Warenhaus als Kunstwerk? -- </subfield><subfield code="t">Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 -- </subfield><subfield code="t">Material und Form -- </subfield><subfield code="t">Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten -- </subfield><subfield code="t">Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge -- </subfield><subfield code="t">Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten -- </subfield><subfield code="t">Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau -- </subfield><subfield code="t">Autoren</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Cultural studies concerned with consumerism have long been overshadowed by a cultural critique that regarded consumers as seduced and passive rather than as creative and inventive. But in fact, the treatment of purchasable goods encompasses strange practices, such as the curating and combining of products and their redesigning appropriation - be it with subversive, personalizing, or artistic intentions. Furthermore, consumers are increasingly involved in product development as co-creators. The contributions to this volume address these creative aspects of consumption and are supplemented by a conversation with the sculptor Thomas Rentmeister on his artistic treatment of consumer goods.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Kulturwissenschaftliche Konsumforschung befand sich lange Zeit im Schatten einer Kulturkritik, die Konsumenten eher als verführt und passiv denn als kreativ und erfinderisch verstand. Tatsächlich umfasst der Umgang mit käuflichen Dingen jedoch eigensinnige Praktiken, etwa das Kuratieren und Kombinieren von Produkten und deren umgestaltende Aneignung - sei es in subversiver, personalisierender oder künstlerischer Absicht. Darüber hinaus treten Verbraucher zunehmend bereits bei der Produktgestaltung ko-kreativ in Erscheinung.Die Beiträge des Bandes widmen sich diesen kreativen Aspekten des Konsums und werden von einem Gespräch mit dem Bildhauer Thomas Rentmeister über dessen künstlerischen Umgang mit Konsummaterialien ergänzt.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Aesthetics, German</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Commercial products</subfield><subfield code="z">Europe, German-speaking</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Consumer behavior</subfield><subfield code="z">Europe, German-speaking</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Consumers' preferences</subfield><subfield code="z">Europe, German-speaking</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Cultural Studies.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Design.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kreativität.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kultursoziologie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kulturwissenschaft.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kunst.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Popkultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Thomas Rentmeister.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Warenästhetik.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">SOCIAL SCIENCE / Popular Culture.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Art.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Commodity Aesthetics.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Creativity.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Cultural Studies.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Design.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Popular Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Sociology of Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Thomas Rentmeister.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bieling, Simon, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Drügh, Heinz, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hahn, Hans Peter, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hecken, Thomas, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hellmann, Kai-Uwe, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hohnsträter, Dirk, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hohnsträter, Dirk, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Krankenhagen, Stefan, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lindemann, Uwe, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mattl, Siegfried, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Rentmeister, Thomas, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Ullrich, Wolfgang, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus eBook-Package 2015</subfield><subfield code="z">9783110700985</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015</subfield><subfield code="z">9783110439687</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015</subfield><subfield code="z">9783110438741</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DSW</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript Complete eBook Package 2014-2016</subfield><subfield code="z">9783110489842</subfield><subfield code="o">ZDB-23-TGP</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783837628654</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839428658?locatt=mode:legacy</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783839428658</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839428658/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-070098-5 DG Plus eBook-Package 2015</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_SN</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_PPALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DSW</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-TGP</subfield><subfield code="c">2014</subfield><subfield code="d">2016</subfield></datafield></record></collection>