Konsum und Kreativität / / hrsg. von Dirk Hohnsträter.
Cultural studies concerned with consumerism have long been overshadowed by a cultural critique that regarded consumers as seduced and passive rather than as creative and inventive. But in fact, the treatment of purchasable goods encompasses strange practices, such as the curating and combining of pr...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015 |
---|---|
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016] ©2015 |
Year of Publication: | 2016 |
Edition: | 1. Aufl. |
Language: | German |
Series: | Konsumästhetik ;
1 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (198 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783839428658 |
---|---|
lccn |
2015493534 |
ctrlnum |
(DE-B1597)453041 (OCoLC)940669838 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Konsum und Kreativität / hrsg. von Dirk Hohnsträter. 1. Aufl. Bielefeld : transcript Verlag, [2016] ©2015 1 online resource (198 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Konsumästhetik ; 1 Frontmatter -- Einleitung -- Similia similibus curentur -- Aneignung und Domestikation -- Konsum, Boheme, kreative Klasse -- Das Warenhaus als Kunstwerk? -- Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 -- Material und Form -- Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten -- Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge -- Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten -- Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau -- Autoren restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star Cultural studies concerned with consumerism have long been overshadowed by a cultural critique that regarded consumers as seduced and passive rather than as creative and inventive. But in fact, the treatment of purchasable goods encompasses strange practices, such as the curating and combining of products and their redesigning appropriation - be it with subversive, personalizing, or artistic intentions. Furthermore, consumers are increasingly involved in product development as co-creators. The contributions to this volume address these creative aspects of consumption and are supplemented by a conversation with the sculptor Thomas Rentmeister on his artistic treatment of consumer goods. Kulturwissenschaftliche Konsumforschung befand sich lange Zeit im Schatten einer Kulturkritik, die Konsumenten eher als verführt und passiv denn als kreativ und erfinderisch verstand. Tatsächlich umfasst der Umgang mit käuflichen Dingen jedoch eigensinnige Praktiken, etwa das Kuratieren und Kombinieren von Produkten und deren umgestaltende Aneignung - sei es in subversiver, personalisierender oder künstlerischer Absicht. Darüber hinaus treten Verbraucher zunehmend bereits bei der Produktgestaltung ko-kreativ in Erscheinung.Die Beiträge des Bandes widmen sich diesen kreativen Aspekten des Konsums und werden von einem Gespräch mit dem Bildhauer Thomas Rentmeister über dessen künstlerischen Umgang mit Konsummaterialien ergänzt. Issued also in print. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) Aesthetics, German Congresses. Commercial products Europe, German-speaking Congresses. Consumer behavior Europe, German-speaking Congresses. Consumers' preferences Europe, German-speaking Congresses. Cultural Studies. Design. Kreativität. Kultur. Kultursoziologie. Kulturwissenschaft. Kunst. Popkultur. Thomas Rentmeister. Warenästhetik. SOCIAL SCIENCE / Popular Culture. bisacsh Art. Commodity Aesthetics. Creativity. Culture. Popular Culture. Sociology of Culture. Bieling, Simon, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Drügh, Heinz, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Hahn, Hans Peter, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Hecken, Thomas, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Hellmann, Kai-Uwe, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Hohnsträter, Dirk, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Hohnsträter, Dirk, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt Krankenhagen, Stefan, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Lindemann, Uwe, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Mattl, Siegfried, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Rentmeister, Thomas, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Ullrich, Wolfgang, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015 9783110700985 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015 9783110439687 ZDB-23-DGG Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015 9783110438741 ZDB-23-DSW Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016 9783110489842 ZDB-23-TGP print 9783837628654 https://doi.org/10.1515/9783839428658?locatt=mode:legacy https://www.degruyter.com/isbn/9783839428658 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839428658/original |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Bieling, Simon, Bieling, Simon, Drügh, Heinz, Drügh, Heinz, Hahn, Hans Peter, Hahn, Hans Peter, Hecken, Thomas, Hecken, Thomas, Hellmann, Kai-Uwe, Hellmann, Kai-Uwe, Hohnsträter, Dirk, Hohnsträter, Dirk, Hohnsträter, Dirk, Hohnsträter, Dirk, Krankenhagen, Stefan, Krankenhagen, Stefan, Lindemann, Uwe, Lindemann, Uwe, Mattl, Siegfried, Mattl, Siegfried, Rentmeister, Thomas, Rentmeister, Thomas, Ullrich, Wolfgang, Ullrich, Wolfgang, |
author_facet |
Bieling, Simon, Bieling, Simon, Drügh, Heinz, Drügh, Heinz, Hahn, Hans Peter, Hahn, Hans Peter, Hecken, Thomas, Hecken, Thomas, Hellmann, Kai-Uwe, Hellmann, Kai-Uwe, Hohnsträter, Dirk, Hohnsträter, Dirk, Hohnsträter, Dirk, Hohnsträter, Dirk, Krankenhagen, Stefan, Krankenhagen, Stefan, Lindemann, Uwe, Lindemann, Uwe, Mattl, Siegfried, Mattl, Siegfried, Rentmeister, Thomas, Rentmeister, Thomas, Ullrich, Wolfgang, Ullrich, Wolfgang, |
author2_variant |
s b sb s b sb h d hd h d hd h p h hp hph h p h hp hph t h th t h th k u h kuh k u h kuh d h dh d h dh d h dh d h dh s k sk s k sk u l ul u l ul s m sm s m sm t r tr t r tr w u wu w u wu |
author2_role |
MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR HerausgeberIn HerausgeberIn MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR |
author_sort |
Bieling, Simon, |
title |
Konsum und Kreativität / |
spellingShingle |
Konsum und Kreativität / Konsumästhetik ; Frontmatter -- Einleitung -- Similia similibus curentur -- Aneignung und Domestikation -- Konsum, Boheme, kreative Klasse -- Das Warenhaus als Kunstwerk? -- Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 -- Material und Form -- Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten -- Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge -- Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten -- Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau -- Autoren |
title_full |
Konsum und Kreativität / hrsg. von Dirk Hohnsträter. |
title_fullStr |
Konsum und Kreativität / hrsg. von Dirk Hohnsträter. |
title_full_unstemmed |
Konsum und Kreativität / hrsg. von Dirk Hohnsträter. |
title_auth |
Konsum und Kreativität / |
title_alt |
Frontmatter -- Einleitung -- Similia similibus curentur -- Aneignung und Domestikation -- Konsum, Boheme, kreative Klasse -- Das Warenhaus als Kunstwerk? -- Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 -- Material und Form -- Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten -- Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge -- Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten -- Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau -- Autoren |
title_new |
Konsum und Kreativität / |
title_sort |
konsum und kreativität / |
series |
Konsumästhetik ; |
series2 |
Konsumästhetik ; |
publisher |
transcript Verlag, |
publishDate |
2016 |
physical |
1 online resource (198 p.) Issued also in print. |
edition |
1. Aufl. |
contents |
Frontmatter -- Einleitung -- Similia similibus curentur -- Aneignung und Domestikation -- Konsum, Boheme, kreative Klasse -- Das Warenhaus als Kunstwerk? -- Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 -- Material und Form -- Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten -- Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge -- Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten -- Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau -- Autoren |
isbn |
9783839428658 9783110700985 9783110439687 9783110438741 9783110489842 9783837628654 |
callnumber-first |
H - Social Science |
callnumber-subject |
HF - Commerce |
callnumber-label |
HF5415 |
callnumber-sort |
HF 45415.33 G3 K66 42016 |
genre_facet |
Congresses. |
geographic_facet |
Europe, German-speaking |
url |
https://doi.org/10.1515/9783839428658?locatt=mode:legacy https://www.degruyter.com/isbn/9783839428658 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839428658/original |
illustrated |
Not Illustrated |
doi_str_mv |
10.1515/9783839428658?locatt=mode:legacy |
oclc_num |
940669838 |
work_keys_str_mv |
AT bielingsimon konsumundkreativitat AT drughheinz konsumundkreativitat AT hahnhanspeter konsumundkreativitat AT heckenthomas konsumundkreativitat AT hellmannkaiuwe konsumundkreativitat AT hohnstraterdirk konsumundkreativitat AT krankenhagenstefan konsumundkreativitat AT lindemannuwe konsumundkreativitat AT mattlsiegfried konsumundkreativitat AT rentmeisterthomas konsumundkreativitat AT ullrichwolfgang konsumundkreativitat |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)453041 (OCoLC)940669838 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015 Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016 |
is_hierarchy_title |
Konsum und Kreativität / |
container_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1770179064219303936 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06677nam a22011535i 4500</leader><controlfield tag="001">9783839428658</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20211129102213.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">211129t20162015gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="010" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">2015493534</subfield></datafield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1013955978</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783839428658</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783839428658</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)453041</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)940669838</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">HF5415.33.G3</subfield><subfield code="b">K66 2016</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">SOC022000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MR 6300</subfield><subfield code="2">rvk</subfield><subfield code="0">(DE-625)rvk/123531:</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Konsum und Kreativität /</subfield><subfield code="c">hrsg. von Dirk Hohnsträter.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1. Aufl.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Bielefeld : </subfield><subfield code="b">transcript Verlag, </subfield><subfield code="c">[2016]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2015</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (198 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Konsumästhetik ;</subfield><subfield code="v">1</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Einleitung -- </subfield><subfield code="t">Similia similibus curentur -- </subfield><subfield code="t">Aneignung und Domestikation -- </subfield><subfield code="t">Konsum, Boheme, kreative Klasse -- </subfield><subfield code="t">Das Warenhaus als Kunstwerk? -- </subfield><subfield code="t">Kreatives Spektakel: Ein Festzug der Gewerbe 1929 -- </subfield><subfield code="t">Material und Form -- </subfield><subfield code="t">Kunstsammler als ,role model' für kreative Konsumenten -- </subfield><subfield code="t">Der Museumsshop oder: Vom kreativen Wert der Dinge -- </subfield><subfield code="t">Ambivalente Kreativität. Die Onlinebildkarriere von Haarfärbeprodukten -- </subfield><subfield code="t">Der Zauberstab: ein Quell der Freude für jede gute Hausfrau -- </subfield><subfield code="t">Autoren</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Cultural studies concerned with consumerism have long been overshadowed by a cultural critique that regarded consumers as seduced and passive rather than as creative and inventive. But in fact, the treatment of purchasable goods encompasses strange practices, such as the curating and combining of products and their redesigning appropriation - be it with subversive, personalizing, or artistic intentions. Furthermore, consumers are increasingly involved in product development as co-creators. The contributions to this volume address these creative aspects of consumption and are supplemented by a conversation with the sculptor Thomas Rentmeister on his artistic treatment of consumer goods.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Kulturwissenschaftliche Konsumforschung befand sich lange Zeit im Schatten einer Kulturkritik, die Konsumenten eher als verführt und passiv denn als kreativ und erfinderisch verstand. Tatsächlich umfasst der Umgang mit käuflichen Dingen jedoch eigensinnige Praktiken, etwa das Kuratieren und Kombinieren von Produkten und deren umgestaltende Aneignung - sei es in subversiver, personalisierender oder künstlerischer Absicht. Darüber hinaus treten Verbraucher zunehmend bereits bei der Produktgestaltung ko-kreativ in Erscheinung.Die Beiträge des Bandes widmen sich diesen kreativen Aspekten des Konsums und werden von einem Gespräch mit dem Bildhauer Thomas Rentmeister über dessen künstlerischen Umgang mit Konsummaterialien ergänzt.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Aesthetics, German</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Commercial products</subfield><subfield code="z">Europe, German-speaking</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Consumer behavior</subfield><subfield code="z">Europe, German-speaking</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Consumers' preferences</subfield><subfield code="z">Europe, German-speaking</subfield><subfield code="v">Congresses.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Cultural Studies.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Design.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kreativität.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kultursoziologie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kulturwissenschaft.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Kunst.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Popkultur.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Thomas Rentmeister.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Warenästhetik.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">SOCIAL SCIENCE / Popular Culture.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Art.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Commodity Aesthetics.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Creativity.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Cultural Studies.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Design.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Popular Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Sociology of Culture.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Thomas Rentmeister.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bieling, Simon, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Drügh, Heinz, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hahn, Hans Peter, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hecken, Thomas, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hellmann, Kai-Uwe, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hohnsträter, Dirk, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hohnsträter, Dirk, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Krankenhagen, Stefan, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lindemann, Uwe, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mattl, Siegfried, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Rentmeister, Thomas, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Ullrich, Wolfgang, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus eBook-Package 2015</subfield><subfield code="z">9783110700985</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015</subfield><subfield code="z">9783110439687</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015</subfield><subfield code="z">9783110438741</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DSW</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">transcript Complete eBook Package 2014-2016</subfield><subfield code="z">9783110489842</subfield><subfield code="o">ZDB-23-TGP</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783837628654</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839428658?locatt=mode:legacy</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783839428658</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839428658/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-070098-5 DG Plus eBook-Package 2015</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_SN</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_PPALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DSW</subfield><subfield code="b">2015</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-TGP</subfield><subfield code="c">2014</subfield><subfield code="d">2016</subfield></datafield></record></collection> |