Spielend (be)schreiben : : Performative Verfahren zur Förderung deskriptiver Kompetenzen in sprachlich heterogenen Grundschulklassen / / Magdalena Dorner-Pau.

As an elementary form of utterance, description is essential in both everyday speech acts and academic language contexts. This study looks at the acquisition of basic descriptive skills in the area of children’s writing in linguistically heterogenous primary school classes and how they can be promot...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2021 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2021]
©2021
Year of Publication:2021
Language:German
Series:DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration , 26
Online Access:
Physical Description:1 online resource (X, 296 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • 1 Einleitung
  • 2 Beschreiben
  • 3 Wahrnehmen
  • 4 Performatives Lehren und Lernen
  • 5 (Be)Schreiben in der Zweitsprache Deutsch
  • 6 Empirische Untersuchung
  • 7 Material und Methode
  • 8 Ergebnisdarstellung zu grundlagentheoretischen Forschungsinteressen
  • 9 Ergebnisdarstellung zu anwendungsbezogenen Forschungsinteressen
  • 10 Fazit und Ausblick
  • Literaturverzeichnis
  • Abbildungsverzeichnis
  • Tabellenverzeichnis