Spielend (be)schreiben : : Performative Verfahren zur Förderung deskriptiver Kompetenzen in sprachlich heterogenen Grundschulklassen / / Magdalena Dorner-Pau.

As an elementary form of utterance, description is essential in both everyday speech acts and academic language contexts. This study looks at the acquisition of basic descriptive skills in the area of children’s writing in linguistically heterogenous primary school classes and how they can be promot...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2021 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2021]
©2021
Year of Publication:2021
Language:German
Series:DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration , 26
Online Access:
Physical Description:1 online resource (X, 296 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Inhalt --
1 Einleitung --
2 Beschreiben --
3 Wahrnehmen --
4 Performatives Lehren und Lernen --
5 (Be)Schreiben in der Zweitsprache Deutsch --
6 Empirische Untersuchung --
7 Material und Methode --
8 Ergebnisdarstellung zu grundlagentheoretischen Forschungsinteressen --
9 Ergebnisdarstellung zu anwendungsbezogenen Forschungsinteressen --
10 Fazit und Ausblick --
Literaturverzeichnis --
Abbildungsverzeichnis --
Tabellenverzeichnis
Summary:As an elementary form of utterance, description is essential in both everyday speech acts and academic language contexts. This study looks at the acquisition of basic descriptive skills in the area of children’s writing in linguistically heterogenous primary school classes and how they can be promoted using performative methods founded in perception theory and language pedagogy.
Beschreiben als elementare Äußerungsform ist im alltäglichen Sprachhandeln und in bildungssprachlichen Kontexten essenziell. Die vorliegende Studie beschäftigt sich mit der Erhebung deskriptiver Grundkompetenzen im Bereich der Schriftlichkeit von Kindern in sprachlich heterogenen Primarstufenklassen und ihrer wahrnehmungstheoretisch und sprachdidaktisch fundierten Förderung mittels performativer Verfahren.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783110710830
9783110750706
9783110753776
9783110753882
ISSN:2192-371X ;
DOI:10.1515/9783110710830
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Magdalena Dorner-Pau.