Spielend (be)schreiben : : Performative Verfahren zur Förderung deskriptiver Kompetenzen in sprachlich heterogenen Grundschulklassen / / Magdalena Dorner-Pau.

As an elementary form of utterance, description is essential in both everyday speech acts and academic language contexts. This study looks at the acquisition of basic descriptive skills in the area of children’s writing in linguistically heterogenous primary school classes and how they can be promot...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2021 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2021]
©2021
Year of Publication:2021
Language:German
Series:DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration , 26
Online Access:
Physical Description:1 online resource (X, 296 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 04328nam a2200769 4500
001 9783110710830
003 DE-B1597
005 20240625070013.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 240625t20212021gw fo d z ger d
020 |a 9783110710830 
024 7 |a 10.1515/9783110710830  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)558439 
035 |a (OCoLC)1237865233 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
072 7 |a LAN009000  |2 bisacsh 
082 0 4 |a 370  |q OCoLC 
100 1 |a Dorner-Pau, Magdalena,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Spielend (be)schreiben :  |b Performative Verfahren zur Förderung deskriptiver Kompetenzen in sprachlich heterogenen Grundschulklassen /  |c Magdalena Dorner-Pau. 
264 1 |a Berlin ;  |a Boston :   |b De Gruyter,   |c [2021] 
264 4 |c ©2021 
300 |a 1 online resource (X, 296 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration ,  |x 2192-371X ;  |v 26 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Inhalt --   |t 1 Einleitung --   |t 2 Beschreiben --   |t 3 Wahrnehmen --   |t 4 Performatives Lehren und Lernen --   |t 5 (Be)Schreiben in der Zweitsprache Deutsch --   |t 6 Empirische Untersuchung --   |t 7 Material und Methode --   |t 8 Ergebnisdarstellung zu grundlagentheoretischen Forschungsinteressen --   |t 9 Ergebnisdarstellung zu anwendungsbezogenen Forschungsinteressen --   |t 10 Fazit und Ausblick --   |t Literaturverzeichnis --   |t Abbildungsverzeichnis --   |t Tabellenverzeichnis 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a As an elementary form of utterance, description is essential in both everyday speech acts and academic language contexts. This study looks at the acquisition of basic descriptive skills in the area of children’s writing in linguistically heterogenous primary school classes and how they can be promoted using performative methods founded in perception theory and language pedagogy. 
520 |a Beschreiben als elementare Äußerungsform ist im alltäglichen Sprachhandeln und in bildungssprachlichen Kontexten essenziell. Die vorliegende Studie beschäftigt sich mit der Erhebung deskriptiver Grundkompetenzen im Bereich der Schriftlichkeit von Kindern in sprachlich heterogenen Primarstufenklassen und ihrer wahrnehmungstheoretisch und sprachdidaktisch fundierten Förderung mittels performativer Verfahren. 
530 |a Issued also in print. 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jun 2024) 
650 4 |a Bildbeschreibung. 
650 4 |a Didaktisch-empirische Schreibforschung. 
650 4 |a Dramapädagogik. 
650 4 |a Performatives Lehren und Lernen. 
650 4 |a Schreiben / Zweitsprache. 
650 7 |a LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General.  |2 bisacsh 
653 |a German as a second language. 
653 |a multilingualism. 
653 |a pedagogical-empirical writing research. 
653 |a school practice. 
653 |a theater-based research. 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus DeG Package 2021 Part 1  |z 9783110750706 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2021  |z 9783110753776  |o ZDB-23-DGG 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Linguistics 2021  |z 9783110753882  |o ZDB-23-DSP 
776 0 |c EPUB  |z 9783110710908 
776 0 |c print  |z 9783110710212 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783110710830 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783110710830 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110710830/original 
912 |a 978-3-11-075070-6 DG Plus DeG Package 2021 Part 1  |b 2021 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_LS 
912 |a EBA_DGALL 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a EBA_STMALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2021 
912 |a ZDB-23-DSP  |b 2021