Spielend (be)schreiben : : Performative Verfahren zur Förderung deskriptiver Kompetenzen in sprachlich heterogenen Grundschulklassen / / Magdalena Dorner-Pau.
As an elementary form of utterance, description is essential in both everyday speech acts and academic language contexts. This study looks at the acquisition of basic descriptive skills in the area of children’s writing in linguistically heterogenous primary school classes and how they can be promot...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2021 Part 1 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2021] ©2021 |
Year of Publication: | 2021 |
Language: | German |
Series: | DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration ,
26 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (X, 296 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 04328nam a2200769 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 9783110710830 | ||
003 | DE-B1597 | ||
005 | 20240625070013.0 | ||
006 | m|||||o||d|||||||| | ||
007 | cr || |||||||| | ||
008 | 240625t20212021gw fo d z ger d | ||
020 | |a 9783110710830 | ||
024 | 7 | |a 10.1515/9783110710830 |2 doi | |
035 | |a (DE-B1597)558439 | ||
035 | |a (OCoLC)1237865233 | ||
040 | |a DE-B1597 |b eng |c DE-B1597 |e rda | ||
041 | 0 | |a ger | |
044 | |a gw |c DE | ||
072 | 7 | |a LAN009000 |2 bisacsh | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |q OCoLC |
100 | 1 | |a Dorner-Pau, Magdalena, |e author. |4 aut |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut | |
245 | 1 | 0 | |a Spielend (be)schreiben : |b Performative Verfahren zur Förderung deskriptiver Kompetenzen in sprachlich heterogenen Grundschulklassen / |c Magdalena Dorner-Pau. |
264 | 1 | |a Berlin ; |a Boston : |b De Gruyter, |c [2021] | |
264 | 4 | |c ©2021 | |
300 | |a 1 online resource (X, 296 p.) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a computer |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online resource |b cr |2 rdacarrier | ||
347 | |a text file |b PDF |2 rda | ||
490 | 0 | |a DaZ-Forschung [DaZ-For] : Deutsch als Zweitsprache, Mehrsprachigkeit und Migration , |x 2192-371X ; |v 26 | |
505 | 0 | 0 | |t Frontmatter -- |t Inhalt -- |t 1 Einleitung -- |t 2 Beschreiben -- |t 3 Wahrnehmen -- |t 4 Performatives Lehren und Lernen -- |t 5 (Be)Schreiben in der Zweitsprache Deutsch -- |t 6 Empirische Untersuchung -- |t 7 Material und Methode -- |t 8 Ergebnisdarstellung zu grundlagentheoretischen Forschungsinteressen -- |t 9 Ergebnisdarstellung zu anwendungsbezogenen Forschungsinteressen -- |t 10 Fazit und Ausblick -- |t Literaturverzeichnis -- |t Abbildungsverzeichnis -- |t Tabellenverzeichnis |
506 | 0 | |a restricted access |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec |f online access with authorization |2 star | |
520 | |a As an elementary form of utterance, description is essential in both everyday speech acts and academic language contexts. This study looks at the acquisition of basic descriptive skills in the area of children’s writing in linguistically heterogenous primary school classes and how they can be promoted using performative methods founded in perception theory and language pedagogy. | ||
520 | |a Beschreiben als elementare Äußerungsform ist im alltäglichen Sprachhandeln und in bildungssprachlichen Kontexten essenziell. Die vorliegende Studie beschäftigt sich mit der Erhebung deskriptiver Grundkompetenzen im Bereich der Schriftlichkeit von Kindern in sprachlich heterogenen Primarstufenklassen und ihrer wahrnehmungstheoretisch und sprachdidaktisch fundierten Förderung mittels performativer Verfahren. | ||
530 | |a Issued also in print. | ||
538 | |a Mode of access: Internet via World Wide Web. | ||
546 | |a In German. | ||
588 | 0 | |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jun 2024) | |
650 | 4 | |a Bildbeschreibung. | |
650 | 4 | |a Didaktisch-empirische Schreibforschung. | |
650 | 4 | |a Dramapädagogik. | |
650 | 4 | |a Performatives Lehren und Lernen. | |
650 | 4 | |a Schreiben / Zweitsprache. | |
650 | 7 | |a LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General. |2 bisacsh | |
653 | |a German as a second language. | ||
653 | |a multilingualism. | ||
653 | |a pedagogical-empirical writing research. | ||
653 | |a school practice. | ||
653 | |a theater-based research. | ||
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t DG Plus DeG Package 2021 Part 1 |z 9783110750706 |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2021 |z 9783110753776 |o ZDB-23-DGG |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t EBOOK PACKAGE Linguistics 2021 |z 9783110753882 |o ZDB-23-DSP |
776 | 0 | |c EPUB |z 9783110710908 | |
776 | 0 | |c print |z 9783110710212 | |
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.1515/9783110710830 |
856 | 4 | 0 | |u https://www.degruyter.com/isbn/9783110710830 |
856 | 4 | 2 | |3 Cover |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110710830/original |
912 | |a 978-3-11-075070-6 DG Plus DeG Package 2021 Part 1 |b 2021 | ||
912 | |a EBA_BACKALL | ||
912 | |a EBA_CL_LS | ||
912 | |a EBA_DGALL | ||
912 | |a EBA_EBKALL | ||
912 | |a EBA_SSHALL | ||
912 | |a EBA_STMALL | ||
912 | |a GBV-deGruyter-alles | ||
912 | |a ZDB-23-DGG |b 2021 | ||
912 | |a ZDB-23-DSP |b 2021 |