Klassik und Didaktik 1871-1914 : : Zur Konstituierung eines literarischen Kanons im Kontext des deutschen Unterrichts / / Manuel Mackasare.

This study analyzes discourse in the emerging discipline of German didactics between 1871 and 1914. The works of Lessing, Goethe, and Schiller were not only considered first-rate subjects of instruction, but also helped shape teaching methodology. The author shows the extent to which the ideological...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2017 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Language:German
Series:Deutsche Literatur. Studien und Quellen , 22
Online Access:
Physical Description:1 online resource (XII, 251 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Dank
  • Inhalt
  • I. Einleitung: Alfons, Herzog von Ferrara
  • II. Grundlagen
  • III. Institutionelle und pädagogische Kontexte
  • IV. Grundriss des deutschen Unterrichts
  • V. Zwischenbemerkung: Die innere Harmonie
  • VI. Lektüre
  • VII. Aufsatz
  • VIII. Schluss: Noch einmal Alfons
  • IX. Ausblick
  • Literaturverzeichnis
  • Personenregister
  • Sachregister