Klassik und Didaktik 1871-1914 : : Zur Konstituierung eines literarischen Kanons im Kontext des deutschen Unterrichts / / Manuel Mackasare.
This study analyzes discourse in the emerging discipline of German didactics between 1871 and 1914. The works of Lessing, Goethe, and Schiller were not only considered first-rate subjects of instruction, but also helped shape teaching methodology. The author shows the extent to which the ideological...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2017 Part 1 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2017] ©2017 |
Year of Publication: | 2017 |
Language: | German |
Series: | Deutsche Literatur. Studien und Quellen ,
22 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (XII, 251 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Dank
- Inhalt
- I. Einleitung: Alfons, Herzog von Ferrara
- II. Grundlagen
- III. Institutionelle und pädagogische Kontexte
- IV. Grundriss des deutschen Unterrichts
- V. Zwischenbemerkung: Die innere Harmonie
- VI. Lektüre
- VII. Aufsatz
- VIII. Schluss: Noch einmal Alfons
- IX. Ausblick
- Literaturverzeichnis
- Personenregister
- Sachregister