Klassik und Didaktik 1871-1914 : : Zur Konstituierung eines literarischen Kanons im Kontext des deutschen Unterrichts / / Manuel Mackasare.
This study analyzes discourse in the emerging discipline of German didactics between 1871 and 1914. The works of Lessing, Goethe, and Schiller were not only considered first-rate subjects of instruction, but also helped shape teaching methodology. The author shows the extent to which the ideological...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2017 Part 1 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2017] ©2017 |
Year of Publication: | 2017 |
Language: | German |
Series: | Deutsche Literatur. Studien und Quellen ,
22 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (XII, 251 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Klassik und Didaktik 1871-1914 : : Zur Konstituierung eines literarischen Kanons im Kontext des deutschen Unterrichts / / Manuel Mackasare.
by: Mackasare, Manuel,
Published: (2017.) -
"...die letzten Schranken fallen lassen" : : Studien zur Universität Greifswald im Nationalsozialismus / / Dirk Alvermann.
Published: ([2015]) -
Erziehung und Kulturmission : : Frankreichs Bildungspolitik in Deutschland 1945-1949 / / Stefan Zauner.
by: Zauner, Stefan,
Published: (1994) -
Erziehung und kulturmission : : Frankreichs bildungspolitik Deutschland 1945-1949 / / Stefan Zauner.
by: Zauner, Stefan,
Published: (1994.) -
Vormoderne Bildungsgänge : : Selbst- und Fremdbeschreibungen in der Frühen Neuzeit / / Juliane Jacobi, Jean-Luc Le Cam, Hans-Ulrich Musolff.
Published: ([2010])