Die Schaffung eines Marktes : : Preispolitik, Wettbewerb und Fernsehgerätehandel in der BRD und den USA 1945–1985 / / Sebastian Teupe.
Did markets function differently in West Germany and the United States? This study in economic sociology examines this question by focusing specifically on the market for tv sets. It shows that social contexts decidedly shape market behavior on the part of manufacturers, dealers, and consumers. The...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2016 Part 1 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | München ;, Wien : : De Gruyter Oldenbourg, , [2016] ©2016 |
Year of Publication: | 2016 |
Language: | German |
Series: | Schriftenreihe zur Zeitschrift für Unternehmensgeschichte ,
29 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (XIV, 433 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Heimattage : Methoden der Beheimatung in Hessen, Baden-Württemberg und Westfalen (1945-1985) / Sebastian Hösch, LWL - Westfälisches Institut
by: Hösch, Sebastian
Published: (2019) -
Preispolitik und Nachfrage : eine Darstellung der Einflüsse betrieblicher Preispolitik auf die Entwicklung der Nachfrage / vorgelegt von Wolfgang Budach
by: Budach, Wolfgang
Published: (1975) -
Unternehmensfinanzierung im Wettbewerb : : Die Braunschweigische Staatsbank von 1919 bis 1969 / / Sebastian Knake.
by: Knake, Sebastian,
Published: ([2020]) -
Die Bedeutung des Internets als Medium der politischen Kommunikation in Deutschland und den USA : eine vergleichende Fallstudie / Sebastian Stier
by: Stier, Sebastian
Published: (2012) -
Die Markt- und Gemeindearchive des Bezirkes Kitzbühel : (ohne Kitzbühel Stadt) / Sebastian Hölzl
by: Hölzl, Sebastian
Published: (2000)