Beyond the Institution : : Transforming the Learning Environment in Architectural Education / / Petra Petersson, Christina Linortner (editors).

Bilingual edition (English/German) / Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) New and cutting-edge forms of pedagogy such as distance learning, design-build, collaborative learning, and peer-to-peer practices are increasingly calling conventional teaching and learning environments, in architecture a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Berlin : : Jovis Verlag GmbH,, [2022]
©2022
Year of Publication:2022
Edition:First edition.
Language:German
Series:GAM - Graz Architecture Magazine
Physical Description:1 online resource (268 p.) :; zahlr. farb. und s/w Abb.
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • Editorial
  • Das Schwierige einfach darstellen. Einige Beobachtungen zur Architekturlehre und viele Fragen / Presenting difficult things with simplicity: Some observations on teaching architecture, and many questions
  • Updated Notes on Online Teaching: A Post-Pandemic Online Future? / Aktualisierte Anmerkungen zum Online-Unterricht. Eine postpandemische Online-Zukunft?
  • Off Campus. Architektur lernen jenseits der Institution / Off Campus: Architecture Learning beyond the Institution
  • Challenging Institutional Boundaries in the Works of Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods: A Conversation / Die Ausweitung institutioneller Grenzen im Werk von Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods. Ein Gespräch
  • Decolonizing DesignBuild? Construction Sites of Unlearning! / Dekolonisieren von DesignBuild? Baustellen des Verlernens!
  • The Casa: Architecture Students in Residence / The Casa: Architekturstudierende in Residence
  • Feminist Gestures and Architectural Cares: From Brutalist Concrete Socialism to Corten Steel Neoliberalism / Feministische Gesten und architektonische Sorgen. Vom brutalistischen Betonsozialismus zum Cortenstahl-Neoliberalismus
  • Now and Then: The KTH School of Architecture’s “A-building” in Stockholm / Heute und damals. Das „A-Gebäude“ der Architekturfakultät an der KTH Stockholm
  • Zürich Globus Provisorium
  • India in Anticipation, Imagination, and Alliance / Indien in Erwartung, Vorstellung und Allianz
  • Going beyond the Program / Das Programm überschreiten
  • Reactivating the Loire Front: An Architecture School in Nantes / Die Loire-Front reaktivieren. Eine Architekturschule in Nantes
  • “Maybe the Corridor Isn’t the Best Answer” / „Vielleicht ist der Korridor nicht die beste Antwort“
  • AutorInnen / Authors
  • Faculty News
  • Faculty
  • Student Projects/Awards
  • Digital Teaching
  • Publications
  • Research
  • Events
  • Exhibitions
  • Reviews
  • Abstraktion und Realismus / Abstraction and Realism
  • „Here, Climate Control Began with a Tree“ / “Here, Climate Control Began with a Tree”
  • Mailand als Ambiente: eine behutsame Historie / Milan as Ambiente: A Gentle History
  • Architekturen des Wissens / Architectures of Knowledge
  • Englische Lektionen zu Gemein- und Landgütern / English Lessons on Commons and Manors
  • Gilbert Simondons Technikphilosophie im Kontext von Digital Design Theory / Gilbert Simondon’s Philosophy of Technology in the Context of Digital Design Theory
  • Form Follows Climate. Eine Neubetrachtung der Architekturgeschichte / Form Follows Climate: A New Angle on the History of Architecture
  • Bekenntnis zum Bestehenden / Committing to the Existing