Beyond the Institution : : Transforming the Learning Environment in Architectural Education / / Petra Petersson, Christina Linortner (editors).

Bilingual edition (English/German) / Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) New and cutting-edge forms of pedagogy such as distance learning, design-build, collaborative learning, and peer-to-peer practices are increasingly calling conventional teaching and learning environments, in architecture a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Berlin : : Jovis Verlag GmbH,, [2022]
©2022
Year of Publication:2022
Edition:First edition.
Language:German
Series:GAM - Graz Architecture Magazine
Physical Description:1 online resource (268 p.) :; zahlr. farb. und s/w Abb.
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 01329nam a2200349 i 4500
001 993645746704498
005 20240325134907.0
006 m o d |
007 cr#||#||||||||
008 240325s2022 gw ob 000 0 ger d
020 |a 3-86859-994-0 
024 7 |a 10.1515/9783868599947  |2 doi 
035 |a (CKB)5600000000475283 
035 |a (DE-B1597)617938 
035 |a (DE-B1597)9783868599947 
035 |a (MiAaPQ)EBC7158582 
035 |a (Au-PeEL)EBL7158582 
035 |a (MiAaPQ)EBC30346366 
035 |a (Au-PeEL)EBL30346366 
035 |a (OCoLC)1334343603 
035 |a (EXLCZ)995600000000475283 
040 |a MiAaPQ  |b eng  |e rda  |e pn  |c MiAaPQ  |d MiAaPQ 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
050 4 |a TA403  |b .B496 2022 
072 7 |a ARC006000  |2 bisacsh 
082 0 |a 691  |2 23 
245 0 0 |a Beyond the Institution :  |b Transforming the Learning Environment in Architectural Education /  |c Petra Petersson, Christina Linortner (editors). 
250 |a First edition. 
264 1 |a Berlin :  |b Jovis Verlag GmbH,  |c [2022] 
264 4 |c ©2022 
300 |a 1 online resource (268 p.) :  |b zahlr. farb. und s/w Abb. 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a GAM - Graz Architecture Magazine ;  |v Volume 18 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Jun 2022) 
530 |a Issued also in print. 
520 |a Bilingual edition (English/German) / Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) New and cutting-edge forms of pedagogy such as distance learning, design-build, collaborative learning, and peer-to-peer practices are increasingly calling conventional teaching and learning environments, in architecture and other design disciplines, into question. Academic institutions in Western Europe, in particular, are faced with the challenge of rethinking standardized spatial structures and institutional hierarchies and adapting them to unconventional and radical teaching and learning concepts. GAM.18 explores anew the area of conflict between architecture teaching in universities and the teaching environment. It calls for spatial structures and working environments that enable the contemplation and design of architecture, and investigates teaching and learning methods that include critical consideration of the spaces and institutions in which the teaching takes place. With contributions from Hélène Frichot, Charlotte Malterre-Barthes, Lucia Pennati, Jean-Louis Violeau, and others 
520 |a Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) / Bilingual edition (English/German) Neue und zeitgemäße Formen von Pädagogik wie Distance Learning, Design-Build, kollaborative Lernformen oder Peer-to-Peer-Praktiken stellen konventionelle Lehr- und Lernumgebungen in der Architektur und anderen gestalterischen Fächern zunehmend infrage. Vor allem westlich-europäische Ausbildungsstätten sehen sich aktuell mit der Herausforderung konfrontiert, standardisierte Raumstrukturen und institutionelle Hierarchien zu überdenken und an unkonventionelle, radikalere Lehr- und Lernkonzepte anzupassen. GAM.18 lotet das Spannungsfeld zwischen universitärer Architekturlehre und ihrer Lernumgebung neu aus: Es fragt nach Raumstrukturen und Arbeitsumgebungen, in welchen das Nachdenken über und das Entwerfen von Architektur stattfinden kann und untersucht Lehr- und Lernmethoden, die die Räume und Institutionen, in denen sie stattfinden, kritisch in ihre Praxis einbeziehen. Mit Beiträgen von Hélène Frichot, Charlotte Malterre-Barthes, Lucia Pennati, Jean-Louis Violeau und anderen 
546 |a In German. 
505 0 0 |t Frontmatter --  |t Inhalt --  |t Editorial --  |t Das Schwierige einfach darstellen. Einige Beobachtungen zur Architekturlehre und viele Fragen / Presenting difficult things with simplicity: Some observations on teaching architecture, and many questions --  |t Updated Notes on Online Teaching: A Post-Pandemic Online Future? / Aktualisierte Anmerkungen zum Online-Unterricht. Eine postpandemische Online-Zukunft? --  |t Off Campus. Architektur lernen jenseits der Institution / Off Campus: Architecture Learning beyond the Institution --  |t Challenging Institutional Boundaries in the Works of Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods: A Conversation / Die Ausweitung institutioneller Grenzen im Werk von Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods. Ein Gespräch --  |t Decolonizing DesignBuild? Construction Sites of Unlearning! / Dekolonisieren von DesignBuild? Baustellen des Verlernens! --  |t The Casa: Architecture Students in Residence / The Casa: Architekturstudierende in Residence --  |t Feminist Gestures and Architectural Cares: From Brutalist Concrete Socialism to Corten Steel Neoliberalism / Feministische Gesten und architektonische Sorgen. Vom brutalistischen Betonsozialismus zum Cortenstahl-Neoliberalismus --  |t Now and Then: The KTH School of Architecture’s “A-building” in Stockholm / Heute und damals. Das „A-Gebäude“ der Architekturfakultät an der KTH Stockholm --  |t Zürich Globus Provisorium --  |t India in Anticipation, Imagination, and Alliance / Indien in Erwartung, Vorstellung und Allianz --  |t Going beyond the Program / Das Programm überschreiten --  |t Reactivating the Loire Front: An Architecture School in Nantes / Die Loire-Front reaktivieren. Eine Architekturschule in Nantes --  |t “Maybe the Corridor Isn’t the Best Answer” / „Vielleicht ist der Korridor nicht die beste Antwort“ --  |t AutorInnen / Authors --  |t Faculty News --  |t Faculty --  |t Student Projects/Awards --  |t Digital Teaching --  |t Publications --  |t Research --  |t Events --  |t Exhibitions --  |t Reviews --  |t Abstraktion und Realismus / Abstraction and Realism --  |t „Here, Climate Control Began with a Tree“ / “Here, Climate Control Began with a Tree” --  |t Mailand als Ambiente: eine behutsame Historie / Milan as Ambiente: A Gentle History --  |t Architekturen des Wissens / Architectures of Knowledge --  |t Englische Lektionen zu Gemein- und Landgütern / English Lessons on Commons and Manors --  |t Gilbert Simondons Technikphilosophie im Kontext von Digital Design Theory / Gilbert Simondon’s Philosophy of Technology in the Context of Digital Design Theory --  |t Form Follows Climate. Eine Neubetrachtung der Architekturgeschichte / Form Follows Climate: A New Angle on the History of Architecture --  |t Bekenntnis zum Bestehenden / Committing to the Existing 
540 |a This eBook is made available Open Access under a CC BY-NC-ND 4.0 license:  |u https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0  |u https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy 
588 |a Description based on print version record. 
504 |a Includes bibliographical references. 
650 0 |a Building materials. 
776 |z 3-86859-858-8 
700 1 |a Petersson, Petra,  |e editor. 
700 1 |a Linortner, Christina,  |e editor. 
830 0 |a GAM - Graz Architecture Magazine 
906 |a BOOK 
ADM |b 2024-04-10 01:16:54 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-07-14 08:50:39 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5352513340004498&Force_direct=true  |Z 5352513340004498  |b Available  |8 5352513340004498