Beyond the Institution : : Transforming the Learning Environment in Architectural Education / / Petra Petersson, Christina Linortner (editors).

Bilingual edition (English/German) / Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) New and cutting-edge forms of pedagogy such as distance learning, design-build, collaborative learning, and peer-to-peer practices are increasingly calling conventional teaching and learning environments, in architecture a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Berlin : : Jovis Verlag GmbH,, [2022]
©2022
Year of Publication:2022
Edition:First edition.
Language:German
Series:GAM - Graz Architecture Magazine
Physical Description:1 online resource (268 p.) :; zahlr. farb. und s/w Abb.
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993645746704498
ctrlnum (CKB)5600000000475283
(DE-B1597)617938
(DE-B1597)9783868599947
(MiAaPQ)EBC7158582
(Au-PeEL)EBL7158582
(MiAaPQ)EBC30346366
(Au-PeEL)EBL30346366
(OCoLC)1334343603
(EXLCZ)995600000000475283
collection bib_alma
record_format marc
spelling Beyond the Institution : Transforming the Learning Environment in Architectural Education / Petra Petersson, Christina Linortner (editors).
First edition.
Berlin : Jovis Verlag GmbH, [2022]
©2022
1 online resource (268 p.) : zahlr. farb. und s/w Abb.
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
GAM - Graz Architecture Magazine ; Volume 18
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Jun 2022)
Issued also in print.
Bilingual edition (English/German) / Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) New and cutting-edge forms of pedagogy such as distance learning, design-build, collaborative learning, and peer-to-peer practices are increasingly calling conventional teaching and learning environments, in architecture and other design disciplines, into question. Academic institutions in Western Europe, in particular, are faced with the challenge of rethinking standardized spatial structures and institutional hierarchies and adapting them to unconventional and radical teaching and learning concepts. GAM.18 explores anew the area of conflict between architecture teaching in universities and the teaching environment. It calls for spatial structures and working environments that enable the contemplation and design of architecture, and investigates teaching and learning methods that include critical consideration of the spaces and institutions in which the teaching takes place. With contributions from Hélène Frichot, Charlotte Malterre-Barthes, Lucia Pennati, Jean-Louis Violeau, and others
Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) / Bilingual edition (English/German) Neue und zeitgemäße Formen von Pädagogik wie Distance Learning, Design-Build, kollaborative Lernformen oder Peer-to-Peer-Praktiken stellen konventionelle Lehr- und Lernumgebungen in der Architektur und anderen gestalterischen Fächern zunehmend infrage. Vor allem westlich-europäische Ausbildungsstätten sehen sich aktuell mit der Herausforderung konfrontiert, standardisierte Raumstrukturen und institutionelle Hierarchien zu überdenken und an unkonventionelle, radikalere Lehr- und Lernkonzepte anzupassen. GAM.18 lotet das Spannungsfeld zwischen universitärer Architekturlehre und ihrer Lernumgebung neu aus: Es fragt nach Raumstrukturen und Arbeitsumgebungen, in welchen das Nachdenken über und das Entwerfen von Architektur stattfinden kann und untersucht Lehr- und Lernmethoden, die die Räume und Institutionen, in denen sie stattfinden, kritisch in ihre Praxis einbeziehen. Mit Beiträgen von Hélène Frichot, Charlotte Malterre-Barthes, Lucia Pennati, Jean-Louis Violeau und anderen
In German.
Frontmatter -- Inhalt -- Editorial -- Das Schwierige einfach darstellen. Einige Beobachtungen zur Architekturlehre und viele Fragen / Presenting difficult things with simplicity: Some observations on teaching architecture, and many questions -- Updated Notes on Online Teaching: A Post-Pandemic Online Future? / Aktualisierte Anmerkungen zum Online-Unterricht. Eine postpandemische Online-Zukunft? -- Off Campus. Architektur lernen jenseits der Institution / Off Campus: Architecture Learning beyond the Institution -- Challenging Institutional Boundaries in the Works of Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods: A Conversation / Die Ausweitung institutioneller Grenzen im Werk von Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods. Ein Gespräch -- Decolonizing DesignBuild? Construction Sites of Unlearning! / Dekolonisieren von DesignBuild? Baustellen des Verlernens! -- The Casa: Architecture Students in Residence / The Casa: Architekturstudierende in Residence -- Feminist Gestures and Architectural Cares: From Brutalist Concrete Socialism to Corten Steel Neoliberalism / Feministische Gesten und architektonische Sorgen. Vom brutalistischen Betonsozialismus zum Cortenstahl-Neoliberalismus -- Now and Then: The KTH School of Architecture’s “A-building” in Stockholm / Heute und damals. Das „A-Gebäude“ der Architekturfakultät an der KTH Stockholm -- Zürich Globus Provisorium -- India in Anticipation, Imagination, and Alliance / Indien in Erwartung, Vorstellung und Allianz -- Going beyond the Program / Das Programm überschreiten -- Reactivating the Loire Front: An Architecture School in Nantes / Die Loire-Front reaktivieren. Eine Architekturschule in Nantes -- “Maybe the Corridor Isn’t the Best Answer” / „Vielleicht ist der Korridor nicht die beste Antwort“ -- AutorInnen / Authors -- Faculty News -- Faculty -- Student Projects/Awards -- Digital Teaching -- Publications -- Research -- Events -- Exhibitions -- Reviews -- Abstraktion und Realismus / Abstraction and Realism -- „Here, Climate Control Began with a Tree“ / “Here, Climate Control Began with a Tree” -- Mailand als Ambiente: eine behutsame Historie / Milan as Ambiente: A Gentle History -- Architekturen des Wissens / Architectures of Knowledge -- Englische Lektionen zu Gemein- und Landgütern / English Lessons on Commons and Manors -- Gilbert Simondons Technikphilosophie im Kontext von Digital Design Theory / Gilbert Simondon’s Philosophy of Technology in the Context of Digital Design Theory -- Form Follows Climate. Eine Neubetrachtung der Architekturgeschichte / Form Follows Climate: A New Angle on the History of Architecture -- Bekenntnis zum Bestehenden / Committing to the Existing
This eBook is made available Open Access under a CC BY-NC-ND 4.0 license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy
Description based on print version record.
Includes bibliographical references.
Building materials.
3-86859-858-8
Petersson, Petra, editor.
Linortner, Christina, editor.
GAM - Graz Architecture Magazine
language German
format eBook
author2 Petersson, Petra,
Linortner, Christina,
author_facet Petersson, Petra,
Linortner, Christina,
author2_variant p p pp
c l cl
author2_role TeilnehmendeR
TeilnehmendeR
title Beyond the Institution : Transforming the Learning Environment in Architectural Education /
spellingShingle Beyond the Institution : Transforming the Learning Environment in Architectural Education /
GAM - Graz Architecture Magazine ;
Frontmatter --
Inhalt --
Editorial --
Das Schwierige einfach darstellen. Einige Beobachtungen zur Architekturlehre und viele Fragen / Presenting difficult things with simplicity: Some observations on teaching architecture, and many questions --
Updated Notes on Online Teaching: A Post-Pandemic Online Future? / Aktualisierte Anmerkungen zum Online-Unterricht. Eine postpandemische Online-Zukunft? --
Off Campus. Architektur lernen jenseits der Institution / Off Campus: Architecture Learning beyond the Institution --
Challenging Institutional Boundaries in the Works of Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods: A Conversation / Die Ausweitung institutioneller Grenzen im Werk von Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods. Ein Gespräch --
Decolonizing DesignBuild? Construction Sites of Unlearning! / Dekolonisieren von DesignBuild? Baustellen des Verlernens! --
The Casa: Architecture Students in Residence / The Casa: Architekturstudierende in Residence --
Feminist Gestures and Architectural Cares: From Brutalist Concrete Socialism to Corten Steel Neoliberalism / Feministische Gesten und architektonische Sorgen. Vom brutalistischen Betonsozialismus zum Cortenstahl-Neoliberalismus --
Now and Then: The KTH School of Architecture’s “A-building” in Stockholm / Heute und damals. Das „A-Gebäude“ der Architekturfakultät an der KTH Stockholm --
Zürich Globus Provisorium --
India in Anticipation, Imagination, and Alliance / Indien in Erwartung, Vorstellung und Allianz --
Going beyond the Program / Das Programm überschreiten --
Reactivating the Loire Front: An Architecture School in Nantes / Die Loire-Front reaktivieren. Eine Architekturschule in Nantes --
“Maybe the Corridor Isn’t the Best Answer” / „Vielleicht ist der Korridor nicht die beste Antwort“ --
AutorInnen / Authors --
Faculty News --
Faculty --
Student Projects/Awards --
Digital Teaching --
Publications --
Research --
Events --
Exhibitions --
Reviews --
Abstraktion und Realismus / Abstraction and Realism --
„Here, Climate Control Began with a Tree“ / “Here, Climate Control Began with a Tree” --
Mailand als Ambiente: eine behutsame Historie / Milan as Ambiente: A Gentle History --
Architekturen des Wissens / Architectures of Knowledge --
Englische Lektionen zu Gemein- und Landgütern / English Lessons on Commons and Manors --
Gilbert Simondons Technikphilosophie im Kontext von Digital Design Theory / Gilbert Simondon’s Philosophy of Technology in the Context of Digital Design Theory --
Form Follows Climate. Eine Neubetrachtung der Architekturgeschichte / Form Follows Climate: A New Angle on the History of Architecture --
Bekenntnis zum Bestehenden / Committing to the Existing
title_sub Transforming the Learning Environment in Architectural Education /
title_full Beyond the Institution : Transforming the Learning Environment in Architectural Education / Petra Petersson, Christina Linortner (editors).
title_fullStr Beyond the Institution : Transforming the Learning Environment in Architectural Education / Petra Petersson, Christina Linortner (editors).
title_full_unstemmed Beyond the Institution : Transforming the Learning Environment in Architectural Education / Petra Petersson, Christina Linortner (editors).
title_auth Beyond the Institution : Transforming the Learning Environment in Architectural Education /
title_alt Frontmatter --
Inhalt --
Editorial --
Das Schwierige einfach darstellen. Einige Beobachtungen zur Architekturlehre und viele Fragen / Presenting difficult things with simplicity: Some observations on teaching architecture, and many questions --
Updated Notes on Online Teaching: A Post-Pandemic Online Future? / Aktualisierte Anmerkungen zum Online-Unterricht. Eine postpandemische Online-Zukunft? --
Off Campus. Architektur lernen jenseits der Institution / Off Campus: Architecture Learning beyond the Institution --
Challenging Institutional Boundaries in the Works of Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods: A Conversation / Die Ausweitung institutioneller Grenzen im Werk von Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods. Ein Gespräch --
Decolonizing DesignBuild? Construction Sites of Unlearning! / Dekolonisieren von DesignBuild? Baustellen des Verlernens! --
The Casa: Architecture Students in Residence / The Casa: Architekturstudierende in Residence --
Feminist Gestures and Architectural Cares: From Brutalist Concrete Socialism to Corten Steel Neoliberalism / Feministische Gesten und architektonische Sorgen. Vom brutalistischen Betonsozialismus zum Cortenstahl-Neoliberalismus --
Now and Then: The KTH School of Architecture’s “A-building” in Stockholm / Heute und damals. Das „A-Gebäude“ der Architekturfakultät an der KTH Stockholm --
Zürich Globus Provisorium --
India in Anticipation, Imagination, and Alliance / Indien in Erwartung, Vorstellung und Allianz --
Going beyond the Program / Das Programm überschreiten --
Reactivating the Loire Front: An Architecture School in Nantes / Die Loire-Front reaktivieren. Eine Architekturschule in Nantes --
“Maybe the Corridor Isn’t the Best Answer” / „Vielleicht ist der Korridor nicht die beste Antwort“ --
AutorInnen / Authors --
Faculty News --
Faculty --
Student Projects/Awards --
Digital Teaching --
Publications --
Research --
Events --
Exhibitions --
Reviews --
Abstraktion und Realismus / Abstraction and Realism --
„Here, Climate Control Began with a Tree“ / “Here, Climate Control Began with a Tree” --
Mailand als Ambiente: eine behutsame Historie / Milan as Ambiente: A Gentle History --
Architekturen des Wissens / Architectures of Knowledge --
Englische Lektionen zu Gemein- und Landgütern / English Lessons on Commons and Manors --
Gilbert Simondons Technikphilosophie im Kontext von Digital Design Theory / Gilbert Simondon’s Philosophy of Technology in the Context of Digital Design Theory --
Form Follows Climate. Eine Neubetrachtung der Architekturgeschichte / Form Follows Climate: A New Angle on the History of Architecture --
Bekenntnis zum Bestehenden / Committing to the Existing
title_new Beyond the Institution :
title_sort beyond the institution : transforming the learning environment in architectural education /
series GAM - Graz Architecture Magazine ;
series2 GAM - Graz Architecture Magazine ;
publisher Jovis Verlag GmbH,
publishDate 2022
physical 1 online resource (268 p.) : zahlr. farb. und s/w Abb.
Issued also in print.
edition First edition.
contents Frontmatter --
Inhalt --
Editorial --
Das Schwierige einfach darstellen. Einige Beobachtungen zur Architekturlehre und viele Fragen / Presenting difficult things with simplicity: Some observations on teaching architecture, and many questions --
Updated Notes on Online Teaching: A Post-Pandemic Online Future? / Aktualisierte Anmerkungen zum Online-Unterricht. Eine postpandemische Online-Zukunft? --
Off Campus. Architektur lernen jenseits der Institution / Off Campus: Architecture Learning beyond the Institution --
Challenging Institutional Boundaries in the Works of Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods: A Conversation / Die Ausweitung institutioneller Grenzen im Werk von Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods. Ein Gespräch --
Decolonizing DesignBuild? Construction Sites of Unlearning! / Dekolonisieren von DesignBuild? Baustellen des Verlernens! --
The Casa: Architecture Students in Residence / The Casa: Architekturstudierende in Residence --
Feminist Gestures and Architectural Cares: From Brutalist Concrete Socialism to Corten Steel Neoliberalism / Feministische Gesten und architektonische Sorgen. Vom brutalistischen Betonsozialismus zum Cortenstahl-Neoliberalismus --
Now and Then: The KTH School of Architecture’s “A-building” in Stockholm / Heute und damals. Das „A-Gebäude“ der Architekturfakultät an der KTH Stockholm --
Zürich Globus Provisorium --
India in Anticipation, Imagination, and Alliance / Indien in Erwartung, Vorstellung und Allianz --
Going beyond the Program / Das Programm überschreiten --
Reactivating the Loire Front: An Architecture School in Nantes / Die Loire-Front reaktivieren. Eine Architekturschule in Nantes --
“Maybe the Corridor Isn’t the Best Answer” / „Vielleicht ist der Korridor nicht die beste Antwort“ --
AutorInnen / Authors --
Faculty News --
Faculty --
Student Projects/Awards --
Digital Teaching --
Publications --
Research --
Events --
Exhibitions --
Reviews --
Abstraktion und Realismus / Abstraction and Realism --
„Here, Climate Control Began with a Tree“ / “Here, Climate Control Began with a Tree” --
Mailand als Ambiente: eine behutsame Historie / Milan as Ambiente: A Gentle History --
Architekturen des Wissens / Architectures of Knowledge --
Englische Lektionen zu Gemein- und Landgütern / English Lessons on Commons and Manors --
Gilbert Simondons Technikphilosophie im Kontext von Digital Design Theory / Gilbert Simondon’s Philosophy of Technology in the Context of Digital Design Theory --
Form Follows Climate. Eine Neubetrachtung der Architekturgeschichte / Form Follows Climate: A New Angle on the History of Architecture --
Bekenntnis zum Bestehenden / Committing to the Existing
isbn 3-86859-994-0
3-86859-858-8
callnumber-first T - Technology
callnumber-subject TA - General and Civil Engineering
callnumber-label TA403
callnumber-sort TA 3403 B496 42022
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 600 - Technology
dewey-tens 690 - Building & construction
dewey-ones 691 - Building materials
dewey-full 691
dewey-sort 3691
dewey-raw 691
dewey-search 691
oclc_num 1334343603
work_keys_str_mv AT peterssonpetra beyondtheinstitutiontransformingthelearningenvironmentinarchitecturaleducation
AT linortnerchristina beyondtheinstitutiontransformingthelearningenvironmentinarchitecturaleducation
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5600000000475283
(DE-B1597)617938
(DE-B1597)9783868599947
(MiAaPQ)EBC7158582
(Au-PeEL)EBL7158582
(MiAaPQ)EBC30346366
(Au-PeEL)EBL30346366
(OCoLC)1334343603
(EXLCZ)995600000000475283
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Beyond the Institution : Transforming the Learning Environment in Architectural Education /
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1796653756942647296
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01329nam a2200349 i 4500</leader><controlfield tag="001">993645746704498</controlfield><controlfield tag="005">20240325134907.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d | </controlfield><controlfield tag="007">cr#||#||||||||</controlfield><controlfield tag="008">240325s2022 gw ob 000 0 ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-86859-994-0</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783868599947</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5600000000475283</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)617938</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)9783868599947</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)EBC7158582</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(Au-PeEL)EBL7158582</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)EBC30346366</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(Au-PeEL)EBL30346366</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1334343603</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995600000000475283</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MiAaPQ</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="e">pn</subfield><subfield code="c">MiAaPQ</subfield><subfield code="d">MiAaPQ</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">TA403</subfield><subfield code="b">.B496 2022</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ARC006000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">691</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Beyond the Institution :</subfield><subfield code="b">Transforming the Learning Environment in Architectural Education /</subfield><subfield code="c">Petra Petersson, Christina Linortner (editors).</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">First edition.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin :</subfield><subfield code="b">Jovis Verlag GmbH,</subfield><subfield code="c">[2022]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2022</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (268 p.) :</subfield><subfield code="b">zahlr. farb. und s/w Abb.</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">GAM - Graz Architecture Magazine ;</subfield><subfield code="v">Volume 18</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Jun 2022)</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bilingual edition (English/German) / Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) New and cutting-edge forms of pedagogy such as distance learning, design-build, collaborative learning, and peer-to-peer practices are increasingly calling conventional teaching and learning environments, in architecture and other design disciplines, into question. Academic institutions in Western Europe, in particular, are faced with the challenge of rethinking standardized spatial structures and institutional hierarchies and adapting them to unconventional and radical teaching and learning concepts. GAM.18 explores anew the area of conflict between architecture teaching in universities and the teaching environment. It calls for spatial structures and working environments that enable the contemplation and design of architecture, and investigates teaching and learning methods that include critical consideration of the spaces and institutions in which the teaching takes place. With contributions from Hélène Frichot, Charlotte Malterre-Barthes, Lucia Pennati, Jean-Louis Violeau, and others</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zweisprachige Ausgabe (deutsch/englisch) / Bilingual edition (English/German) Neue und zeitgemäße Formen von Pädagogik wie Distance Learning, Design-Build, kollaborative Lernformen oder Peer-to-Peer-Praktiken stellen konventionelle Lehr- und Lernumgebungen in der Architektur und anderen gestalterischen Fächern zunehmend infrage. Vor allem westlich-europäische Ausbildungsstätten sehen sich aktuell mit der Herausforderung konfrontiert, standardisierte Raumstrukturen und institutionelle Hierarchien zu überdenken und an unkonventionelle, radikalere Lehr- und Lernkonzepte anzupassen. GAM.18 lotet das Spannungsfeld zwischen universitärer Architekturlehre und ihrer Lernumgebung neu aus: Es fragt nach Raumstrukturen und Arbeitsumgebungen, in welchen das Nachdenken über und das Entwerfen von Architektur stattfinden kann und untersucht Lehr- und Lernmethoden, die die Räume und Institutionen, in denen sie stattfinden, kritisch in ihre Praxis einbeziehen. Mit Beiträgen von Hélène Frichot, Charlotte Malterre-Barthes, Lucia Pennati, Jean-Louis Violeau und anderen</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter --</subfield><subfield code="t">Inhalt --</subfield><subfield code="t">Editorial --</subfield><subfield code="t">Das Schwierige einfach darstellen. Einige Beobachtungen zur Architekturlehre und viele Fragen / Presenting difficult things with simplicity: Some observations on teaching architecture, and many questions --</subfield><subfield code="t">Updated Notes on Online Teaching: A Post-Pandemic Online Future? / Aktualisierte Anmerkungen zum Online-Unterricht. Eine postpandemische Online-Zukunft? --</subfield><subfield code="t">Off Campus. Architektur lernen jenseits der Institution / Off Campus: Architecture Learning beyond the Institution --</subfield><subfield code="t">Challenging Institutional Boundaries in the Works of Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods: A Conversation / Die Ausweitung institutioneller Grenzen im Werk von Giancarlo De Carlo, Colin Ward, Shadrach Woods. Ein Gespräch --</subfield><subfield code="t">Decolonizing DesignBuild? Construction Sites of Unlearning! / Dekolonisieren von DesignBuild? Baustellen des Verlernens! --</subfield><subfield code="t">The Casa: Architecture Students in Residence / The Casa: Architekturstudierende in Residence --</subfield><subfield code="t">Feminist Gestures and Architectural Cares: From Brutalist Concrete Socialism to Corten Steel Neoliberalism / Feministische Gesten und architektonische Sorgen. Vom brutalistischen Betonsozialismus zum Cortenstahl-Neoliberalismus --</subfield><subfield code="t">Now and Then: The KTH School of Architecture’s “A-building” in Stockholm / Heute und damals. Das „A-Gebäude“ der Architekturfakultät an der KTH Stockholm --</subfield><subfield code="t">Zürich Globus Provisorium --</subfield><subfield code="t">India in Anticipation, Imagination, and Alliance / Indien in Erwartung, Vorstellung und Allianz --</subfield><subfield code="t">Going beyond the Program / Das Programm überschreiten --</subfield><subfield code="t">Reactivating the Loire Front: An Architecture School in Nantes / Die Loire-Front reaktivieren. Eine Architekturschule in Nantes --</subfield><subfield code="t">“Maybe the Corridor Isn’t the Best Answer” / „Vielleicht ist der Korridor nicht die beste Antwort“ --</subfield><subfield code="t">AutorInnen / Authors --</subfield><subfield code="t">Faculty News --</subfield><subfield code="t">Faculty --</subfield><subfield code="t">Student Projects/Awards --</subfield><subfield code="t">Digital Teaching --</subfield><subfield code="t">Publications --</subfield><subfield code="t">Research --</subfield><subfield code="t">Events --</subfield><subfield code="t">Exhibitions --</subfield><subfield code="t">Reviews --</subfield><subfield code="t">Abstraktion und Realismus / Abstraction and Realism --</subfield><subfield code="t">„Here, Climate Control Began with a Tree“ / “Here, Climate Control Began with a Tree” --</subfield><subfield code="t">Mailand als Ambiente: eine behutsame Historie / Milan as Ambiente: A Gentle History --</subfield><subfield code="t">Architekturen des Wissens / Architectures of Knowledge --</subfield><subfield code="t">Englische Lektionen zu Gemein- und Landgütern / English Lessons on Commons and Manors --</subfield><subfield code="t">Gilbert Simondons Technikphilosophie im Kontext von Digital Design Theory / Gilbert Simondon’s Philosophy of Technology in the Context of Digital Design Theory --</subfield><subfield code="t">Form Follows Climate. Eine Neubetrachtung der Architekturgeschichte / Form Follows Climate: A New Angle on the History of Architecture --</subfield><subfield code="t">Bekenntnis zum Bestehenden / Committing to the Existing</subfield></datafield><datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This eBook is made available Open Access under a CC BY-NC-ND 4.0 license:</subfield><subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on print version record.</subfield></datafield><datafield tag="504" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Includes bibliographical references.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Building materials.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-86859-858-8</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Petersson, Petra,</subfield><subfield code="e">editor.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Linortner, Christina,</subfield><subfield code="e">editor.</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">GAM - Graz Architecture Magazine</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-04-10 01:16:54 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-07-14 08:50:39 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5352513340004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5352513340004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5352513340004498</subfield></datafield></record></collection>