Impulse zur Fremdsprachendidaktik - Issues in Foreign Language Education.
In the face of manifold global economical and cultural cross-links, international communication and intercultural understanding get increasingly more demanding. With this, the school languages as well as foreign language education carry a wider importance and responsibility. With English, French, It...
Saved in:
Superior document: | Wissenschaft und Lehrerbildung. ; v.5 |
---|---|
: | |
TeilnehmendeR: | |
Place / Publishing House: | Gottingen : : Vandenhoeck & Ruprecht,, 2020. ©2020. |
Year of Publication: | 2020 |
Edition: | 1st ed. |
Language: | German |
Series: | Wissenschaft und Lehrerbildung.
|
Physical Description: | 1 online resource (443 pages) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | In the face of manifold global economical and cultural cross-links, international communication and intercultural understanding get increasingly more demanding. With this, the school languages as well as foreign language education carry a wider importance and responsibility. With English, French, Italian and Spanish as well as Latin and Greek, the Bonn model of teacher education encompasses the most crucial modern and classical school languages. The university meets the societal challenges with a strong commitment to an interdisciplinary departments of foreign language education and their grounding in the related academic disciplines. Angesichts erhöhter Anforderungen an Kommunikation und interkulturelle Verständigung in einer wirtschaftlich und kulturell vernetzten Welt kommen dem schulischen Fremdsprachenunterricht und mithin der Fremdsprachendidaktik als wissenschaftlicher Disziplin zunehmend mehr Verantwortung zu. Die Bonner Lehrerbildung, die mit den Fächern Englisch, Französisch, Italienisch und Spanisch sowie Latein und Griechisch die wichtigsten modernen und klassischen Schulsprachen umfasst, stellt sich dieser gesellschaftlichen Herausforderung mit dem Bekenntnis zu einer fächerübergreifenden Fremdsprachendidaktik mit fachwissenschaftlicher Grundierung. Dieser Band gibt in 18 Beiträgen Impulse für Unterricht und Lehrerbildung in den o.g. Fächern. |
---|---|
ISBN: | 3847012231 3737012237 |
Hierarchical level: | Monograph |