Europäische Werberegulierungssysteme am Beispiel geschlechterdiskriminierender Wirtschaftswerbung

In the current debate on gender-appropriate and non-discriminatory commercial communication, this study takes a comparative legal look at the different legal and self-regulatory instruments of the European advertising regulation systems. With the inclusion of social science, cognitive psychology and...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Bild und Recht - Studien zur Regulierung des Visuellen Band 10
:
Year of Publication:2022
Language:German
Series:Bild und Recht - Studien zur Regulierung des Visuellen Band 10
Physical Description:1 electronic resource (424 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 02580nam-a2200313z--4500
001 993545354204498
005 20231214141109.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202203s2022 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-7489-1317-6 
035 |a (CKB)5600000000444609 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/79390 
035 |a (EXLCZ)995600000000444609 
041 0 |a deu 
100 1 |a Koch, Leonie Josefine  |4 auth 
245 1 0 |a Europäische Werberegulierungssysteme am Beispiel geschlechterdiskriminierender Wirtschaftswerbung 
260 |a Baden-Baden  |b Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG  |c 2022 
300 |a 1 electronic resource (424 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Bild und Recht - Studien zur Regulierung des Visuellen  |v Band 10 
520 |a In the current debate on gender-appropriate and non-discriminatory commercial communication, this study takes a comparative legal look at the different legal and self-regulatory instruments of the European advertising regulation systems. With the inclusion of social science, cognitive psychology and communication theory, the study not only examines the existing national regulations in their respective cultural context, but also considers new European developments, social influencing factors and possible harmonization approaches in the highly controversial field of gender-discriminatory commercial advertising. 
520 |a Vor dem Hintergrund der Debatte um eine gendergerechte und nichtdiskriminierende kommerzielle Kommunikation nimmt das Werk die unterschiedlichen gesetzlichen wie selbstregulativen Instrumentarien der europäischen Werberegulierungssysteme rechtsvergleichend in den Blick. Unter der Einbeziehung sozialwissenschaftlicher, kognitionspsychologischer und kommunikationstheoretischer Bezüge werden dabei nicht nur die bestehenden nationalen Vorgaben in ihrem jeweiligen kulturellen Umfeld untersucht, sondern auch neue europäische Entwicklungen, gesellschaftliche Einflussfaktoren und mögliche Harmonisierungsansätze des höchst kontrovers diskutierten Themenfeldes geschlechterdiskriminierender Wirtschaftswerbung berücksichtigt. 
546 |a German 
650 7 |a LND  |2 bicssc 
653 |a Werbeselbstkontrolle, Werbeselbstregulierung, Shitstorm, Werberecht, Geschlechterrollen, #Metoo, Regulierung, Werberegulierung, Geschlechterdiskriminierung, Wirtschaftswerbung, Europäische Regulierung, Selbstregulierung 
776 |z 3-8487-7301-5 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:03:08 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-03-14 15:20:40 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337898790004498&Force_direct=true  |Z 5337898790004498  |b Available  |8 5337898790004498