Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme

Cooperative control loops in which human and a technical automation system perform a control task in close cooperation are investigated. A control framework is proposed which is based on a formal description of the cooperative control problem. The main idea of the control algorithm is to solve a dif...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme
:
Year of Publication:2017
Language:German
Series:Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme
Physical Description:1 electronic resource (LXXXIV, 163 p. p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993544293804498
ctrlnum (CKB)4920000000100860
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/51193
(EXLCZ)994920000000100860
collection bib_alma
record_format marc
spelling Flad, Michael auth
Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
KIT Scientific Publishing 2017
1 electronic resource (LXXXIV, 163 p. p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme
Cooperative control loops in which human and a technical automation system perform a control task in close cooperation are investigated. A control framework is proposed which is based on a formal description of the cooperative control problem. The main idea of the control algorithm is to solve a differential game on a sliding horizon. The concept has been applied to design two cooperative advanced driver-assistance systems. One for the longitudinal driving task, one for the lateral driving task.
German
Kooperative Regelung
Game Theory
Advanced driver-assistance systems
Mensch-Maschine-Kooperation
Optimale Regelung
Human-Machine-Cooperation
Fahrerassistenzsysteme
Optimal Control
Spieltheorie
Cooperative Control
3-7315-0610-6
language German
format eBook
author Flad, Michael
spellingShingle Flad, Michael
Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme
author_facet Flad, Michael
author_variant m f mf
author_sort Flad, Michael
title Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
title_full Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
title_fullStr Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
title_full_unstemmed Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
title_auth Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
title_new Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
title_sort kooperative regelungskonzepte auf basis der spieltheorie und deren anwendung auf fahrerassistenzsysteme
series Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme
series2 Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme
publisher KIT Scientific Publishing
publishDate 2017
physical 1 electronic resource (LXXXIV, 163 p. p.)
isbn 1000063300
3-7315-0610-6
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT fladmichael kooperativeregelungskonzepteaufbasisderspieltheorieundderenanwendungauffahrerassistenzsysteme
status_str n
ids_txt_mv (CKB)4920000000100860
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/51193
(EXLCZ)994920000000100860
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme
is_hierarchy_title Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme
container_title Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme
_version_ 1787548761627557888
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01884nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993544293804498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141221.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2017 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000063300</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000100860</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/51193</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000100860</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Flad, Michael</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Kooperative Regelungskonzepte auf Basis der Spieltheorie und deren Anwendung auf Fahrerassistenzsysteme</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2017</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (LXXXIV, 163 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Karlsruher Beiträge zur Regelungs- und Steuerungstechnik / Karlsruher Institut für Technologie, Institut für Regelungs- und Steuerungssysteme</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Cooperative control loops in which human and a technical automation system perform a control task in close cooperation are investigated. A control framework is proposed which is based on a formal description of the cooperative control problem. The main idea of the control algorithm is to solve a differential game on a sliding horizon. The concept has been applied to design two cooperative advanced driver-assistance systems. One for the longitudinal driving task, one for the lateral driving task.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Kooperative Regelung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Game Theory</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Advanced driver-assistance systems</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mensch-Maschine-Kooperation</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Optimale Regelung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Human-Machine-Cooperation</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Fahrerassistenzsysteme</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Optimal Control</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Spieltheorie</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Cooperative Control</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-0610-6</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:07:48 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337570700004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337570700004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337570700004498</subfield></datafield></record></collection>