Schulen weiterbauen : : Strategische Entwicklung von Schulgebäudebeständen / / Maja Lorbek.
Adding on to existing school buildings: Maja Lorbek introduces the "scenario development" as a planning instrument and basis of sustainable strategies of modernization.
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2020 Part 2 |
---|---|
Funder: | |
VerfasserIn: | |
: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2020] ©2020 |
Year of Publication: | 2020 |
Language: | German |
Series: | Architekturen ;
46 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (254 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 04559nam a22008775i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 9783839442944 | ||
003 | DE-B1597 | ||
005 | 20230127011820.0 | ||
006 | m|||||o||d|||||||| | ||
007 | cr || |||||||| | ||
008 | 230127t20202020gw fo d z ger d | ||
010 | |a 2020408822 | ||
020 | |a 9783839442944 | ||
024 | 7 | |a 10.1515/9783839442944 |2 doi | |
035 | |a (DE-B1597)496219 | ||
035 | |a (OCoLC)1153397183 | ||
040 | |a DE-B1597 |b eng |c DE-B1597 |e rda | ||
041 | 0 | |a ger | |
044 | |a gw |c DE | ||
050 | 0 | 0 | |a LB3221 |b .L7725 2020 |
072 | 7 | |a ARC010000 |2 bisacsh | |
084 | |a ZH 6140 |q SEPA |2 rvk |0 (DE-625)rvk/156197: | ||
100 | 1 | |a Lorbek, Maja, |e author. |4 aut |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut | |
245 | 1 | 0 | |a Schulen weiterbauen : |b Strategische Entwicklung von Schulgebäudebeständen / |c Maja Lorbek. |
264 | 1 | |a Bielefeld : |b transcript Verlag, |c [2020] | |
264 | 4 | |c ©2020 | |
300 | |a 1 online resource (254 p.) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a computer |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online resource |b cr |2 rdacarrier | ||
347 | |a text file |b PDF |2 rda | ||
490 | 0 | |a Architekturen ; |v 46 | |
505 | 0 | 0 | |t Frontmatter -- |t Inhaltsverzeichnis -- |t Einleitung -- |t Transitionstheorie, Schulsystem und Schulgebäudebestand -- |t Eine kurze Geschichte des seriellen Klassenzimmers -- |t Wissen über Gebäudebestände -- |t Erhaltungsstrategien und Schulgebäudebestand -- |t Szenarioentwicklung und Backcasting -- |t Vier Szenarien zur Zukunft der Schule und des Schulgebäudebestandes -- |t Literaturverzeichnis |
506 | 0 | |a restricted access |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec |f online access with authorization |2 star | |
520 | |a Adding on to existing school buildings: Maja Lorbek introduces the "scenario development" as a planning instrument and basis of sustainable strategies of modernization. | ||
520 | |a Unterrichtspraktiken und soziale Beziehungen in den Schulen werden nicht zuletzt durch die vorherrschenden Gebäudestrukturen geprägt. Dieser Aspekt ist besonders relevant, wenn es um die Modernisierung historischer Schulgebäude geht.Doch wie kann eine Modernisierung geplant werden, die Fehlentwicklungen vermeidet und langfristig tragfähige Strategien ermöglicht? Maja Lorbek stellt die Szenario-Entwicklung als Planungsinstrument zur Schulmodernisierung vor. Anhand einiger Szenarien - wie etwa dem des »Kontrollierten Schulmarkts«, welches ein Schulsystem ohne staatliches Bildungsmonopol beschreibt, oder dem der »Differenzierten Schule« als Darstellung der Folgen bisheriger Praxis - wird die Tragfähigkeit des Instruments diskutiert. | ||
536 | |a funded by ÖFG | ||
538 | |a Mode of access: Internet via World Wide Web. | ||
546 | |a In German. | ||
588 | 0 | |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 27. Jan 2023) | |
650 | 0 | |a School buildings. | |
650 | 4 | |a Altbaumodernisierung. | |
650 | 4 | |a Architektur. | |
650 | 4 | |a Bildung. | |
650 | 4 | |a Bildungsforschung. | |
650 | 4 | |a Gebäudebestand. | |
650 | 4 | |a Transition Theory. | |
650 | 7 | |a ARCHITECTURE / Urban & Land Use Planning. |2 bisacsh | |
653 | |a Architecture. | ||
653 | |a Building Stock. | ||
653 | |a Education. | ||
653 | |a Educational Research. | ||
653 | |a Transition Theory. | ||
710 | 2 | |a ÖFG |e funder. |4 fnd |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/fnd | |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t DG Plus PP Package 2020 Part 2 |z 9783110696295 |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t EBOOK PACKAGE Architecture and Design 2020 |z 9783110704679 |o ZDB-23-DAD |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2020 |z 9783110704518 |o ZDB-23-DGG |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t transcript Complete eBook Package 2020 |z 9783111025124 |o ZDB-23-TGP |
776 | 0 | |c print |z 9783837642940 | |
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.1515/9783839442944?locatt=mode:legacy |
856 | 4 | 0 | |u https://www.degruyter.com/isbn/9783839442944 |
856 | 4 | 2 | |3 Cover |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839442944/original |
912 | |a 978-3-11-069629-5 DG Plus PP Package 2020 Part 2 |b 2020 | ||
912 | |a EBA_BACKALL | ||
912 | |a EBA_CL_AD | ||
912 | |a EBA_EBKALL | ||
912 | |a EBA_PPALL | ||
912 | |a EBA_SSHALL | ||
912 | |a EBA_STMALL | ||
912 | |a GBV-deGruyter-alles | ||
912 | |a PDA11SSHE | ||
912 | |a PDA12STME | ||
912 | |a PDA5EBK | ||
912 | |a ZDB-23-DAD |b 2020 | ||
912 | |a ZDB-23-DGG |b 2020 | ||
912 | |a ZDB-23-TGP |b 2020 |