Kunst, Raum, Autorschaft : : Der Nachlass des US-amerikanischen Malers C.H. Phillips (1889-1975) aus autorgeografischer Perspektive / / Alexia Pooth.

Although space and authorship are virulent, the two concepts have not been combined until now. Approaching her topic from an »author geography« angle, Alexia Pooth for the first time connects the process of becoming and rendering as an artist with the production of spaces such as stage, landscape, i...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Arts and Architecture 2014
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2014]
©2014
Year of Publication:2014
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Image ; 62
Online Access:
Physical Description:1 online resource (422 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 05654nam a22009255i 4500
001 9783839424650
003 DE-B1597
005 20230127011820.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 230127t20142014gw fo d z ger d
019 |a (OCoLC)903963634 
020 |a 9783839424650 
024 7 |a 10.1515/transcript.9783839424650  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)427541 
035 |a (OCoLC)897802382 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
072 7 |a ART015020  |2 bisacsh 
084 |a LI 99999  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/97471: 
100 1 |a Pooth, Alexia,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Kunst, Raum, Autorschaft :  |b Der Nachlass des US-amerikanischen Malers C.H. Phillips (1889-1975) aus autorgeografischer Perspektive /  |c Alexia Pooth. 
250 |a 1. Aufl. 
264 1 |a Bielefeld :   |b transcript Verlag,   |c [2014] 
264 4 |c ©2014 
300 |a 1 online resource (422 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a Image ;  |v 62 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Inhaltsverzeichnis --   |t Vorwort --   |t I. Einleitung --   |t II. Landscape – Self-taught. Der Autodidakt Clifford Holmead Phillips und das dynamische ›Gefüge Landschaft‹ in den USA der Zwischenkriegszeit --   |t III. Autorfeld. Die Figur Clifford Holmead Phillips im Kreuzungspunkt von Erzählungen, Räumlichkeiten und (Selbst-)Stilisierungen --   |t IV. Eingeräumtes oder die Materialisierung von Raumbildern am Ort – Phillips’ Interieur in der Münchner Seestraße Nr. 5, 1931-1933 --   |t V. Abschluss: »Was den Maler macht, das ist und bleibt das Gefühl für Raum« --   |t Lebensdaten und Reisestationen – Rekonstruktion eines Lebenslaufes --   |t Ausstellungen --   |t Textdokumente: Zeitungen, Briefe, Besprechungen --   |t Das OEuvre − Aufbewahrungsorte --   |t Literatur --   |t Abbildungen --   |t Backmatter 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a Although space and authorship are virulent, the two concepts have not been combined until now. Approaching her topic from an »author geography« angle, Alexia Pooth for the first time connects the process of becoming and rendering as an artist with the production of spaces such as stage, landscape, interior, and region.The starting point for this reflection is the self-taught U.S. artist Charles Henry Phillips (1889-1975). By reference to his estates situated in the U.S. and Europe, the study focalizes stylization and placement processes of art and artistry and traces the local myths and codes which contribute to training and assessment of authorship. 
520 |a Obwohl Raum und Autorschaft viel diskutiert werden, ist eine Verbindung beider Konzepte bisher kaum erfolgt. Unter dem theorieaffinen Ansatz der Autorgeografie verbindet Alexia Pooth erstmals das Zum-Künstler-Machen und -Gemacht-Werden mit der Produktion von Räumlichkeit (Stadt, Landschaft, Innenraum, Nation). Ausgangspunkt für dieses kritische Nachdenken ist der US-amerikanische »self-taught artist« Clifford Holmead Phillips (1889-1975). Anhand seines in den USA und Europa situierten Nachlasses fokussiert die Studie Stilisierungs- und Platzierungsprozesse von Kunst und Künstlerschaft und spürt den Mythen und Sprechperspektiven nach, die 'vor Ort' zur Ausbildung von Autorschaft beitragen. 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 27. Jan 2023) 
650 0 |a Painting  |x Philosophy. 
650 4 |a Amerikanische Kunst. 
650 4 |a Archiv. 
650 4 |a Ausstellen. 
650 4 |a Autodidaktik. 
650 4 |a Autorschaft. 
650 4 |a Kanon. 
650 4 |a Kunst. 
650 4 |a Kunstgeschichte des 20. Jahrhunderts. 
650 4 |a Kunstwissenschaft. 
650 4 |a Künstlermigration. 
650 4 |a Künstlerreise. 
650 4 |a Neuengland. 
650 4 |a Visuelle Kultur. 
650 4 |a Wohnen. 
650 7 |a ART / American / General.  |2 bisacsh 
653 |a American Art. 
653 |a Art History of the 20th Century. 
653 |a Arts. 
653 |a Fine Arts. 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Arts and Architecture 2014  |z 9783110369595  |o ZDB-23-DKA 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Complete Package 2014  |z 9783110369526  |o ZDB-23-DGG 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t transcript Complete eBook Package 2014  |z 9783111025223  |o ZDB-23-TGP 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t transcript Complete eBook Package 2014-2016  |z 9783110489842  |o ZDB-23-TGP 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t transcript: Complete eBook-Package 2014  |z 9783110401226  |o ZDB-23-TGP 
776 0 |c print  |z 9783837624656 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/transcript.9783839424650?locatt=mode:legacy 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783839424650 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839424650/original 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_MUAR 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_PPALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2014 
912 |a ZDB-23-DKA  |b 2014 
912 |a ZDB-23-TGP  |b 2014 
912 |a ZDB-23-TGP  |c 2014  |d 2016