Neue Medien und Deutschdidaktik : : Eine empirische Studie zu Mündlichkeit und Schriftlichkeit / / Tanja Kurzrock.
Central to this volume is an empirical study on the following questions: What media experience do eighth grade students have? What subjective theories of written and spoken language have they developed? Are there differences according to sex, type of school and media socialization? The study takes a...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Tübingen : : Max Niemeyer Verlag, , [2012] ©2003 |
Year of Publication: | 2012 |
Edition: | Reprint 2012 |
Language: | German |
Series: | Reihe Germanistische Linguistik ,
239 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (335 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Inhaltsverzeichnis
- Danksagung
- 1 Einleitung
- 2 Soziologische Aspekte: Medienbedingte Veränderungen im Bereich der Kommunikation
- 3 Sprach- und schrifttheoretische Aspekte: Mündlichkeit – Schriftlichkeit
- 4 Didaktische Aspekte: Voraussetzungen, Ziele und Aufgaben
- 5 Empirische Untersuchung
- 6 Schulpraktische Aspekte: Neue Medien im Deutschunterricht
- 7 Ausblick
- 8 Literaturverzeichnis
- 9. Anhang
- 10 Schlagwortverzeichnis