Neue Medien und Deutschdidaktik : : Eine empirische Studie zu Mündlichkeit und Schriftlichkeit / / Tanja Kurzrock.

Central to this volume is an empirical study on the following questions: What media experience do eighth grade students have? What subjective theories of written and spoken language have they developed? Are there differences according to sex, type of school and media socialization? The study takes a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Tübingen : : Max Niemeyer Verlag, , [2012]
©2003
Year of Publication:2012
Edition:Reprint 2012
Language:German
Series:Reihe Germanistische Linguistik , 239
Online Access:
Physical Description:1 online resource (335 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhaltsverzeichnis
  • Danksagung
  • 1 Einleitung
  • 2 Soziologische Aspekte: Medienbedingte Veränderungen im Bereich der Kommunikation
  • 3 Sprach- und schrifttheoretische Aspekte: Mündlichkeit – Schriftlichkeit
  • 4 Didaktische Aspekte: Voraussetzungen, Ziele und Aufgaben
  • 5 Empirische Untersuchung
  • 6 Schulpraktische Aspekte: Neue Medien im Deutschunterricht
  • 7 Ausblick
  • 8 Literaturverzeichnis
  • 9. Anhang
  • 10 Schlagwortverzeichnis