Lernerlexikographie und Wortschatzerwerb / / Maren Runte.
Can learner dictionaries help to build vocabulary? What are the preconditions for transforming learner dictionaries into teaching dictionaries? The study draws on the related disciplines of vocabulary didactics and learning psychology to examine the usefulness of learner dictionaries for systematic...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2015 Part 1 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2015] ©2015 |
Year of Publication: | 2015 |
Language: | German |
Series: | Lexicographica. Series Maior : Supplementbände zum Internationalen Jahrbuch für Lexikographie ,
150 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (359 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Vorwort
- Inhalt
- 1. Einleitung
- 2. Formen des Fremdsprachen- und Wortschatzerwerbs
- 3. Wortschatzerwerb und Wörterbücher: Historische Entwicklung
- 4. Wortschatzvermittlung und Wörterbuchdidaktik im DaF-Unterricht
- 5. Lernpsychologie und Lexikographie
- 6. Status Quo der Lernerlexikographie
- 7. Wörterbuchbenutzungsforschung: Wie benutzen fortgeschrittene Lernende Wörterbücher?
- 8. Konsequenzen für die Lernerlexikographie
- 9. Benutzung von Lernerwörterbüchern: Eine Eye- Tracking-Studie
- 10. Zusammenfassung
- 11. Bibliographie