Lernerlexikographie und Wortschatzerwerb / / Maren Runte.

Can learner dictionaries help to build vocabulary? What are the preconditions for transforming learner dictionaries into teaching dictionaries? The study draws on the related disciplines of vocabulary didactics and learning psychology to examine the usefulness of learner dictionaries for systematic...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2015 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2015]
©2015
Year of Publication:2015
Language:German
Series:Lexicographica. Series Maior : Supplementbände zum Internationalen Jahrbuch für Lexikographie , 150
Online Access:
Physical Description:1 online resource (359 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Vorwort
  • Inhalt
  • 1. Einleitung
  • 2. Formen des Fremdsprachen- und Wortschatzerwerbs
  • 3. Wortschatzerwerb und Wörterbücher: Historische Entwicklung
  • 4. Wortschatzvermittlung und Wörterbuchdidaktik im DaF-Unterricht
  • 5. Lernpsychologie und Lexikographie
  • 6. Status Quo der Lernerlexikographie
  • 7. Wörterbuchbenutzungsforschung: Wie benutzen fortgeschrittene Lernende Wörterbücher?
  • 8. Konsequenzen für die Lernerlexikographie
  • 9. Benutzung von Lernerwörterbüchern: Eine Eye- Tracking-Studie
  • 10. Zusammenfassung
  • 11. Bibliographie