Total Quality Management in Theorie und Praxis : : Zum ganzheitlichen Unternehmensverständnis / / Jürgen Rothlauf.
In order to survive the pressures of international competition, one needs a comprehensive perspective on all entrepreneurial activities. The integrated structure of Total Quality Management (TQM) fulfills this expectation, because it pays attention to all participants along the value creation chain....
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Business and Economics 2000 - 2014 |
---|---|
VerfasserIn: | |
MitwirkendeR: | |
Place / Publishing House: | München ;, Wien : : De Gruyter Oldenbourg, , [2014] ©2014 |
Year of Publication: | 2014 |
Edition: | 4. überarbeitete und aktualisierte Auflage |
Language: | German |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (685 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Vorwort
- Vorwort zur 2. Auflage
- Vorwort zur 3. Auflage
- Vorwort zur 4. Auflage
- Inhaltsverzeichnis
- Abbildungsverzeichnis
- 1 Globale Herausforderungen
- 2 Total Quality Management als ganzheitlicher Ansatz
- 3 Zum erweiterten Qualitätsbegriff im Total Quality Management
- 4 Kundenzufriedenheit und Kundenbindung im Rahmen von Total Quality Management
- 5 Mitarbeiterzufriedenheit im Rahmen von Total Quality Management
- 6 Unternehmenskultur und Unternehmensethik
- 7 Lieferantenmanagement und Total Quality Management
- 8 Prozessmanagement und Total Quality Management
- 9 Subsysteme des Total Quality Management
- 10 Zur Implementierung von TQM: Probleme – Umsetzungsschritte – Kosteneinsparpotentiale
- 11 Zur Messung von Kundenzufriedenheit und Kundenbindung
- 12 Total Quality Management als Basis für weitergehende Managementüberlegungen
- 13 Zur Erstellung einer wissenschaftlichen Untersuchung im Rahmen von TQM unter Berücksichtigung von Praxisbeispielen
- ANHANG
- Stichwortverzeichnis
- Backmatter