Mobile Publishing : : E-Books, Apps & Co. / / Harald Henzler, Fabian Kern.
Mobile Publishing ist nicht eine Frage, ob man auch Apps und eBooks macht, sondern wie man im 21. Jahrhundert publiziert.Der Band enthält praktische Handlungsanleitungen zur Konzeption und Realisierung von Produkten für den Mobile Publishing Markt: Von der Zielgruppenanalyse über geeignete Produktfo...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Library Information Science 2000 - 2014 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2013] ©2014 |
Year of Publication: | 2013 |
Language: | German |
Series: | Akademie des Deutschen Buchhandels Praxiswissen Verlag ,
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (153 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783110303568 |
---|---|
ctrlnum |
(DE-B1597)206542 (OCoLC)876203584 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Henzler, Harald, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co. / Harald Henzler, Fabian Kern. Berlin ; Boston : De Gruyter, [2013] ©2014 1 online resource (153 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Akademie des Deutschen Buchhandels Praxiswissen Verlag , 2196-1484 Frontmatter -- Inhalt -- Einleitung -- 1 Das richtige Produkt entwickeln im digitalen Markt – Strategie und Methode -- 2 Mobile Publishing – So entwickelt sich der Markt -- 3 Mobile Publishing – Die Technologien zur Umsetzung -- 4 Das richtige Produkt entwickeln – Das ist die Zielgruppe -- 5 Das richtige Produkt entwickeln – Dieses Produkt will der Kunde -- 6 Das richtige Produkt entwickeln – So erreiche ich den Kunden -- 7 Das richtige Produkt entwickeln – So rechnet sich das -- Literaturverzeichnis -- Über die Autoren restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star Mobile Publishing ist nicht eine Frage, ob man auch Apps und eBooks macht, sondern wie man im 21. Jahrhundert publiziert.Der Band enthält praktische Handlungsanleitungen zur Konzeption und Realisierung von Produkten für den Mobile Publishing Markt: Von der Zielgruppenanalyse über geeignete Produktformen und Trägermedien, Vermarktung, bestehende Technologien bis hin zu möglichen Geschäftsmodellen. The Internet has become mobile: the iPhone and the iPad have set off a wave of new developments, with eBooks, eJournals, and apps spearheading a new mass market. This volume contains practical instructions for the design and realization of products for the mobile publishing market. Starting from an analysis of how the market has developed, the authors use case examples to present the step-by-step course of product development. The presentation begins with a discussion of target group analysis and a consideration of suitable carrier media and product forms, and continues through marketing, a description of existing technologies, and a discussion of possible business models. Issued also in print. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023) Electronic book readers. Electronic books Marketing. Electronic publishing Computer programs. Electronic publishing Germany. Apps. Elektronisches Publizieren. Tabletpublishing. Verlagsmanagement. LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Publishing. bisacsh Electronic publishing. apps. publishing house management. tablet publishing. Kern, Fabian, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Library Information Science 2000 - 2014 9783110636246 ZDB-23-GLI Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2013 9783110317350 ZDB-23-DGG Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET BIBLIOTHEKSWESEN, INFO UND DOKUMENTATION 2013 9783110317213 ZDB-23-DGB EPUB 9783110341140 print 9783110303544 https://doi.org/10.1515/9783110303568 https://www.degruyter.com/isbn/9783110303568 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110303568/original |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Henzler, Harald, Henzler, Harald, Kern, Fabian, |
spellingShingle |
Henzler, Harald, Henzler, Harald, Kern, Fabian, Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co. / Akademie des Deutschen Buchhandels Praxiswissen Verlag , Frontmatter -- Inhalt -- Einleitung -- 1 Das richtige Produkt entwickeln im digitalen Markt – Strategie und Methode -- 2 Mobile Publishing – So entwickelt sich der Markt -- 3 Mobile Publishing – Die Technologien zur Umsetzung -- 4 Das richtige Produkt entwickeln – Das ist die Zielgruppe -- 5 Das richtige Produkt entwickeln – Dieses Produkt will der Kunde -- 6 Das richtige Produkt entwickeln – So erreiche ich den Kunden -- 7 Das richtige Produkt entwickeln – So rechnet sich das -- Literaturverzeichnis -- Über die Autoren |
author_facet |
Henzler, Harald, Henzler, Harald, Kern, Fabian, Kern, Fabian, Kern, Fabian, |
author_variant |
h h hh h h hh f k fk |
author_role |
VerfasserIn VerfasserIn VerfasserIn |
author2 |
Kern, Fabian, Kern, Fabian, |
author2_variant |
f k fk |
author2_role |
VerfasserIn VerfasserIn |
author_sort |
Henzler, Harald, |
title |
Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co. / |
title_sub |
E-Books, Apps & Co. / |
title_full |
Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co. / Harald Henzler, Fabian Kern. |
title_fullStr |
Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co. / Harald Henzler, Fabian Kern. |
title_full_unstemmed |
Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co. / Harald Henzler, Fabian Kern. |
title_auth |
Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co. / |
title_alt |
Frontmatter -- Inhalt -- Einleitung -- 1 Das richtige Produkt entwickeln im digitalen Markt – Strategie und Methode -- 2 Mobile Publishing – So entwickelt sich der Markt -- 3 Mobile Publishing – Die Technologien zur Umsetzung -- 4 Das richtige Produkt entwickeln – Das ist die Zielgruppe -- 5 Das richtige Produkt entwickeln – Dieses Produkt will der Kunde -- 6 Das richtige Produkt entwickeln – So erreiche ich den Kunden -- 7 Das richtige Produkt entwickeln – So rechnet sich das -- Literaturverzeichnis -- Über die Autoren |
title_new |
Mobile Publishing : |
title_sort |
mobile publishing : e-books, apps & co. / |
series |
Akademie des Deutschen Buchhandels Praxiswissen Verlag , |
series2 |
Akademie des Deutschen Buchhandels Praxiswissen Verlag , |
publisher |
De Gruyter, |
publishDate |
2013 |
physical |
1 online resource (153 p.) Issued also in print. |
contents |
Frontmatter -- Inhalt -- Einleitung -- 1 Das richtige Produkt entwickeln im digitalen Markt – Strategie und Methode -- 2 Mobile Publishing – So entwickelt sich der Markt -- 3 Mobile Publishing – Die Technologien zur Umsetzung -- 4 Das richtige Produkt entwickeln – Das ist die Zielgruppe -- 5 Das richtige Produkt entwickeln – Dieses Produkt will der Kunde -- 6 Das richtige Produkt entwickeln – So erreiche ich den Kunden -- 7 Das richtige Produkt entwickeln – So rechnet sich das -- Literaturverzeichnis -- Über die Autoren |
isbn |
9783110303568 9783110636246 9783110317350 9783110317213 9783110341140 9783110303544 |
issn |
2196-1484 |
callnumber-first |
Z - Library Science |
callnumber-subject |
Z - Books and Writing |
callnumber-label |
Z286 |
callnumber-sort |
Z 3286 E43 |
geographic_facet |
Germany. |
url |
https://doi.org/10.1515/9783110303568 https://www.degruyter.com/isbn/9783110303568 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110303568/original |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
000 - Computer science, information & general works |
dewey-tens |
070 - News media, journalism & publishing |
dewey-ones |
070 - News media, journalism & publishing |
dewey-full |
070.5797 |
dewey-sort |
270.5797 |
dewey-raw |
070.5797 |
dewey-search |
070.5797 |
doi_str_mv |
10.1515/9783110303568 |
oclc_num |
876203584 |
work_keys_str_mv |
AT henzlerharald mobilepublishingebooksappsco AT kernfabian mobilepublishingebooksappsco |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)206542 (OCoLC)876203584 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Library Information Science 2000 - 2014 Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2013 Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET BIBLIOTHEKSWESEN, INFO UND DOKUMENTATION 2013 |
is_hierarchy_title |
Mobile Publishing : E-Books, Apps & Co. / |
container_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Library Information Science 2000 - 2014 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1806144315944075264 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>04880nam a22008535i 4500</leader><controlfield tag="001">9783110303568</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20230228123812.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230228t20132014gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1013963107</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110303568</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110303568</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)206542</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)876203584</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Z286.E43</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">LAN027000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="8">1u</subfield><subfield code="a">070.5797</subfield><subfield code="q">DE-101</subfield><subfield code="2">22/ger</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">AN 46800</subfield><subfield code="2">rvk</subfield><subfield code="0">(DE-625)rvk/6107:</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Henzler, Harald, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Mobile Publishing :</subfield><subfield code="b">E-Books, Apps & Co. /</subfield><subfield code="c">Harald Henzler, Fabian Kern.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin ;</subfield><subfield code="a">Boston : </subfield><subfield code="b">De Gruyter, </subfield><subfield code="c">[2013]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2014</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (153 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Akademie des Deutschen Buchhandels Praxiswissen Verlag ,</subfield><subfield code="x">2196-1484</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">Einleitung -- </subfield><subfield code="t">1 Das richtige Produkt entwickeln im digitalen Markt – Strategie und Methode -- </subfield><subfield code="t">2 Mobile Publishing – So entwickelt sich der Markt -- </subfield><subfield code="t">3 Mobile Publishing – Die Technologien zur Umsetzung -- </subfield><subfield code="t">4 Das richtige Produkt entwickeln – Das ist die Zielgruppe -- </subfield><subfield code="t">5 Das richtige Produkt entwickeln – Dieses Produkt will der Kunde -- </subfield><subfield code="t">6 Das richtige Produkt entwickeln – So erreiche ich den Kunden -- </subfield><subfield code="t">7 Das richtige Produkt entwickeln – So rechnet sich das -- </subfield><subfield code="t">Literaturverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Über die Autoren</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mobile Publishing ist nicht eine Frage, ob man auch Apps und eBooks macht, sondern wie man im 21. Jahrhundert publiziert.Der Band enthält praktische Handlungsanleitungen zur Konzeption und Realisierung von Produkten für den Mobile Publishing Markt: Von der Zielgruppenanalyse über geeignete Produktformen und Trägermedien, Vermarktung, bestehende Technologien bis hin zu möglichen Geschäftsmodellen.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The Internet has become mobile: the iPhone and the iPad have set off a wave of new developments, with eBooks, eJournals, and apps spearheading a new mass market. This volume contains practical instructions for the design and realization of products for the mobile publishing market. Starting from an analysis of how the market has developed, the authors use case examples to present the step-by-step course of product development. The presentation begins with a discussion of target group analysis and a consideration of suitable carrier media and product forms, and continues through marketing, a description of existing technologies, and a discussion of possible business models.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Electronic book readers.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Electronic books</subfield><subfield code="x">Marketing.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Electronic publishing</subfield><subfield code="x">Computer programs.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Electronic publishing</subfield><subfield code="z">Germany.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Apps.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Elektronisches Publizieren.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Tabletpublishing.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Verlagsmanagement.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Publishing.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Electronic publishing.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">apps.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">publishing house management.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">tablet publishing.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kern, Fabian, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DGBA Library Information Science 2000 - 2014</subfield><subfield code="z">9783110636246</subfield><subfield code="o">ZDB-23-GLI</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2013</subfield><subfield code="z">9783110317350</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK PAKET BIBLIOTHEKSWESEN, INFO UND DOKUMENTATION 2013</subfield><subfield code="z">9783110317213</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGB</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">EPUB</subfield><subfield code="z">9783110341140</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783110303544</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110303568</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783110303568</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110303568/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_LB</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGB</subfield><subfield code="b">2013</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2013</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-GLI</subfield><subfield code="c">2000</subfield><subfield code="d">2014</subfield></datafield></record></collection> |