Pop und Ironie : : Popdiskurs und Popliteratur um 1980 und 2000 / / Christoph Rauen.
Irony is a key feature of the pop literature around 2000 and of theoretically ambitious music journalism around 1980. But whereas the pop program of the 1980s still was integrated into emancipatory concepts of 'counterculture', this meaningful context has since then declined noticeably. As...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Literary and Cultural Studies 2000 - 2014 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2010] ©2011 |
Year of Publication: | 2010 |
Language: | German |
Series: | Studien und Texte zur Sozialgeschichte der Literatur ,
123 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (241 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Inhalt
- 1. Einleitung
- 2. Dreimal ›Ironie‹: ›Entpflichtung‹, Inversion, Relativierung
- 3. Normalisierte Abweichung: ›Massenboheme‹ in den1960er/70er Jahren
- 4. Die »Sprache des Pop« um 1980: Lizenz zur Inhaltslosigkeit
- 5. Wege in die »Ironiefalle«: Automatisierung und Entpolitisierung
- 6. »Ironic-Hell«. Popliteratur um 2000
- 7. Fazit
- Backmatter