Frauen und Jungen : Eine pädagogische Herausforderung / Ilka Weigand, Armin Krenz
Nurturing and education in Germany is still very much in female hands. What effect does that have on boys? How can women see to it that their relationship with boys goes beyond simple care and supervision? To establish a good relationship between child care workers and boys, the female caretaker has...
Saved in:
VerfasserIn: | |
---|---|
AutorIn der Einleitung: | |
Year of Publication: | 2012 |
Edition: | 1st ed. |
Language: | German |
Series: | Frühe Bildung und Erziehung
|
Physical Description: | 1 online resource (130 p.) |
Notes: | Description based upon print version of record. |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 03160cam a2200541 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 993584640704498 | ||
005 | 20220221094418.0 | ||
006 | m o d | | ||
007 | cr -n--------- | ||
008 | 220221s2012 gw o ||| 0 ger d | ||
020 | |a 3-666-70132-9 | ||
020 | |a 1-280-98388-4 | ||
020 | |a 9786613755490 | ||
020 | |a 3-647-70132-7 | ||
024 | 3 | |a 9783647701325 | |
035 | |a (CKB)2670000000211574 | ||
035 | |a (EBL)945203 | ||
035 | |a (OCoLC)796383269 | ||
035 | |a (SSID)ssj0000677601 | ||
035 | |a (PQKBManifestationID)12322634 | ||
035 | |a (PQKBTitleCode)TC0000677601 | ||
035 | |a (PQKBWorkID)10693677 | ||
035 | |a (PQKB)10675171 | ||
035 | |a (MiAaPQ)EBC945203 | ||
035 | |a (Vandenhoeck & Ruprecht)9783647701325 | ||
035 | |a (EXLCZ)992670000000211574 | ||
040 | |a MiAaPQ |c MiAaPQ |d MiAaPQ | ||
041 | |a ger | ||
050 | 4 | |a LC1483 |b .W45 2012 | |
072 | 7 | |a JN |2 thema | |
072 | 7 | |a 8571 |2 wsb | |
082 | 0 | 0 | |a 305.3 |
100 | 1 | |8 1\u |a Weigand, Ilka |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Frauen und Jungen |b Eine pädagogische Herausforderung |c Ilka Weigand, Armin Krenz |
246 | 2 | 3 | |a Weigand,Frauen und Jungen/EBook |
250 | |a 1st ed. | ||
260 | |a Göttingen |b Vandenhoeck & Ruprecht |c 2012 | ||
300 | |a 1 online resource (130 p.) | ||
336 | |a text |b txt | ||
337 | |a computer |b c | ||
338 | |a online resource |b cr | ||
490 | 0 | |a Frühe Bildung und Erziehung |v Band | |
500 | |a Description based upon print version of record. | ||
505 | 0 | |a Cover; Title Page; Copyright; Table of Contents; Body; Vorwort; Einführung; 1. Der Erwerb von Identität und Geschlechtsidentität bei Jungen; 1.1 Junge oder Mädchen?; 1.2 Das biologische Geschlecht; 1.3 Das soziologische Geschlecht; 1.4 Sozial-kognitive Entwicklung in Verbindung mit Geschlechtsidentität; 1.5 Zusammenfassung; 2. Bindung als Grundlage für Beziehung; 2.1 Jungen sind das schwächere Geschlecht; 2.2 Bindung in der frühen Kindheit; 2.3 Männer und Jungen; 2.4 Frauen und Jungen; 2.5 Die Triade Mutter - Vater - Sohn; 2.6 Zusammenfassung | |
505 | 8 | |a 3. Die Situation von Jungen in der Kindertagesstätte3.1 Gesetzliche Grundlagen aus dem KJHG (Kinder- und Jugendhilfegesetz); 3.2 Empfehlungen aus dem Bayerischen Erziehungs- und Bildungsplan; 3.3 Gender Mainstreaming in der Kindertagesstätte; 3.4 Erzieherinnen und Jungen; 3.5 Geschlechtsspezifische Jungenarbeit als Grundlage für Chancengleichheit; 3.6 Zusammenfassung; Ausblick; Zur Autorin; Literatur; Back Cover | |
546 | |a German | ||
504 | |a Includes bibliographical references. | ||
520 | |a Nurturing and education in Germany is still very much in female hands. What effect does that have on boys? How can women see to it that their relationship with boys goes beyond simple care and supervision? To establish a good relationship between child care workers and boys, the female caretaker has to learn to always be aware of her limits as a woman. If we are to approach boys with open eyes and ears, we must look for a common path. | ||
545 | 0 | |8 1\u |a Ilka Weigand, Erzieherin und Dipl. Sozialpädagogin, war viele Jahre in der Krippe, Hort und Kindertagesstätte tätig und übernahm die Konzeption vom KIGA-Kongress, der nach fünf Jahren ein Teil der didacta - die Bildungsmesse wurde. | |
545 | 0 | |8 2\u |a Armin Krenz, Prof. (h.c.) et Dr. (h.c.) sowie Honorarprofessor für Entwicklungspsychologie und Elementarpädagogik, arbeitet seit 2014 als Lehrkraft an der Staatlichen Landesuniversität Moskau. Zuvor war er in den Jahren 1985 - 2013 als Wissenschaftsdozent mit dem Forschungsschwerpunkt "Ausdrucksformen des Kindes und deren Bedeutungswerte" am Institut für angewandte Psychologie und Pädagogik in Kiel tätig. | |
650 | 4 | |a Erzieherinnen und Erzieher | |
650 | 4 | |a Erziehung | |
650 | 4 | |a Erziehung /Ratgeber | |
650 | 4 | |a Geschlechterbeziehung | |
650 | 4 | |a Kindergarten | |
650 | 4 | |a Pädagogik | |
776 | |z 3-525-70132-2 | ||
700 | 1 | |8 2\u |a Krenz, Armin |c Prof. DDr. |4 aui | |
830 | 0 | |a Frühe Bildung und Erziehung | |
906 | |a BOOK | ||
ADM | |b 2024-02-15 02:46:42 Europe/Vienna |f system |c marc21 |a 2012-07-29 11:03:20 Europe/Vienna |g false | ||
AVE | |i Vandenhoeck & Ruprecht Journals |P Vandenhoeck And Ruprecht Complete |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5343944880004498&Force_direct=true |Z 5343944880004498 |b Available |8 5343944880004498 |