Zur Doppelbödigkeit des Unterrichts als Bühne : Eine rekonstruktive Fallanalyse zur Untersuchung der Interaktionsordnung des Unterrichts
Which practices and dynamics can be identified in the interaction between teachers and students? How is the interactional order of teaching established and maintained? What insights can the documentary method and depth hermeneutics provide and what added value does method triangulation offer? The st...
Saved in:
Superior document: | Schriftenreihe der DGfE-Kommission Psychoanalytische Pädagogik |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2023 |
Edition: | 1st ed. |
Language: | German |
Series: | Schriftenreihe der DGfE-Kommission Psychoanalytische Pädagogik
|
Physical Description: | 1 electronic resource (332 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 02402nam-a2200325z--4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 993581048904498 | ||
005 | 20231214141234.0 | ||
006 | m o d | ||
007 | cr|mn|---annan | ||
008 | 202301s2023 xx |||||o ||| 0|ger d | ||
020 | |a 3-8474-1759-2 | ||
035 | |a (CKB)25998093100041 | ||
035 | |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96094 | ||
035 | |a (EXLCZ)9925998093100041 | ||
041 | 0 | |a deu | |
100 | 1 | |a Reischl, Julia |4 auth | |
245 | 1 | 0 | |a Zur Doppelbödigkeit des Unterrichts als Bühne |b Eine rekonstruktive Fallanalyse zur Untersuchung der Interaktionsordnung des Unterrichts |
250 | |a 1st ed. | ||
260 | |b Verlag Barbara Budrich |c 2023 | ||
300 | |a 1 electronic resource (332 p.) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a computer |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online resource |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Schriftenreihe der DGfE-Kommission Psychoanalytische Pädagogik | |
520 | |a Which practices and dynamics can be identified in the interaction between teachers and students? How is the interactional order of teaching established and maintained? What insights can the documentary method and depth hermeneutics provide and what added value does method triangulation offer? The study investigates the interaction in a 3rd grade of lower secondary school over a survey period of two school years. | ||
520 | |a Welche Handlungspraktiken und Dynamiken lassen sich in der Interaktion zwischen Lehrer*innen und Schüler*innen feststellen? Wie wird die Interaktionsordnung des Unterrichts hergestellt und aufrechterhalten? Welche Erkenntnisse können die Dokumentarische Methode und Tiefenhermeneutik darüber liefern und welchen Mehrwert bietet eine Methodentriangulation? Die Studie untersucht die Interaktion in einer 3. Klasse der Sekundarstufe I über einen Erhebungszeitraum von zwei Schuljahren. | ||
546 | |a German | ||
650 | 7 | |a Educational psychology |2 bicssc | |
653 | |a classroom research;Unterrichtsforschung;Lehrer-Schüler-Interaktion;teacher-student interaction;participant observation;teilnehmende Beobachtung;group discussions;Gruppendiskussionen;narrative interviews;reconstructive social research;rekonstruktive Sozialforschung;documentary method;Dokumentarische Methode;depth hermeneutics;Tiefenhermeneutik;multi-perspective;multiperspektivisch;multi-method;multimethodisch;triangulation | ||
776 | |z 9783847425960 | ||
906 | |a BOOK | ||
ADM | |b 2024-01-16 00:45:58 Europe/Vienna |d 00 |f system |c marc21 |a 2023-01-15 16:13:35 Europe/Vienna |g false | ||
AVE | |i DOAB Directory of Open Access Books |P DOAB Directory of Open Access Books |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5342964500004498&Force_direct=true |Z 5342964500004498 |b Available |8 5342964500004498 |