Zur Doppelbödigkeit des Unterrichts als Bühne : Eine rekonstruktive Fallanalyse zur Untersuchung der Interaktionsordnung des Unterrichts

Which practices and dynamics can be identified in the interaction between teachers and students? How is the interactional order of teaching established and maintained? What insights can the documentary method and depth hermeneutics provide and what added value does method triangulation offer? The st...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Schriftenreihe der DGfE-Kommission Psychoanalytische Pädagogik
:
Year of Publication:2023
Edition:1st ed.
Language:German
Series:Schriftenreihe der DGfE-Kommission Psychoanalytische Pädagogik
Physical Description:1 electronic resource (332 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 02402nam-a2200325z--4500
001 993581048904498
005 20231214141234.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202301s2023 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-8474-1759-2 
035 |a (CKB)25998093100041 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96094 
035 |a (EXLCZ)9925998093100041 
041 0 |a deu 
100 1 |a Reischl, Julia  |4 auth 
245 1 0 |a Zur Doppelbödigkeit des Unterrichts als Bühne  |b Eine rekonstruktive Fallanalyse zur Untersuchung der Interaktionsordnung des Unterrichts 
250 |a 1st ed. 
260 |b Verlag Barbara Budrich  |c 2023 
300 |a 1 electronic resource (332 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Schriftenreihe der DGfE-Kommission Psychoanalytische Pädagogik 
520 |a Which practices and dynamics can be identified in the interaction between teachers and students? How is the interactional order of teaching established and maintained? What insights can the documentary method and depth hermeneutics provide and what added value does method triangulation offer? The study investigates the interaction in a 3rd grade of lower secondary school over a survey period of two school years. 
520 |a Welche Handlungspraktiken und Dynamiken lassen sich in der Interaktion zwischen Lehrer*innen und Schüler*innen feststellen? Wie wird die Interaktionsordnung des Unterrichts hergestellt und aufrechterhalten? Welche Erkenntnisse können die Dokumentarische Methode und Tiefenhermeneutik darüber liefern und welchen Mehrwert bietet eine Methodentriangulation? Die Studie untersucht die Interaktion in einer 3. Klasse der Sekundarstufe I über einen Erhebungszeitraum von zwei Schuljahren. 
546 |a German 
650 7 |a Educational psychology  |2 bicssc 
653 |a classroom research;Unterrichtsforschung;Lehrer-Schüler-Interaktion;teacher-student interaction;participant observation;teilnehmende Beobachtung;group discussions;Gruppendiskussionen;narrative interviews;reconstructive social research;rekonstruktive Sozialforschung;documentary method;Dokumentarische Methode;depth hermeneutics;Tiefenhermeneutik;multi-perspective;multiperspektivisch;multi-method;multimethodisch;triangulation 
776 |z 9783847425960 
906 |a BOOK 
ADM |b 2024-01-16 00:45:58 Europe/Vienna  |d 00  |f system  |c marc21  |a 2023-01-15 16:13:35 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5342964500004498&Force_direct=true  |Z 5342964500004498  |b Available  |8 5342964500004498