Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft : Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft

The book follows the II. Student Congress on Educational Science (SKEW), which took place at Bielefeld University in September 2021.From subjectivity and gender, emotionality and epistemology to science communication, school revolution, participation and critical educational theory: the authors addr...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2023
Edition:1st ed.
Language:German
Series:SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
Physical Description:1 electronic resource (206 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993573544204498
ctrlnum (CKB)25648466100041
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/94909
(EXLCZ)9925648466100041
collection bib_alma
record_format marc
spelling Korneli, Karina edt
Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
1st ed.
Verlag Barbara Budrich 2023
1 electronic resource (206 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
The book follows the II. Student Congress on Educational Science (SKEW), which took place at Bielefeld University in September 2021.From subjectivity and gender, emotionality and epistemology to science communication, school revolution, participation and critical educational theory: the authors address topics of digitalization and globalization processes from an educational perspective, revealing new perspectives on the self-understanding of educational science.
Der Sammelband schließt an den II. Studierendenkongress Erziehungswissenschaft (SKEW) an, der im September 2021 an der Universität Bielefeld stattgefunden hat.Von Subjektivität und Geschlechtlichkeit, Emotionalität und Epistemologie bis Wissenschaftskommunikation, Schulrevolution, Teilhabe und kritischer Bildungstheorie: Die Autor*innen widmen sich aus pädagogischer Sicht Themen von Nachhaltigkeit bis Inklusion, wodurch neue Perspektiven auf das erziehungswissenschaftliche Selbstverständnis offengelegt werden.
German
Globalization bicssc
student congress;Studierendenkongress;Jungwissenschaft;young science;participation;Partizipation;educational science;Erziehungswissenschaft;wissenschaftlicher Nachwuchs;young academics;diversity;Diversität;science communication;Wissenschaftskommunikation;Bildung und Geschlecht;education and gender;Bildungsprozesse;processes of education
Bartels, Bente Henrike edt
Biehler, Lukas edt
Bringmann, Barbara Marie-Christin edt
Bruhnke, Lorena edt
Dobmeier, Florian edt
Kamenik, Anna Maria edt
Rose, Alexander edt
Wiese, Hannah edt
Korneli, Karina oth
Bartels, Bente Henrike oth
Biehler, Lukas oth
Bringmann, Barbara Marie-Christin oth
Bruhnke, Lorena oth
Dobmeier, Florian oth
Kamenik, Anna Maria oth
Rose, Alexander oth
Wiese, Hannah oth
3-8474-2624-9
language German
format eBook
author2 Bartels, Bente Henrike
Biehler, Lukas
Bringmann, Barbara Marie-Christin
Bruhnke, Lorena
Dobmeier, Florian
Kamenik, Anna Maria
Rose, Alexander
Wiese, Hannah
Korneli, Karina
Bartels, Bente Henrike
Biehler, Lukas
Bringmann, Barbara Marie-Christin
Bruhnke, Lorena
Dobmeier, Florian
Kamenik, Anna Maria
Rose, Alexander
Wiese, Hannah
author_facet Bartels, Bente Henrike
Biehler, Lukas
Bringmann, Barbara Marie-Christin
Bruhnke, Lorena
Dobmeier, Florian
Kamenik, Anna Maria
Rose, Alexander
Wiese, Hannah
Korneli, Karina
Bartels, Bente Henrike
Biehler, Lukas
Bringmann, Barbara Marie-Christin
Bruhnke, Lorena
Dobmeier, Florian
Kamenik, Anna Maria
Rose, Alexander
Wiese, Hannah
author2_variant k k kk
b h b bh bhb
l b lb
b m c b bmc bmcb
l b lb
f d fd
a m k am amk
a r ar
h w hw
author2_role HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
title Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
spellingShingle Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
title_sub Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
title_full Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
title_fullStr Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
title_full_unstemmed Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
title_auth Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
title_new Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft
title_sort hinter_fragen der erziehungswissenschaft perspektiven auf pädagogik, wissenschaft und gesellschaft
series SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
series2 SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
publisher Verlag Barbara Budrich
publishDate 2023
physical 1 electronic resource (206 p.)
edition 1st ed.
isbn 3-8474-1785-1
3-8474-2624-9
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT kornelikarina hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
AT bartelsbentehenrike hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
AT biehlerlukas hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
AT bringmannbarbaramariechristin hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
AT bruhnkelorena hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
AT dobmeierflorian hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
AT kamenikannamaria hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
AT rosealexander hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
AT wiesehannah hinterfragendererziehungswissenschaftperspektivenaufpadagogikwissenschaftundgesellschaft
status_str n
ids_txt_mv (CKB)25648466100041
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/94909
(EXLCZ)9925648466100041
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
is_hierarchy_title Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft
container_title SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1797807467382439936
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03002nam-a2200529z--4500</leader><controlfield tag="001">993573544204498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141127.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202212s2023 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-8474-1785-1</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)25648466100041</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/94909</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)9925648466100041</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Korneli, Karina</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft</subfield><subfield code="b">Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1st ed.</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">Verlag Barbara Budrich</subfield><subfield code="c">2023</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (206 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The book follows the II. Student Congress on Educational Science (SKEW), which took place at Bielefeld University in September 2021.From subjectivity and gender, emotionality and epistemology to science communication, school revolution, participation and critical educational theory: the authors address topics of digitalization and globalization processes from an educational perspective, revealing new perspectives on the self-understanding of educational science.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Der Sammelband schließt an den II. Studierendenkongress Erziehungswissenschaft (SKEW) an, der im September 2021 an der Universität Bielefeld stattgefunden hat.Von Subjektivität und Geschlechtlichkeit, Emotionalität und Epistemologie bis Wissenschaftskommunikation, Schulrevolution, Teilhabe und kritischer Bildungstheorie: Die Autor*innen widmen sich aus pädagogischer Sicht Themen von Nachhaltigkeit bis Inklusion, wodurch neue Perspektiven auf das erziehungswissenschaftliche Selbstverständnis offengelegt werden.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Globalization</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">student congress;Studierendenkongress;Jungwissenschaft;young science;participation;Partizipation;educational science;Erziehungswissenschaft;wissenschaftlicher Nachwuchs;young academics;diversity;Diversität;science communication;Wissenschaftskommunikation;Bildung und Geschlecht;education and gender;Bildungsprozesse;processes of education</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bartels, Bente Henrike</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Biehler, Lukas</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bringmann, Barbara Marie-Christin</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bruhnke, Lorena</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Dobmeier, Florian</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kamenik, Anna Maria</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Rose, Alexander</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wiese, Hannah</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Korneli, Karina</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bartels, Bente Henrike</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Biehler, Lukas</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bringmann, Barbara Marie-Christin</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bruhnke, Lorena</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Dobmeier, Florian</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kamenik, Anna Maria</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Rose, Alexander</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wiese, Hannah</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-8474-2624-9</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-05-01 00:27:33 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-12-14 16:21:35 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5341802750004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5341802750004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5341802750004498</subfield></datafield></record></collection>