Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft : Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft

The book follows the II. Student Congress on Educational Science (SKEW), which took place at Bielefeld University in September 2021.From subjectivity and gender, emotionality and epistemology to science communication, school revolution, participation and critical educational theory: the authors addr...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2023
Edition:1st ed.
Language:German
Series:SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft
Physical Description:1 electronic resource (206 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 03002nam-a2200529z--4500
001 993573544204498
005 20231214141127.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202212s2023 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-8474-1785-1 
035 |a (CKB)25648466100041 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/94909 
035 |a (EXLCZ)9925648466100041 
041 0 |a deu 
100 1 |a Korneli, Karina  |4 edt 
245 1 0 |a Hinter_Fragen der Erziehungswissenschaft  |b Perspektiven auf Pädagogik, Wissenschaft und Gesellschaft 
250 |a 1st ed. 
260 |b Verlag Barbara Budrich  |c 2023 
300 |a 1 electronic resource (206 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a SKEW - Studierendenkongress Erziehungswissenschaft 
520 |a The book follows the II. Student Congress on Educational Science (SKEW), which took place at Bielefeld University in September 2021.From subjectivity and gender, emotionality and epistemology to science communication, school revolution, participation and critical educational theory: the authors address topics of digitalization and globalization processes from an educational perspective, revealing new perspectives on the self-understanding of educational science. 
520 |a Der Sammelband schließt an den II. Studierendenkongress Erziehungswissenschaft (SKEW) an, der im September 2021 an der Universität Bielefeld stattgefunden hat.Von Subjektivität und Geschlechtlichkeit, Emotionalität und Epistemologie bis Wissenschaftskommunikation, Schulrevolution, Teilhabe und kritischer Bildungstheorie: Die Autor*innen widmen sich aus pädagogischer Sicht Themen von Nachhaltigkeit bis Inklusion, wodurch neue Perspektiven auf das erziehungswissenschaftliche Selbstverständnis offengelegt werden. 
546 |a German 
650 7 |a Globalization  |2 bicssc 
653 |a student congress;Studierendenkongress;Jungwissenschaft;young science;participation;Partizipation;educational science;Erziehungswissenschaft;wissenschaftlicher Nachwuchs;young academics;diversity;Diversität;science communication;Wissenschaftskommunikation;Bildung und Geschlecht;education and gender;Bildungsprozesse;processes of education 
700 1 |a Bartels, Bente Henrike  |4 edt 
700 1 |a Biehler, Lukas  |4 edt 
700 1 |a Bringmann, Barbara Marie-Christin  |4 edt 
700 1 |a Bruhnke, Lorena  |4 edt 
700 1 |a Dobmeier, Florian  |4 edt 
700 1 |a Kamenik, Anna Maria  |4 edt 
700 1 |a Rose, Alexander  |4 edt 
700 1 |a Wiese, Hannah  |4 edt 
700 1 |a Korneli, Karina  |4 oth 
700 1 |a Bartels, Bente Henrike  |4 oth 
700 1 |a Biehler, Lukas  |4 oth 
700 1 |a Bringmann, Barbara Marie-Christin  |4 oth 
700 1 |a Bruhnke, Lorena  |4 oth 
700 1 |a Dobmeier, Florian  |4 oth 
700 1 |a Kamenik, Anna Maria  |4 oth 
700 1 |a Rose, Alexander  |4 oth 
700 1 |a Wiese, Hannah  |4 oth 
776 |z 3-8474-2624-9 
906 |a BOOK 
ADM |b 2024-05-01 00:27:33 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-12-14 16:21:35 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5341802750004498&Force_direct=true  |Z 5341802750004498  |b Available  |8 5341802750004498