Bildung für nachhaltige Entwicklung – Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz

How can the relationship between Education for Sustainable Development (ESD) and other defining social issues such as social inequality, inclusion and digitalisation be determined? The authors present well-founded overviews as well as current empirical research from various academic disciplines on t...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Schriftenreihe „Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2022
Language:German
Series:Schriftenreihe „Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
Physical Description:1 electronic resource (348 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 03010nam-a2200529z--4500
001 993562773104498
005 20240610202652.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202210s2022 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-8474-1751-7 
035 |a (CKB)5710000000053498 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/92954 
035 |a (EXLCZ)995710000000053498 
041 0 |a deu 
100 1 |a Eberth, Andreas  |4 edt 
245 1 0 |a Bildung für nachhaltige Entwicklung – Impulse zu Digitalisierung, Inklusion und Klimaschutz 
260 |b Verlag Barbara Budrich  |c 2022 
300 |a 1 electronic resource (348 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Schriftenreihe „Ökologie und Erziehungswissenschaft“ der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) 
520 |a How can the relationship between Education for Sustainable Development (ESD) and other defining social issues such as social inequality, inclusion and digitalisation be determined? The authors present well-founded overviews as well as current empirical research from various academic disciplines on these and other aspects of ESD. 
520 |a Wie lässt sich das Verhältnis zwischen Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) und aktuellen gesellschaftspolitischen Themen wie Inklusion, Digitalisierung und Klimaschutz bestimmen? Zu diesen und anderen Aspekten liefern die Autor*innen sowohl fundierte Überblicksbeiträge als auch tiefergehende Einsichten in neuere empirische Forschungsarbeiten der BNE. Dabei werden neben erziehungswissenschaftlichen auch spezifische fachdidaktische Perspektiven berücksichtigt. 
546 |a German 
506 |a Open access  |f Unrestricted online access  |2 star 
536 |a Bundesministerium für Bildung und Forschung 
536 |a Niedersächsische Ministerium für Wissenschaft und Kultur 
650 7 |a Moral & social purpose of education  |2 bicssc 
653 |a Bildung für nachhaltige Entwicklung;education for sustainable development;BNE;ESD;climate change;Klimawandel;digitalisation;Digitalisierung;inclusion;Inklusion;educational science;Erziehungswissenschaft;Fachdidaktik;subject didactics 
776 |z 3-8474-2591-9 
700 1 |a Goller, Antje  |4 edt 
700 1 |a Günther, Julia  |4 edt 
700 1 |a Hanke, Melissa  |4 edt 
700 1 |a Holz, Verena  |4 edt 
700 1 |a Krug, Alexandria  |4 edt 
700 1 |a Rončević, Katarina  |4 edt 
700 1 |a Singer-Brodowski, Mandy  |4 edt 
700 1 |a Eberth, Andreas  |4 oth 
700 1 |a Goller, Antje  |4 oth 
700 1 |a Günther, Julia  |4 oth 
700 1 |a Hanke, Melissa  |4 oth 
700 1 |a Holz, Verena  |4 oth 
700 1 |a Krug, Alexandria  |4 oth 
700 1 |a Rončević, Katarina  |4 oth 
700 1 |a Singer-Brodowski, Mandy  |4 oth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2024-06-11 00:38:56 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-10-01 21:41:45 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5340551600004498&Force_direct=true  |Z 5340551600004498  |b Available  |8 5340551600004498