Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) : Eine Lernersprachenanalyse

In the context of testing and examination, the assessment of texts presents a particular challenge. Since textual competence cannot be measured directly, it is assessed indirectly via textuality criteria. In the field of foreign language testing, a target-oriented text production is set as a task;...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
:
Year of Publication:2022
Language:German
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993557177304498
ctrlnum (CKB)5840000000076457
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/91515
(EXLCZ)995840000000076457
collection bib_alma
record_format marc
spelling Yildirim, Hülya auth
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse
Universitätsverlag Göttingen 2022
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
In the context of testing and examination, the assessment of texts presents a particular challenge. Since textual competence cannot be measured directly, it is assessed indirectly via textuality criteria. In the field of foreign language testing, a target-oriented text production is set as a task; this is also the case in the DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang = German Language Test for University Entrance). DSH text productions are evaluated by means of an analytical evaluation sheet with textuality criteria and in case of passing the exam reported in three levels: DSH-1, DSH-2 and DSH-3. This paper deals with an investigation conducted on DSH text productions to determine which textuality criteria are characteristic for each DSH.
German
Language bicssc
German studies
assessment
German language test
3-86395-542-0
language German
format eBook
author Yildirim, Hülya
spellingShingle Yildirim, Hülya
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse
author_facet Yildirim, Hülya
author_variant h y hy
author_sort Yildirim, Hülya
title Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse
title_sub Eine Lernersprachenanalyse
title_full Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse
title_fullStr Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse
title_full_unstemmed Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse
title_auth Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse
title_new Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH)
title_sort ermittlung niveaustufenspezifischer indikatoren zur bewertung von textproduktionen im rahmen der deutschen sprachprüfung für den hochschulzugang (dsh) eine lernersprachenanalyse
publisher Universitätsverlag Göttingen
publishDate 2022
isbn 3-86395-542-0
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT yildirimhulya ermittlungniveaustufenspezifischerindikatorenzurbewertungvontextproduktionenimrahmenderdeutschensprachprufungfurdenhochschulzugangdsheinelernersprachenanalyse
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5840000000076457
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/91515
(EXLCZ)995840000000076457
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse
_version_ 1796652168187478016
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01773nam-a2200289z--4500</leader><controlfield tag="001">993557177304498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141220.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202208s2022 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5840000000076457</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/91515</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995840000000076457</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Yildirim, Hülya</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH)</subfield><subfield code="b">Eine Lernersprachenanalyse</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">Universitätsverlag Göttingen</subfield><subfield code="c">2022</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In the context of testing and examination, the assessment of texts presents a particular challenge. Since textual competence cannot be measured directly, it is assessed indirectly via textuality criteria. In the field of foreign language testing, a target-oriented text production is set as a task; this is also the case in the DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang = German Language Test for University Entrance). DSH text productions are evaluated by means of an analytical evaluation sheet with textuality criteria and in case of passing the exam reported in three levels: DSH-1, DSH-2 and DSH-3. This paper deals with an investigation conducted on DSH text productions to determine which textuality criteria are characteristic for each DSH.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Language</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German studies</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">assessment</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German language test</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-86395-542-0</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:07:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-09-03 21:29:14 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5339942780004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5339942780004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5339942780004498</subfield></datafield></record></collection>