Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) : Eine Lernersprachenanalyse
In the context of testing and examination, the assessment of texts presents a particular challenge. Since textual competence cannot be measured directly, it is assessed indirectly via textuality criteria. In the field of foreign language testing, a target-oriented text production is set as a task;...
Saved in:
: | |
---|---|
Year of Publication: | 2022 |
Language: | German |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993557177304498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5840000000076457 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/91515 (EXLCZ)995840000000076457 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Yildirim, Hülya auth Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse Universitätsverlag Göttingen 2022 text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier In the context of testing and examination, the assessment of texts presents a particular challenge. Since textual competence cannot be measured directly, it is assessed indirectly via textuality criteria. In the field of foreign language testing, a target-oriented text production is set as a task; this is also the case in the DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang = German Language Test for University Entrance). DSH text productions are evaluated by means of an analytical evaluation sheet with textuality criteria and in case of passing the exam reported in three levels: DSH-1, DSH-2 and DSH-3. This paper deals with an investigation conducted on DSH text productions to determine which textuality criteria are characteristic for each DSH. German Language bicssc German studies assessment German language test 3-86395-542-0 |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Yildirim, Hülya |
spellingShingle |
Yildirim, Hülya Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse |
author_facet |
Yildirim, Hülya |
author_variant |
h y hy |
author_sort |
Yildirim, Hülya |
title |
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse |
title_sub |
Eine Lernersprachenanalyse |
title_full |
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse |
title_fullStr |
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse |
title_full_unstemmed |
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse |
title_auth |
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse |
title_new |
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) |
title_sort |
ermittlung niveaustufenspezifischer indikatoren zur bewertung von textproduktionen im rahmen der deutschen sprachprüfung für den hochschulzugang (dsh) eine lernersprachenanalyse |
publisher |
Universitätsverlag Göttingen |
publishDate |
2022 |
isbn |
3-86395-542-0 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT yildirimhulya ermittlungniveaustufenspezifischerindikatorenzurbewertungvontextproduktionenimrahmenderdeutschensprachprufungfurdenhochschulzugangdsheinelernersprachenanalyse |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5840000000076457 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/91515 (EXLCZ)995840000000076457 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH) Eine Lernersprachenanalyse |
_version_ |
1796652168187478016 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01773nam-a2200289z--4500</leader><controlfield tag="001">993557177304498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141220.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202208s2022 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5840000000076457</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/91515</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995840000000076457</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Yildirim, Hülya</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Ermittlung niveaustufenspezifischer Indikatoren zur Bewertung von Textproduktionen im Rahmen der Deutschen Sprachprüfung für den Hochschulzugang (DSH)</subfield><subfield code="b">Eine Lernersprachenanalyse</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">Universitätsverlag Göttingen</subfield><subfield code="c">2022</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In the context of testing and examination, the assessment of texts presents a particular challenge. Since textual competence cannot be measured directly, it is assessed indirectly via textuality criteria. In the field of foreign language testing, a target-oriented text production is set as a task; this is also the case in the DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang = German Language Test for University Entrance). DSH text productions are evaluated by means of an analytical evaluation sheet with textuality criteria and in case of passing the exam reported in three levels: DSH-1, DSH-2 and DSH-3. This paper deals with an investigation conducted on DSH text productions to determine which textuality criteria are characteristic for each DSH.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Language</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German studies</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">assessment</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German language test</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-86395-542-0</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:07:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-09-03 21:29:14 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5339942780004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5339942780004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5339942780004498</subfield></datafield></record></collection> |