Doing Applied Linguistics : : Enabling Transdisciplinary Communication / / Daniel Perrin, Ulla Kleinberger.

How can students be empowered to communicate professionally - as translators, journalists and CCOs? How can professionals engaged in crucial language interactions do the same - pilots, nurses, lawyers and many others? This volume gives answers to these questions, providing insights into critical sit...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
:
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter,, [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Language:English
Series:De Gruyter Collection
Physical Description:1 online resource (259 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993547075604498
ctrlnum (CKB)3800000000210479
(DE-B1597)470084
(OCoLC)1013966945
(OCoLC)992496412
(OCoLC)992507730
(DE-B1597)9783110496604
(MiAaPQ)EBC5493952
(Au-PeEL)EBL5493952
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/45365
(EXLCZ)993800000000210479
collection bib_alma
record_format marc
spelling Perrin, Daniel auth
Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication / Daniel Perrin, Ulla Kleinberger.
De Gruyter 2017
Berlin ; Boston : De Gruyter, [2017]
©2017
1 online resource (259 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
De Gruyter Collection ; 1
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Jun 2019)
This eBook is made available Open Access. Unless otherwise specified individually in the content, the work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives (CC BY-NC-ND) license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0 https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy
In English.
Frontmatter -- Inhaltsverzeichnis -- Angewandte Linguistik anwenden -- Teil A: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln an der Hochschule -- 1. From secondary school to universities of applied sciences: English through the educational continuum / Studer, Patrick / Gautschi, Curtis -- 2. "Sie können das kopieren und selber korrigieren": Zur Etablierung sozialer Ordnung im Hochschulunterricht / Jörissen, Stefan -- 3. Sprach- und Kommunikationsunterricht in nichtsprachlichen Studiengängen: Eine kritische Einordnung / Studer, Patrick / Sulejmani, Jevaire -- 4. Korpora in der beruflichen Bildung: Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der Schreibkompetenz / Chitez, Madalina / Hoefele, Joachim / Konstantinidou, Liana -- 5. Der Geschmack von Schokolade: Über die Bedeutung von Assoziationen / Runte, Maren -- 6. Wie erreicht man mehr Praxisnähe in der Übersetzerausbildung? / Brändli, Barbara / Heeb, Andrea Hunziker / Ehrensberger-Dow, Maureen -- 7. La grammaire de constructions : un atout pour la formation du traducteur? / Benites, Alice Delorme -- 8. Approcci didattici e percorsi culturali per lo sviluppo delle competenze comunicative e traduttive / Ciampi, Angelo -- 9. Konferenzdolmetschen@ZHAW: Über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit / Mohler, Lorenz / Albl-Mikasa, Michaela -- 10. Schmerz und Emotion: Analyse von Schlusssequenzen aus einer gedolmetschten Diabetes-Konsultation / Hofer, Gertrud / Eggler, Marcel / Kleinberger, Ulla / Morina, Naser -- Teil B: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Sprach- und Kommunikationsberufen -- 11. Karrieren in der Kommunikation / Kessler, Helga -- 12. Dranbleiben: Wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt / Koch, Carmen / Hüsser, Angelica / Müller, Max -- 13. Insights from translation process research in the workplace / Ehrensberger-Dow, Maureen / Heeb, Andrea Hunziker / Jud, Peter / Angelone, Erik -- 14. Breve nota sulla traduzione in italiano (elvetico) di alcune forme composte tedesche / Pescia, Lorenza -- 15. Cognition in community interpreting: the influence of interpreters' knowledge of doctor-patient interaction / Albl-Mikasa, Michaela / Hohenstein, Christiane -- 16. Un ponte, non un muro / Panicara, Vittorio -- 17. Show. Don't tell. Vom Zeigen und Sichtbarmachen / Weber, Wibke -- 18. Radionachrichten und die Wissenschaft: Eine nicht immer einfache Beziehung auf dem Weg zum Erfolg? / Vontobel, Jan -- 19. Message Design: Angewandte Linguistik für die strategische Organisationskommunikation / Stücheli-Herlach, Peter -- 20. Transdisziplinäre Entwicklung eines Modells für das strategische Kommunikationsmanagement / Rosenberger, Nicole / Niederhäuser, Markus -- Teil C: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Alltag, Berufswelt und Öffentlichkeit -- 21. Entrepreneurial Storytelling: Narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung / Borghoff, Birgitta -- 22. Research-driven translation teaching: doing Applied Linguistics to empower the learning organisation / Massey, Gary -- 23. Dynamik der Sprachnormen in der deutschen Schweiz / Decurtins, Johanna -- 24. Linguistics in aviation / Seiler, Walter -- 25. Terminologie in der Fachkommunikation / Kriele, Christian -- 26. "Frau X. strotzt vor Energie und Tatendrang": Linguistik in der sozialen Berichterstattung / Stadler, Ursula -- 27. Das Wertequadrat in Aktion: Analyse von Kommunikationsstörungen in der Talkshow Schawinski / Berner, Selina / Dörig, Roman -- 28. Die Reise von der Theorie in die Praxis und retour: Das Beispiel Gesundheitskampagnen / Stingelin, Colette Schneider -- 29. Corpus-informed vocabulary teaching: a case study on energy discourse in German / Chitez, Madalina -- 30. Reden ist Silber, Verstehen ist Gold: Finanzliteralität fördern als Beitrag zur Wohlfahrt / Whitehouse, Marlies -- Index
How can students be empowered to communicate professionally - as translators, journalists and CCOs? How can professionals engaged in crucial language interactions do the same - pilots, nurses, lawyers and many others? This volume gives answers to these questions, providing insights into critical situations and good practices from many years of research and teaching in a practice-oriented, research driven School of Applied Linguistics.
Applied linguistics.
Linguistic Professions.
Multilingualism.
Transdisciplinarity.
3-11-049659-3
Kleinberger, Ulla , editor.
Perrin, Daniel, editor.
De Gruyter Collection
language English
format eBook
author Perrin, Daniel
spellingShingle Perrin, Daniel
Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication /
De Gruyter Collection ;
Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis --
Angewandte Linguistik anwenden --
Teil A: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln an der Hochschule --
1. From secondary school to universities of applied sciences: English through the educational continuum /
2. "Sie können das kopieren und selber korrigieren": Zur Etablierung sozialer Ordnung im Hochschulunterricht /
3. Sprach- und Kommunikationsunterricht in nichtsprachlichen Studiengängen: Eine kritische Einordnung /
4. Korpora in der beruflichen Bildung: Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der Schreibkompetenz /
5. Der Geschmack von Schokolade: Über die Bedeutung von Assoziationen /
6. Wie erreicht man mehr Praxisnähe in der Übersetzerausbildung? /
7. La grammaire de constructions : un atout pour la formation du traducteur? /
8. Approcci didattici e percorsi culturali per lo sviluppo delle competenze comunicative e traduttive /
9. Konferenzdolmetschen@ZHAW: Über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit /
10. Schmerz und Emotion: Analyse von Schlusssequenzen aus einer gedolmetschten Diabetes-Konsultation /
Teil B: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Sprach- und Kommunikationsberufen --
11. Karrieren in der Kommunikation /
12. Dranbleiben: Wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt /
13. Insights from translation process research in the workplace /
14. Breve nota sulla traduzione in italiano (elvetico) di alcune forme composte tedesche /
15. Cognition in community interpreting: the influence of interpreters' knowledge of doctor-patient interaction /
16. Un ponte, non un muro /
17. Show. Don't tell. Vom Zeigen und Sichtbarmachen /
18. Radionachrichten und die Wissenschaft: Eine nicht immer einfache Beziehung auf dem Weg zum Erfolg? /
19. Message Design: Angewandte Linguistik für die strategische Organisationskommunikation /
20. Transdisziplinäre Entwicklung eines Modells für das strategische Kommunikationsmanagement /
Teil C: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Alltag, Berufswelt und Öffentlichkeit --
21. Entrepreneurial Storytelling: Narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung /
22. Research-driven translation teaching: doing Applied Linguistics to empower the learning organisation /
23. Dynamik der Sprachnormen in der deutschen Schweiz /
24. Linguistics in aviation /
25. Terminologie in der Fachkommunikation /
26. "Frau X. strotzt vor Energie und Tatendrang": Linguistik in der sozialen Berichterstattung /
27. Das Wertequadrat in Aktion: Analyse von Kommunikationsstörungen in der Talkshow Schawinski /
28. Die Reise von der Theorie in die Praxis und retour: Das Beispiel Gesundheitskampagnen /
29. Corpus-informed vocabulary teaching: a case study on energy discourse in German /
30. Reden ist Silber, Verstehen ist Gold: Finanzliteralität fördern als Beitrag zur Wohlfahrt /
Index
author_facet Perrin, Daniel
Kleinberger, Ulla ,
Perrin, Daniel,
author_variant d p dp
author2 Kleinberger, Ulla ,
Perrin, Daniel,
author2_variant u k uk
d p dp
author2_role TeilnehmendeR
TeilnehmendeR
author_sort Perrin, Daniel
author_additional Studer, Patrick / Gautschi, Curtis --
Jörissen, Stefan --
Studer, Patrick / Sulejmani, Jevaire --
Chitez, Madalina / Hoefele, Joachim / Konstantinidou, Liana --
Runte, Maren --
Brändli, Barbara / Heeb, Andrea Hunziker / Ehrensberger-Dow, Maureen --
Benites, Alice Delorme --
Ciampi, Angelo --
Mohler, Lorenz / Albl-Mikasa, Michaela --
Hofer, Gertrud / Eggler, Marcel / Kleinberger, Ulla / Morina, Naser --
Kessler, Helga --
Koch, Carmen / Hüsser, Angelica / Müller, Max --
Ehrensberger-Dow, Maureen / Heeb, Andrea Hunziker / Jud, Peter / Angelone, Erik --
Pescia, Lorenza --
Albl-Mikasa, Michaela / Hohenstein, Christiane --
Panicara, Vittorio --
Weber, Wibke --
Vontobel, Jan --
Stücheli-Herlach, Peter --
Rosenberger, Nicole / Niederhäuser, Markus --
Borghoff, Birgitta --
Massey, Gary --
Decurtins, Johanna --
Seiler, Walter --
Kriele, Christian --
Stadler, Ursula --
Berner, Selina / Dörig, Roman --
Stingelin, Colette Schneider --
Chitez, Madalina --
Whitehouse, Marlies --
title Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication /
title_sub Enabling Transdisciplinary Communication /
title_full Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication / Daniel Perrin, Ulla Kleinberger.
title_fullStr Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication / Daniel Perrin, Ulla Kleinberger.
title_full_unstemmed Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication / Daniel Perrin, Ulla Kleinberger.
title_auth Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication /
title_alt Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis --
Angewandte Linguistik anwenden --
Teil A: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln an der Hochschule --
1. From secondary school to universities of applied sciences: English through the educational continuum /
2. "Sie können das kopieren und selber korrigieren": Zur Etablierung sozialer Ordnung im Hochschulunterricht /
3. Sprach- und Kommunikationsunterricht in nichtsprachlichen Studiengängen: Eine kritische Einordnung /
4. Korpora in der beruflichen Bildung: Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der Schreibkompetenz /
5. Der Geschmack von Schokolade: Über die Bedeutung von Assoziationen /
6. Wie erreicht man mehr Praxisnähe in der Übersetzerausbildung? /
7. La grammaire de constructions : un atout pour la formation du traducteur? /
8. Approcci didattici e percorsi culturali per lo sviluppo delle competenze comunicative e traduttive /
9. Konferenzdolmetschen@ZHAW: Über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit /
10. Schmerz und Emotion: Analyse von Schlusssequenzen aus einer gedolmetschten Diabetes-Konsultation /
Teil B: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Sprach- und Kommunikationsberufen --
11. Karrieren in der Kommunikation /
12. Dranbleiben: Wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt /
13. Insights from translation process research in the workplace /
14. Breve nota sulla traduzione in italiano (elvetico) di alcune forme composte tedesche /
15. Cognition in community interpreting: the influence of interpreters' knowledge of doctor-patient interaction /
16. Un ponte, non un muro /
17. Show. Don't tell. Vom Zeigen und Sichtbarmachen /
18. Radionachrichten und die Wissenschaft: Eine nicht immer einfache Beziehung auf dem Weg zum Erfolg? /
19. Message Design: Angewandte Linguistik für die strategische Organisationskommunikation /
20. Transdisziplinäre Entwicklung eines Modells für das strategische Kommunikationsmanagement /
Teil C: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Alltag, Berufswelt und Öffentlichkeit --
21. Entrepreneurial Storytelling: Narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung /
22. Research-driven translation teaching: doing Applied Linguistics to empower the learning organisation /
23. Dynamik der Sprachnormen in der deutschen Schweiz /
24. Linguistics in aviation /
25. Terminologie in der Fachkommunikation /
26. "Frau X. strotzt vor Energie und Tatendrang": Linguistik in der sozialen Berichterstattung /
27. Das Wertequadrat in Aktion: Analyse von Kommunikationsstörungen in der Talkshow Schawinski /
28. Die Reise von der Theorie in die Praxis und retour: Das Beispiel Gesundheitskampagnen /
29. Corpus-informed vocabulary teaching: a case study on energy discourse in German /
30. Reden ist Silber, Verstehen ist Gold: Finanzliteralität fördern als Beitrag zur Wohlfahrt /
Index
title_new Doing Applied Linguistics :
title_sort doing applied linguistics : enabling transdisciplinary communication /
series De Gruyter Collection ;
series2 De Gruyter Collection ;
publisher De Gruyter
De Gruyter,
publishDate 2017
physical 1 online resource (259 p.)
contents Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis --
Angewandte Linguistik anwenden --
Teil A: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln an der Hochschule --
1. From secondary school to universities of applied sciences: English through the educational continuum /
2. "Sie können das kopieren und selber korrigieren": Zur Etablierung sozialer Ordnung im Hochschulunterricht /
3. Sprach- und Kommunikationsunterricht in nichtsprachlichen Studiengängen: Eine kritische Einordnung /
4. Korpora in der beruflichen Bildung: Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der Schreibkompetenz /
5. Der Geschmack von Schokolade: Über die Bedeutung von Assoziationen /
6. Wie erreicht man mehr Praxisnähe in der Übersetzerausbildung? /
7. La grammaire de constructions : un atout pour la formation du traducteur? /
8. Approcci didattici e percorsi culturali per lo sviluppo delle competenze comunicative e traduttive /
9. Konferenzdolmetschen@ZHAW: Über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit /
10. Schmerz und Emotion: Analyse von Schlusssequenzen aus einer gedolmetschten Diabetes-Konsultation /
Teil B: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Sprach- und Kommunikationsberufen --
11. Karrieren in der Kommunikation /
12. Dranbleiben: Wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt /
13. Insights from translation process research in the workplace /
14. Breve nota sulla traduzione in italiano (elvetico) di alcune forme composte tedesche /
15. Cognition in community interpreting: the influence of interpreters' knowledge of doctor-patient interaction /
16. Un ponte, non un muro /
17. Show. Don't tell. Vom Zeigen und Sichtbarmachen /
18. Radionachrichten und die Wissenschaft: Eine nicht immer einfache Beziehung auf dem Weg zum Erfolg? /
19. Message Design: Angewandte Linguistik für die strategische Organisationskommunikation /
20. Transdisziplinäre Entwicklung eines Modells für das strategische Kommunikationsmanagement /
Teil C: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Alltag, Berufswelt und Öffentlichkeit --
21. Entrepreneurial Storytelling: Narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung /
22. Research-driven translation teaching: doing Applied Linguistics to empower the learning organisation /
23. Dynamik der Sprachnormen in der deutschen Schweiz /
24. Linguistics in aviation /
25. Terminologie in der Fachkommunikation /
26. "Frau X. strotzt vor Energie und Tatendrang": Linguistik in der sozialen Berichterstattung /
27. Das Wertequadrat in Aktion: Analyse von Kommunikationsstörungen in der Talkshow Schawinski /
28. Die Reise von der Theorie in die Praxis und retour: Das Beispiel Gesundheitskampagnen /
29. Corpus-informed vocabulary teaching: a case study on energy discourse in German /
30. Reden ist Silber, Verstehen ist Gold: Finanzliteralität fördern als Beitrag zur Wohlfahrt /
Index
isbn 3-11-049533-3
3-11-049660-7
3-11-049659-3
callnumber-first P - Language and Literature
callnumber-subject P - Philology and Linguistics
callnumber-label P129
callnumber-sort P 3129 D647 42017EB
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 400 - Language
dewey-tens 410 - Linguistics
dewey-ones 418 - Standard usage & applied linguistics
dewey-full 418
dewey-sort 3418
dewey-raw 418
dewey-search 418
oclc_num 1013966945
992496412
992507730
work_keys_str_mv AT perrindaniel doingappliedlinguisticsenablingtransdisciplinarycommunication
AT kleinbergerulla doingappliedlinguisticsenablingtransdisciplinarycommunication
status_str n
ids_txt_mv (CKB)3800000000210479
(DE-B1597)470084
(OCoLC)1013966945
(OCoLC)992496412
(OCoLC)992507730
(DE-B1597)9783110496604
(MiAaPQ)EBC5493952
(Au-PeEL)EBL5493952
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/45365
(EXLCZ)993800000000210479
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Doing Applied Linguistics : Enabling Transdisciplinary Communication /
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1804806088216805376
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06801nam a22006495i 4500</leader><controlfield tag="001">993547075604498</controlfield><controlfield tag="005">20220418224258.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr#||#||||||||</controlfield><controlfield tag="008">190615s2017 gw fo d z eng d</controlfield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1013966945</subfield></datafield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)992507730</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-11-049533-3</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-11-049660-7</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110496604</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)3800000000210479</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)470084</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1013966945</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)992496412</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)992507730</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)9783110496604</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)EBC5493952</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(Au-PeEL)EBL5493952</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/45365</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)993800000000210479</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">P129</subfield><subfield code="b">.D647 2017eb</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">LAN004000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">LAN009000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">418</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">418</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ES 600</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Perrin, Daniel</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Doing Applied Linguistics :</subfield><subfield code="b">Enabling Transdisciplinary Communication /</subfield><subfield code="c">Daniel Perrin, Ulla Kleinberger.</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">De Gruyter</subfield><subfield code="c">2017</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin ;</subfield><subfield code="a">Boston :</subfield><subfield code="b">De Gruyter,</subfield><subfield code="c">[2017]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2017</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (259 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">De Gruyter Collection ;</subfield><subfield code="v">1</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Jun 2019)</subfield></datafield><datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This eBook is made available Open Access. Unless otherwise specified individually in the content, the work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives (CC BY-NC-ND) license:</subfield><subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In English.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter --</subfield><subfield code="t">Inhaltsverzeichnis --</subfield><subfield code="t">Angewandte Linguistik anwenden --</subfield><subfield code="t">Teil A: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln an der Hochschule --</subfield><subfield code="t">1. From secondary school to universities of applied sciences: English through the educational continuum /</subfield><subfield code="r">Studer, Patrick / Gautschi, Curtis --</subfield><subfield code="t">2. "Sie können das kopieren und selber korrigieren": Zur Etablierung sozialer Ordnung im Hochschulunterricht /</subfield><subfield code="r">Jörissen, Stefan --</subfield><subfield code="t">3. Sprach- und Kommunikationsunterricht in nichtsprachlichen Studiengängen: Eine kritische Einordnung /</subfield><subfield code="r">Studer, Patrick / Sulejmani, Jevaire --</subfield><subfield code="t">4. Korpora in der beruflichen Bildung: Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der Schreibkompetenz /</subfield><subfield code="r">Chitez, Madalina / Hoefele, Joachim / Konstantinidou, Liana --</subfield><subfield code="t">5. Der Geschmack von Schokolade: Über die Bedeutung von Assoziationen /</subfield><subfield code="r">Runte, Maren --</subfield><subfield code="t">6. Wie erreicht man mehr Praxisnähe in der Übersetzerausbildung? /</subfield><subfield code="r">Brändli, Barbara / Heeb, Andrea Hunziker / Ehrensberger-Dow, Maureen --</subfield><subfield code="t">7. La grammaire de constructions : un atout pour la formation du traducteur? /</subfield><subfield code="r">Benites, Alice Delorme --</subfield><subfield code="t">8. Approcci didattici e percorsi culturali per lo sviluppo delle competenze comunicative e traduttive /</subfield><subfield code="r">Ciampi, Angelo --</subfield><subfield code="t">9. Konferenzdolmetschen@ZHAW: Über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit /</subfield><subfield code="r">Mohler, Lorenz / Albl-Mikasa, Michaela --</subfield><subfield code="t">10. Schmerz und Emotion: Analyse von Schlusssequenzen aus einer gedolmetschten Diabetes-Konsultation /</subfield><subfield code="r">Hofer, Gertrud / Eggler, Marcel / Kleinberger, Ulla / Morina, Naser --</subfield><subfield code="t">Teil B: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Sprach- und Kommunikationsberufen --</subfield><subfield code="t">11. Karrieren in der Kommunikation /</subfield><subfield code="r">Kessler, Helga --</subfield><subfield code="t">12. Dranbleiben: Wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt /</subfield><subfield code="r">Koch, Carmen / Hüsser, Angelica / Müller, Max --</subfield><subfield code="t">13. Insights from translation process research in the workplace /</subfield><subfield code="r">Ehrensberger-Dow, Maureen / Heeb, Andrea Hunziker / Jud, Peter / Angelone, Erik --</subfield><subfield code="t">14. Breve nota sulla traduzione in italiano (elvetico) di alcune forme composte tedesche /</subfield><subfield code="r">Pescia, Lorenza --</subfield><subfield code="t">15. Cognition in community interpreting: the influence of interpreters' knowledge of doctor-patient interaction /</subfield><subfield code="r">Albl-Mikasa, Michaela / Hohenstein, Christiane --</subfield><subfield code="t">16. Un ponte, non un muro /</subfield><subfield code="r">Panicara, Vittorio --</subfield><subfield code="t">17. Show. Don't tell. Vom Zeigen und Sichtbarmachen /</subfield><subfield code="r">Weber, Wibke --</subfield><subfield code="t">18. Radionachrichten und die Wissenschaft: Eine nicht immer einfache Beziehung auf dem Weg zum Erfolg? /</subfield><subfield code="r">Vontobel, Jan --</subfield><subfield code="t">19. Message Design: Angewandte Linguistik für die strategische Organisationskommunikation /</subfield><subfield code="r">Stücheli-Herlach, Peter --</subfield><subfield code="t">20. Transdisziplinäre Entwicklung eines Modells für das strategische Kommunikationsmanagement /</subfield><subfield code="r">Rosenberger, Nicole / Niederhäuser, Markus --</subfield><subfield code="t">Teil C: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Alltag, Berufswelt und Öffentlichkeit --</subfield><subfield code="t">21. Entrepreneurial Storytelling: Narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung /</subfield><subfield code="r">Borghoff, Birgitta --</subfield><subfield code="t">22. Research-driven translation teaching: doing Applied Linguistics to empower the learning organisation /</subfield><subfield code="r">Massey, Gary --</subfield><subfield code="t">23. Dynamik der Sprachnormen in der deutschen Schweiz /</subfield><subfield code="r">Decurtins, Johanna --</subfield><subfield code="t">24. Linguistics in aviation /</subfield><subfield code="r">Seiler, Walter --</subfield><subfield code="t">25. Terminologie in der Fachkommunikation /</subfield><subfield code="r">Kriele, Christian --</subfield><subfield code="t">26. "Frau X. strotzt vor Energie und Tatendrang": Linguistik in der sozialen Berichterstattung /</subfield><subfield code="r">Stadler, Ursula --</subfield><subfield code="t">27. Das Wertequadrat in Aktion: Analyse von Kommunikationsstörungen in der Talkshow Schawinski /</subfield><subfield code="r">Berner, Selina / Dörig, Roman --</subfield><subfield code="t">28. Die Reise von der Theorie in die Praxis und retour: Das Beispiel Gesundheitskampagnen /</subfield><subfield code="r">Stingelin, Colette Schneider --</subfield><subfield code="t">29. Corpus-informed vocabulary teaching: a case study on energy discourse in German /</subfield><subfield code="r">Chitez, Madalina --</subfield><subfield code="t">30. Reden ist Silber, Verstehen ist Gold: Finanzliteralität fördern als Beitrag zur Wohlfahrt /</subfield><subfield code="r">Whitehouse, Marlies --</subfield><subfield code="t">Index</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">How can students be empowered to communicate professionally - as translators, journalists and CCOs? How can professionals engaged in crucial language interactions do the same - pilots, nurses, lawyers and many others? This volume gives answers to these questions, providing insights into critical situations and good practices from many years of research and teaching in a practice-oriented, research driven School of Applied Linguistics.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Applied linguistics.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Linguistic Professions.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Multilingualism.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Transdisciplinarity.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Linguistic Professions.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Multilingualism.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Transdisciplinarity.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-11-049659-3</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kleinberger, Ulla ,</subfield><subfield code="e">editor.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Perrin, Daniel,</subfield><subfield code="e">editor.</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="3"><subfield code="a">De Gruyter Collection</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-07-17 06:29:05 Europe/Vienna</subfield><subfield code="d">00</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2017-07-08 16:37:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5338455170004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5338455170004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5338455170004498</subfield></datafield></record></collection>