Doing Applied Linguistics : : Enabling Transdisciplinary Communication / / Daniel Perrin, Ulla Kleinberger.
How can students be empowered to communicate professionally - as translators, journalists and CCOs? How can professionals engaged in crucial language interactions do the same - pilots, nurses, lawyers and many others? This volume gives answers to these questions, providing insights into critical sit...
Saved in:
: | |
---|---|
TeilnehmendeR: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter,, [2017] ©2017 |
Year of Publication: | 2017 |
Language: | English |
Series: | De Gruyter Collection
|
Physical Description: | 1 online resource (259 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 06801nam a22006495i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 993547075604498 | ||
005 | 20220418224258.0 | ||
006 | m|||||o||d|||||||| | ||
007 | cr#||#|||||||| | ||
008 | 190615s2017 gw fo d z eng d | ||
019 | |a (OCoLC)1013966945 | ||
019 | |a (OCoLC)992507730 | ||
020 | |a 3-11-049533-3 | ||
020 | |a 3-11-049660-7 | ||
024 | 7 | |a 10.1515/9783110496604 |2 doi | |
035 | |a (CKB)3800000000210479 | ||
035 | |a (DE-B1597)470084 | ||
035 | |a (OCoLC)1013966945 | ||
035 | |a (OCoLC)992496412 | ||
035 | |a (OCoLC)992507730 | ||
035 | |a (DE-B1597)9783110496604 | ||
035 | |a (MiAaPQ)EBC5493952 | ||
035 | |a (Au-PeEL)EBL5493952 | ||
035 | |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/45365 | ||
035 | |a (EXLCZ)993800000000210479 | ||
040 | |a DE-B1597 |b eng |c DE-B1597 |e rda | ||
041 | 0 | |a eng | |
044 | |a gw |c DE | ||
050 | 4 | |a P129 |b .D647 2017eb | |
072 | 7 | |a LAN004000 |2 bisacsh | |
072 | 7 | |a LAN009000 |2 bisacsh | |
082 | 0 | 4 | |a 418 |2 23 |
082 | |a 418 | ||
084 | |a ES 600 |2 rvk | ||
100 | 1 | |a Perrin, Daniel |4 auth | |
245 | 0 | 0 | |a Doing Applied Linguistics : |b Enabling Transdisciplinary Communication / |c Daniel Perrin, Ulla Kleinberger. |
260 | |b De Gruyter |c 2017 | ||
264 | 1 | |a Berlin ; |a Boston : |b De Gruyter, |c [2017] | |
264 | 4 | |c ©2017 | |
300 | |a 1 online resource (259 p.) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a computer |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online resource |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a De Gruyter Collection ; |v 1 | |
588 | 0 | |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Jun 2019) | |
540 | |a This eBook is made available Open Access. Unless otherwise specified individually in the content, the work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives (CC BY-NC-ND) license: |u https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0 |u https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy | ||
546 | |a In English. | ||
505 | 0 | 0 | |t Frontmatter -- |t Inhaltsverzeichnis -- |t Angewandte Linguistik anwenden -- |t Teil A: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln an der Hochschule -- |t 1. From secondary school to universities of applied sciences: English through the educational continuum / |r Studer, Patrick / Gautschi, Curtis -- |t 2. "Sie können das kopieren und selber korrigieren": Zur Etablierung sozialer Ordnung im Hochschulunterricht / |r Jörissen, Stefan -- |t 3. Sprach- und Kommunikationsunterricht in nichtsprachlichen Studiengängen: Eine kritische Einordnung / |r Studer, Patrick / Sulejmani, Jevaire -- |t 4. Korpora in der beruflichen Bildung: Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der Schreibkompetenz / |r Chitez, Madalina / Hoefele, Joachim / Konstantinidou, Liana -- |t 5. Der Geschmack von Schokolade: Über die Bedeutung von Assoziationen / |r Runte, Maren -- |t 6. Wie erreicht man mehr Praxisnähe in der Übersetzerausbildung? / |r Brändli, Barbara / Heeb, Andrea Hunziker / Ehrensberger-Dow, Maureen -- |t 7. La grammaire de constructions : un atout pour la formation du traducteur? / |r Benites, Alice Delorme -- |t 8. Approcci didattici e percorsi culturali per lo sviluppo delle competenze comunicative e traduttive / |r Ciampi, Angelo -- |t 9. Konferenzdolmetschen@ZHAW: Über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit / |r Mohler, Lorenz / Albl-Mikasa, Michaela -- |t 10. Schmerz und Emotion: Analyse von Schlusssequenzen aus einer gedolmetschten Diabetes-Konsultation / |r Hofer, Gertrud / Eggler, Marcel / Kleinberger, Ulla / Morina, Naser -- |t Teil B: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Sprach- und Kommunikationsberufen -- |t 11. Karrieren in der Kommunikation / |r Kessler, Helga -- |t 12. Dranbleiben: Wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt / |r Koch, Carmen / Hüsser, Angelica / Müller, Max -- |t 13. Insights from translation process research in the workplace / |r Ehrensberger-Dow, Maureen / Heeb, Andrea Hunziker / Jud, Peter / Angelone, Erik -- |t 14. Breve nota sulla traduzione in italiano (elvetico) di alcune forme composte tedesche / |r Pescia, Lorenza -- |t 15. Cognition in community interpreting: the influence of interpreters' knowledge of doctor-patient interaction / |r Albl-Mikasa, Michaela / Hohenstein, Christiane -- |t 16. Un ponte, non un muro / |r Panicara, Vittorio -- |t 17. Show. Don't tell. Vom Zeigen und Sichtbarmachen / |r Weber, Wibke -- |t 18. Radionachrichten und die Wissenschaft: Eine nicht immer einfache Beziehung auf dem Weg zum Erfolg? / |r Vontobel, Jan -- |t 19. Message Design: Angewandte Linguistik für die strategische Organisationskommunikation / |r Stücheli-Herlach, Peter -- |t 20. Transdisziplinäre Entwicklung eines Modells für das strategische Kommunikationsmanagement / |r Rosenberger, Nicole / Niederhäuser, Markus -- |t Teil C: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Alltag, Berufswelt und Öffentlichkeit -- |t 21. Entrepreneurial Storytelling: Narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung / |r Borghoff, Birgitta -- |t 22. Research-driven translation teaching: doing Applied Linguistics to empower the learning organisation / |r Massey, Gary -- |t 23. Dynamik der Sprachnormen in der deutschen Schweiz / |r Decurtins, Johanna -- |t 24. Linguistics in aviation / |r Seiler, Walter -- |t 25. Terminologie in der Fachkommunikation / |r Kriele, Christian -- |t 26. "Frau X. strotzt vor Energie und Tatendrang": Linguistik in der sozialen Berichterstattung / |r Stadler, Ursula -- |t 27. Das Wertequadrat in Aktion: Analyse von Kommunikationsstörungen in der Talkshow Schawinski / |r Berner, Selina / Dörig, Roman -- |t 28. Die Reise von der Theorie in die Praxis und retour: Das Beispiel Gesundheitskampagnen / |r Stingelin, Colette Schneider -- |t 29. Corpus-informed vocabulary teaching: a case study on energy discourse in German / |r Chitez, Madalina -- |t 30. Reden ist Silber, Verstehen ist Gold: Finanzliteralität fördern als Beitrag zur Wohlfahrt / |r Whitehouse, Marlies -- |t Index |
520 | |a How can students be empowered to communicate professionally - as translators, journalists and CCOs? How can professionals engaged in crucial language interactions do the same - pilots, nurses, lawyers and many others? This volume gives answers to these questions, providing insights into critical situations and good practices from many years of research and teaching in a practice-oriented, research driven School of Applied Linguistics. | ||
650 | 0 | |a Applied linguistics. | |
650 | 4 | |a Linguistic Professions. | |
650 | 4 | |a Multilingualism. | |
650 | 4 | |a Transdisciplinarity. | |
653 | |a Linguistic Professions. | ||
653 | |a Multilingualism. | ||
653 | |a Transdisciplinarity. | ||
776 | |z 3-11-049659-3 | ||
700 | 1 | |a Kleinberger, Ulla , |e editor. | |
700 | 1 | |a Perrin, Daniel, |e editor. | |
830 | 3 | |a De Gruyter Collection | |
906 | |a BOOK | ||
ADM | |b 2024-07-17 06:29:05 Europe/Vienna |d 00 |f system |c marc21 |a 2017-07-08 16:37:40 Europe/Vienna |g false | ||
AVE | |i DOAB Directory of Open Access Books |P DOAB Directory of Open Access Books |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338455170004498&Force_direct=true |Z 5338455170004498 |b Available |8 5338455170004498 |