Doing Applied Linguistics : : Enabling Transdisciplinary Communication / / Daniel Perrin, Ulla Kleinberger.

How can students be empowered to communicate professionally - as translators, journalists and CCOs? How can professionals engaged in crucial language interactions do the same - pilots, nurses, lawyers and many others? This volume gives answers to these questions, providing insights into critical sit...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
:
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter,, [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Language:English
Series:De Gruyter Collection
Physical Description:1 online resource (259 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 06801nam a22006495i 4500
001 993547075604498
005 20220418224258.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr#||#||||||||
008 190615s2017 gw fo d z eng d
019 |a (OCoLC)1013966945 
019 |a (OCoLC)992507730 
020 |a 3-11-049533-3 
020 |a 3-11-049660-7 
024 7 |a 10.1515/9783110496604  |2 doi 
035 |a (CKB)3800000000210479 
035 |a (DE-B1597)470084 
035 |a (OCoLC)1013966945 
035 |a (OCoLC)992496412 
035 |a (OCoLC)992507730 
035 |a (DE-B1597)9783110496604 
035 |a (MiAaPQ)EBC5493952 
035 |a (Au-PeEL)EBL5493952 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/45365 
035 |a (EXLCZ)993800000000210479 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a eng 
044 |a gw  |c DE 
050 4 |a P129  |b .D647 2017eb 
072 7 |a LAN004000  |2 bisacsh 
072 7 |a LAN009000  |2 bisacsh 
082 0 4 |a 418  |2 23 
082 |a 418 
084 |a ES 600  |2 rvk 
100 1 |a Perrin, Daniel  |4 auth 
245 0 0 |a Doing Applied Linguistics :  |b Enabling Transdisciplinary Communication /  |c Daniel Perrin, Ulla Kleinberger. 
260 |b De Gruyter  |c 2017 
264 1 |a Berlin ;  |a Boston :  |b De Gruyter,  |c [2017] 
264 4 |c ©2017 
300 |a 1 online resource (259 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a De Gruyter Collection ;  |v 1 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Jun 2019) 
540 |a This eBook is made available Open Access. Unless otherwise specified individually in the content, the work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives (CC BY-NC-ND) license:  |u https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0  |u https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy 
546 |a In English. 
505 0 0 |t Frontmatter --  |t Inhaltsverzeichnis --  |t Angewandte Linguistik anwenden --  |t Teil A: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln an der Hochschule --  |t 1. From secondary school to universities of applied sciences: English through the educational continuum /  |r Studer, Patrick / Gautschi, Curtis --  |t 2. "Sie können das kopieren und selber korrigieren": Zur Etablierung sozialer Ordnung im Hochschulunterricht /  |r Jörissen, Stefan --  |t 3. Sprach- und Kommunikationsunterricht in nichtsprachlichen Studiengängen: Eine kritische Einordnung /  |r Studer, Patrick / Sulejmani, Jevaire --  |t 4. Korpora in der beruflichen Bildung: Grundlage einer bedürfnisorientierten Förderung der Schreibkompetenz /  |r Chitez, Madalina / Hoefele, Joachim / Konstantinidou, Liana --  |t 5. Der Geschmack von Schokolade: Über die Bedeutung von Assoziationen /  |r Runte, Maren --  |t 6. Wie erreicht man mehr Praxisnähe in der Übersetzerausbildung? /  |r Brändli, Barbara / Heeb, Andrea Hunziker / Ehrensberger-Dow, Maureen --  |t 7. La grammaire de constructions : un atout pour la formation du traducteur? /  |r Benites, Alice Delorme --  |t 8. Approcci didattici e percorsi culturali per lo sviluppo delle competenze comunicative e traduttive /  |r Ciampi, Angelo --  |t 9. Konferenzdolmetschen@ZHAW: Über Kursinhalte, Qualitätssicherung, Praxisnähe und Wissenschaftsbasiertheit /  |r Mohler, Lorenz / Albl-Mikasa, Michaela --  |t 10. Schmerz und Emotion: Analyse von Schlusssequenzen aus einer gedolmetschten Diabetes-Konsultation /  |r Hofer, Gertrud / Eggler, Marcel / Kleinberger, Ulla / Morina, Naser --  |t Teil B: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Sprach- und Kommunikationsberufen --  |t 11. Karrieren in der Kommunikation /  |r Kessler, Helga --  |t 12. Dranbleiben: Wie das IAM von seinen Absolventinnen und Absolventen lernt /  |r Koch, Carmen / Hüsser, Angelica / Müller, Max --  |t 13. Insights from translation process research in the workplace /  |r Ehrensberger-Dow, Maureen / Heeb, Andrea Hunziker / Jud, Peter / Angelone, Erik --  |t 14. Breve nota sulla traduzione in italiano (elvetico) di alcune forme composte tedesche /  |r Pescia, Lorenza --  |t 15. Cognition in community interpreting: the influence of interpreters' knowledge of doctor-patient interaction /  |r Albl-Mikasa, Michaela / Hohenstein, Christiane --  |t 16. Un ponte, non un muro /  |r Panicara, Vittorio --  |t 17. Show. Don't tell. Vom Zeigen und Sichtbarmachen /  |r Weber, Wibke --  |t 18. Radionachrichten und die Wissenschaft: Eine nicht immer einfache Beziehung auf dem Weg zum Erfolg? /  |r Vontobel, Jan --  |t 19. Message Design: Angewandte Linguistik für die strategische Organisationskommunikation /  |r Stücheli-Herlach, Peter --  |t 20. Transdisziplinäre Entwicklung eines Modells für das strategische Kommunikationsmanagement /  |r Rosenberger, Nicole / Niederhäuser, Markus --  |t Teil C: Sprachgebrauch untersuchen, reflektieren und weiterentwickeln in Alltag, Berufswelt und Öffentlichkeit --  |t 21. Entrepreneurial Storytelling: Narrative Praktiken und Designstrategien in der Projekt- und Organisationsentwicklung /  |r Borghoff, Birgitta --  |t 22. Research-driven translation teaching: doing Applied Linguistics to empower the learning organisation /  |r Massey, Gary --  |t 23. Dynamik der Sprachnormen in der deutschen Schweiz /  |r Decurtins, Johanna --  |t 24. Linguistics in aviation /  |r Seiler, Walter --  |t 25. Terminologie in der Fachkommunikation /  |r Kriele, Christian --  |t 26. "Frau X. strotzt vor Energie und Tatendrang": Linguistik in der sozialen Berichterstattung /  |r Stadler, Ursula --  |t 27. Das Wertequadrat in Aktion: Analyse von Kommunikationsstörungen in der Talkshow Schawinski /  |r Berner, Selina / Dörig, Roman --  |t 28. Die Reise von der Theorie in die Praxis und retour: Das Beispiel Gesundheitskampagnen /  |r Stingelin, Colette Schneider --  |t 29. Corpus-informed vocabulary teaching: a case study on energy discourse in German /  |r Chitez, Madalina --  |t 30. Reden ist Silber, Verstehen ist Gold: Finanzliteralität fördern als Beitrag zur Wohlfahrt /  |r Whitehouse, Marlies --  |t Index 
520 |a How can students be empowered to communicate professionally - as translators, journalists and CCOs? How can professionals engaged in crucial language interactions do the same - pilots, nurses, lawyers and many others? This volume gives answers to these questions, providing insights into critical situations and good practices from many years of research and teaching in a practice-oriented, research driven School of Applied Linguistics. 
650 0 |a Applied linguistics. 
650 4 |a Linguistic Professions. 
650 4 |a Multilingualism. 
650 4 |a Transdisciplinarity. 
653 |a Linguistic Professions. 
653 |a Multilingualism. 
653 |a Transdisciplinarity. 
776 |z 3-11-049659-3 
700 1 |a Kleinberger, Ulla ,  |e editor. 
700 1 |a Perrin, Daniel,  |e editor. 
830 3 |a De Gruyter Collection 
906 |a BOOK 
ADM |b 2024-07-17 06:29:05 Europe/Vienna  |d 00  |f system  |c marc21  |a 2017-07-08 16:37:40 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338455170004498&Force_direct=true  |Z 5338455170004498  |b Available  |8 5338455170004498