Tempi der Bewegung : : Modi des Gefühls / / Sarah Greifenstein.
What is the connection between the tempo of audiovisual images and the audience's emotional experience? Examining the screwball comedy of the 30s and 40s, this study looks at comedy and hilarity as temporal structures. Exchanges of blows, puns, and verbal acrobatics are embedded in a complex co...
Saved in:
Superior document: | Cinepoetics |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin : : De Gruyter,, 2020. |
Year of Publication: | 2020 |
Language: | German |
Series: | Cinepoetics.
|
Physical Description: | 1 online resource (xii, 333 pages). |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993545010604498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5470000000566925 (NjHacI)995470000000566925 (EXLCZ)995470000000566925 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Greifenstein, Sarah, author. Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Sarah Greifenstein. Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups Tempi der Bewegung â Modi des Gefühls Restitution des Ullstein-Verlags Excavations at Paithan, Maharashtra Land, Dorf, Kehilla Lived Religion in the Ancient Mediterranean World Material Aspects of Reading in Ancient and Medieval Cultures Schreiben auf statuarischen Monumenten Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls Power of Urban Water Summa Halensis Was macht die Digitalisierung mit den Hochschulen? Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups Zur Geschichte deutscher Wissenschaftssprachen Proceedings of the International Seminar on Safety and Security of Autonomous Vessels Berlin : De Gruyter, 2020. 1 online resource (xii, 333 pages). text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Cinepoetics Description based on publisher supplied metadata and other sources. What is the connection between the tempo of audiovisual images and the audience's emotional experience? Examining the screwball comedy of the 30s and 40s, this study looks at comedy and hilarity as temporal structures. Exchanges of blows, puns, and verbal acrobatics are embedded in a complex composition of voices, facial expressions, gestures, and visual constructions. The audience experiences and enjoys combat and rage as an elegant pas de deux. In German. Intro -- Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- 1. Einleitung -- 2. Taktungen lachender Körper und heitere Zuschauergefühle -- 3. Prestissimo -- Exzentrische Klanggestalten, rasante Stimmbilder und sich entfaltende Wortkulissen -- 4. Allegro ma non troppo -- Paradoxes Zeitempfinden, der Streit und die sich vermählenden Gesten -- 5. Scherzando -- Das kommunizierende Gesicht oder die Ehe als Ökonomie der Affekte -- 6. Der komödische Modus und die Dynamik des Genres -- 7. Schlussbetrachtung Literaturverzeichnis -- Filmverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Sachregister -- Farbabbildungen. Screwball comedy films. 3-11-069667-3 Cinepoetics. |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Greifenstein, Sarah, |
spellingShingle |
Greifenstein, Sarah, Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Cinepoetics Intro -- Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- 1. Einleitung -- 2. Taktungen lachender Körper und heitere Zuschauergefühle -- 3. Prestissimo -- Exzentrische Klanggestalten, rasante Stimmbilder und sich entfaltende Wortkulissen -- 4. Allegro ma non troppo -- Paradoxes Zeitempfinden, der Streit und die sich vermählenden Gesten -- 5. Scherzando -- Das kommunizierende Gesicht oder die Ehe als Ökonomie der Affekte -- 6. Der komödische Modus und die Dynamik des Genres -- 7. Schlussbetrachtung Literaturverzeichnis -- Filmverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Sachregister -- Farbabbildungen. |
author_facet |
Greifenstein, Sarah, |
author_variant |
s g sg |
author_role |
VerfasserIn |
author_sort |
Greifenstein, Sarah, |
title |
Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / |
title_sub |
Modi des Gefühls / |
title_full |
Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Sarah Greifenstein. |
title_fullStr |
Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Sarah Greifenstein. |
title_full_unstemmed |
Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Sarah Greifenstein. |
title_auth |
Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / |
title_alt |
Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups Tempi der Bewegung â Modi des Gefühls Restitution des Ullstein-Verlags Excavations at Paithan, Maharashtra Land, Dorf, Kehilla Lived Religion in the Ancient Mediterranean World Material Aspects of Reading in Ancient and Medieval Cultures Schreiben auf statuarischen Monumenten Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls Power of Urban Water Summa Halensis Was macht die Digitalisierung mit den Hochschulen? Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups Zur Geschichte deutscher Wissenschaftssprachen Proceedings of the International Seminar on Safety and Security of Autonomous Vessels |
title_new |
Tempi der Bewegung : |
title_sort |
tempi der bewegung : modi des gefühls / |
series |
Cinepoetics |
series2 |
Cinepoetics |
publisher |
De Gruyter, |
publishDate |
2020 |
physical |
1 online resource (xii, 333 pages). |
contents |
Intro -- Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- 1. Einleitung -- 2. Taktungen lachender Körper und heitere Zuschauergefühle -- 3. Prestissimo -- Exzentrische Klanggestalten, rasante Stimmbilder und sich entfaltende Wortkulissen -- 4. Allegro ma non troppo -- Paradoxes Zeitempfinden, der Streit und die sich vermählenden Gesten -- 5. Scherzando -- Das kommunizierende Gesicht oder die Ehe als Ökonomie der Affekte -- 6. Der komödische Modus und die Dynamik des Genres -- 7. Schlussbetrachtung Literaturverzeichnis -- Filmverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Sachregister -- Farbabbildungen. |
isbn |
3-11-069667-3 |
callnumber-first |
P - Language and Literature |
callnumber-subject |
PN - General Literature |
callnumber-label |
PN1995 |
callnumber-sort |
PN 41995.9 C55 G745 42020 |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
700 - Arts & recreation |
dewey-tens |
790 - Sports, games & entertainment |
dewey-ones |
791 - Public performances |
dewey-full |
791.43617 |
dewey-sort |
3791.43617 |
dewey-raw |
791.43617 |
dewey-search |
791.43617 |
work_keys_str_mv |
AT greifensteinsarah tempiderbewegungmodidesgefuhls AT greifensteinsarah wettbewerbsfahigkeitvonstartups AT greifensteinsarah tempiderbewegungamodidesgefa1⁄4hls AT greifensteinsarah restitutiondesullsteinverlags AT greifensteinsarah excavationsatpaithanmaharashtra AT greifensteinsarah landdorfkehilla AT greifensteinsarah livedreligionintheancientmediterraneanworld AT greifensteinsarah materialaspectsofreadinginancientandmedievalcultures AT greifensteinsarah schreibenaufstatuarischenmonumenten AT greifensteinsarah powerofurbanwater AT greifensteinsarah summahalensis AT greifensteinsarah wasmachtdiedigitalisierungmitdenhochschulen AT greifensteinsarah zurgeschichtedeutscherwissenschaftssprachen AT greifensteinsarah proceedingsoftheinternationalseminaronsafetyandsecurityofautonomousvessels |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5470000000566925 (NjHacI)995470000000566925 (EXLCZ)995470000000566925 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Cinepoetics |
is_hierarchy_title |
Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / |
container_title |
Cinepoetics |
_version_ |
1788211748820484096 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02149nam a2200469 i 4500</leader><controlfield tag="001">993545010604498</controlfield><controlfield tag="005">20230329165106.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230329s2020 gw o 000 0 ger d</controlfield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110519662</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5470000000566925</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(NjHacI)995470000000566925</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995470000000566925</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">NjHacI</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="c">NjHacl</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">PN1995.9.C55</subfield><subfield code="b">.G745 2020</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">791.43617</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Greifenstein, Sarah,</subfield><subfield code="e">author.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Tempi der Bewegung :</subfield><subfield code="b">Modi des Gefühls /</subfield><subfield code="c">Sarah Greifenstein.</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Tempi der Bewegung â Modi des Gefühls </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Restitution des Ullstein-Verlags </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Excavations at Paithan, Maharashtra </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Land, Dorf, Kehilla </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lived Religion in the Ancient Mediterranean World </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Material Aspects of Reading in Ancient and Medieval Cultures </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schreiben auf statuarischen Monumenten </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Power of Urban Water </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Summa Halensis </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Was macht die Digitalisierung mit den Hochschulen? </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zur Geschichte deutscher Wissenschaftssprachen </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Proceedings of the International Seminar on Safety and Security of Autonomous Vessels </subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin :</subfield><subfield code="b">De Gruyter,</subfield><subfield code="c">2020.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (xii, 333 pages).</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Cinepoetics</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">What is the connection between the tempo of audiovisual images and the audience's emotional experience? Examining the screwball comedy of the 30s and 40s, this study looks at comedy and hilarity as temporal structures. Exchanges of blows, puns, and verbal acrobatics are embedded in a complex composition of voices, facial expressions, gestures, and visual constructions. The audience experiences and enjoys combat and rage as an elegant pas de deux.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Intro -- Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- 1. Einleitung -- 2. Taktungen lachender Körper und heitere Zuschauergefühle -- 3. Prestissimo -- Exzentrische Klanggestalten, rasante Stimmbilder und sich entfaltende Wortkulissen -- 4. Allegro ma non troppo -- Paradoxes Zeitempfinden, der Streit und die sich vermählenden Gesten -- 5. Scherzando -- Das kommunizierende Gesicht oder die Ehe als Ökonomie der Affekte -- 6. Der komödische Modus und die Dynamik des Genres -- 7. Schlussbetrachtung Literaturverzeichnis -- Filmverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Sachregister -- Farbabbildungen.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Screwball comedy films.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-11-069667-3</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Cinepoetics.</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-01-16 02:09:42 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-06-12 22:12:12 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5339674960004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5339674960004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5339674960004498</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5339674820004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5339674820004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5339674820004498</subfield></datafield></record></collection> |