Tempi der Bewegung : : Modi des Gefühls / / Sarah Greifenstein.

What is the connection between the tempo of audiovisual images and the audience's emotional experience? Examining the screwball comedy of the 30s and 40s, this study looks at comedy and hilarity as temporal structures. Exchanges of blows, puns, and verbal acrobatics are embedded in a complex co...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Cinepoetics
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin : : De Gruyter,, 2020.
Year of Publication:2020
Language:German
Series:Cinepoetics.
Physical Description:1 online resource (xii, 333 pages).
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993545010604498
ctrlnum (CKB)5470000000566925
(NjHacI)995470000000566925
(EXLCZ)995470000000566925
collection bib_alma
record_format marc
spelling Greifenstein, Sarah, author.
Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Sarah Greifenstein.
Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups
Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls
Restitution des Ullstein-Verlags
Excavations at Paithan, Maharashtra
Land, Dorf, Kehilla
Lived Religion in the Ancient Mediterranean World
Material Aspects of Reading in Ancient and Medieval Cultures
Schreiben auf statuarischen Monumenten
Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls
Power of Urban Water
Summa Halensis
Was macht die Digitalisierung mit den Hochschulen?
Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups
Zur Geschichte deutscher Wissenschaftssprachen
Proceedings of the International Seminar on Safety and Security of Autonomous Vessels
Berlin : De Gruyter, 2020.
1 online resource (xii, 333 pages).
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Cinepoetics
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
What is the connection between the tempo of audiovisual images and the audience's emotional experience? Examining the screwball comedy of the 30s and 40s, this study looks at comedy and hilarity as temporal structures. Exchanges of blows, puns, and verbal acrobatics are embedded in a complex composition of voices, facial expressions, gestures, and visual constructions. The audience experiences and enjoys combat and rage as an elegant pas de deux.
In German.
Intro -- Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- 1. Einleitung -- 2. Taktungen lachender Körper und heitere Zuschauergefühle -- 3. Prestissimo -- Exzentrische Klanggestalten, rasante Stimmbilder und sich entfaltende Wortkulissen -- 4. Allegro ma non troppo -- Paradoxes Zeitempfinden, der Streit und die sich vermählenden Gesten -- 5. Scherzando -- Das kommunizierende Gesicht oder die Ehe als Ökonomie der Affekte -- 6. Der komödische Modus und die Dynamik des Genres -- 7. Schlussbetrachtung Literaturverzeichnis -- Filmverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Sachregister -- Farbabbildungen.
Screwball comedy films.
3-11-069667-3
Cinepoetics.
language German
format eBook
author Greifenstein, Sarah,
spellingShingle Greifenstein, Sarah,
Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls /
Cinepoetics
Intro -- Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- 1. Einleitung -- 2. Taktungen lachender Körper und heitere Zuschauergefühle -- 3. Prestissimo -- Exzentrische Klanggestalten, rasante Stimmbilder und sich entfaltende Wortkulissen -- 4. Allegro ma non troppo -- Paradoxes Zeitempfinden, der Streit und die sich vermählenden Gesten -- 5. Scherzando -- Das kommunizierende Gesicht oder die Ehe als Ökonomie der Affekte -- 6. Der komödische Modus und die Dynamik des Genres -- 7. Schlussbetrachtung Literaturverzeichnis -- Filmverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Sachregister -- Farbabbildungen.
author_facet Greifenstein, Sarah,
author_variant s g sg
author_role VerfasserIn
author_sort Greifenstein, Sarah,
title Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls /
title_sub Modi des Gefühls /
title_full Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Sarah Greifenstein.
title_fullStr Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Sarah Greifenstein.
title_full_unstemmed Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls / Sarah Greifenstein.
title_auth Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls /
title_alt Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups
Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls
Restitution des Ullstein-Verlags
Excavations at Paithan, Maharashtra
Land, Dorf, Kehilla
Lived Religion in the Ancient Mediterranean World
Material Aspects of Reading in Ancient and Medieval Cultures
Schreiben auf statuarischen Monumenten
Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls
Power of Urban Water
Summa Halensis
Was macht die Digitalisierung mit den Hochschulen?
Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups
Zur Geschichte deutscher Wissenschaftssprachen
Proceedings of the International Seminar on Safety and Security of Autonomous Vessels
title_new Tempi der Bewegung :
title_sort tempi der bewegung : modi des gefühls /
series Cinepoetics
series2 Cinepoetics
publisher De Gruyter,
publishDate 2020
physical 1 online resource (xii, 333 pages).
contents Intro -- Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- 1. Einleitung -- 2. Taktungen lachender Körper und heitere Zuschauergefühle -- 3. Prestissimo -- Exzentrische Klanggestalten, rasante Stimmbilder und sich entfaltende Wortkulissen -- 4. Allegro ma non troppo -- Paradoxes Zeitempfinden, der Streit und die sich vermählenden Gesten -- 5. Scherzando -- Das kommunizierende Gesicht oder die Ehe als Ökonomie der Affekte -- 6. Der komödische Modus und die Dynamik des Genres -- 7. Schlussbetrachtung Literaturverzeichnis -- Filmverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Sachregister -- Farbabbildungen.
isbn 3-11-069667-3
callnumber-first P - Language and Literature
callnumber-subject PN - General Literature
callnumber-label PN1995
callnumber-sort PN 41995.9 C55 G745 42020
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 700 - Arts & recreation
dewey-tens 790 - Sports, games & entertainment
dewey-ones 791 - Public performances
dewey-full 791.43617
dewey-sort 3791.43617
dewey-raw 791.43617
dewey-search 791.43617
work_keys_str_mv AT greifensteinsarah tempiderbewegungmodidesgefuhls
AT greifensteinsarah wettbewerbsfahigkeitvonstartups
AT greifensteinsarah tempiderbewegungamodidesgefa1⁄4hls
AT greifensteinsarah restitutiondesullsteinverlags
AT greifensteinsarah excavationsatpaithanmaharashtra
AT greifensteinsarah landdorfkehilla
AT greifensteinsarah livedreligionintheancientmediterraneanworld
AT greifensteinsarah materialaspectsofreadinginancientandmedievalcultures
AT greifensteinsarah schreibenaufstatuarischenmonumenten
AT greifensteinsarah powerofurbanwater
AT greifensteinsarah summahalensis
AT greifensteinsarah wasmachtdiedigitalisierungmitdenhochschulen
AT greifensteinsarah zurgeschichtedeutscherwissenschaftssprachen
AT greifensteinsarah proceedingsoftheinternationalseminaronsafetyandsecurityofautonomousvessels
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5470000000566925
(NjHacI)995470000000566925
(EXLCZ)995470000000566925
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Cinepoetics
is_hierarchy_title Tempi der Bewegung : Modi des Gefühls /
container_title Cinepoetics
_version_ 1788211748820484096
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02149nam a2200469 i 4500</leader><controlfield tag="001">993545010604498</controlfield><controlfield tag="005">20230329165106.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230329s2020 gw o 000 0 ger d</controlfield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110519662</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5470000000566925</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(NjHacI)995470000000566925</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995470000000566925</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">NjHacI</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="c">NjHacl</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">PN1995.9.C55</subfield><subfield code="b">.G745 2020</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">791.43617</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Greifenstein, Sarah,</subfield><subfield code="e">author.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Tempi der Bewegung :</subfield><subfield code="b">Modi des Gefühls /</subfield><subfield code="c">Sarah Greifenstein.</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Restitution des Ullstein-Verlags </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Excavations at Paithan, Maharashtra </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Land, Dorf, Kehilla </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lived Religion in the Ancient Mediterranean World </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Material Aspects of Reading in Ancient and Medieval Cultures </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schreiben auf statuarischen Monumenten </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Tempi der Bewegung – Modi des Gefühls </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Power of Urban Water </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Summa Halensis </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Was macht die Digitalisierung mit den Hochschulen? </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wettbewerbsfähigkeit von Start-ups </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zur Geschichte deutscher Wissenschaftssprachen </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Proceedings of the International Seminar on Safety and Security of Autonomous Vessels </subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin :</subfield><subfield code="b">De Gruyter,</subfield><subfield code="c">2020.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (xii, 333 pages).</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Cinepoetics</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">What is the connection between the tempo of audiovisual images and the audience's emotional experience? Examining the screwball comedy of the 30s and 40s, this study looks at comedy and hilarity as temporal structures. Exchanges of blows, puns, and verbal acrobatics are embedded in a complex composition of voices, facial expressions, gestures, and visual constructions. The audience experiences and enjoys combat and rage as an elegant pas de deux.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Intro -- Danksagung -- Inhaltsverzeichnis -- 1. Einleitung -- 2. Taktungen lachender Körper und heitere Zuschauergefühle -- 3. Prestissimo -- Exzentrische Klanggestalten, rasante Stimmbilder und sich entfaltende Wortkulissen -- 4. Allegro ma non troppo -- Paradoxes Zeitempfinden, der Streit und die sich vermählenden Gesten -- 5. Scherzando -- Das kommunizierende Gesicht oder die Ehe als Ökonomie der Affekte -- 6. Der komödische Modus und die Dynamik des Genres -- 7. Schlussbetrachtung Literaturverzeichnis -- Filmverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Sachregister -- Farbabbildungen.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Screwball comedy films.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-11-069667-3</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Cinepoetics.</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-01-16 02:09:42 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-06-12 22:12:12 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5339674960004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5339674960004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5339674960004498</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5339674820004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5339674820004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5339674820004498</subfield></datafield></record></collection>