Digitalisierung in der Grundschule : Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts
Using the example of the multi-perspectival subject of science education, the book shows the basics, conditions for success and didactic concepts of digitization in elementary school. It describes the various aspects of digitization in elementary schools and provides a sound basis for political, ped...
Saved in:
HerausgeberIn: | |
---|---|
Sonstige: | |
Year of Publication: | 2022 |
Language: | German |
Physical Description: | 1 electronic resource (227 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993544811204498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5860000000038507 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/80569 (EXLCZ)995860000000038507 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Haider, Michael edt Digitalisierung in der Grundschule Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts Digitalisierung in der Grundschule Bad Heilbrunn Verlag Julius Klinkhardt 2022 1 electronic resource (227 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Using the example of the multi-perspectival subject of science education, the book shows the basics, conditions for success and didactic concepts of digitization in elementary school. It describes the various aspects of digitization in elementary schools and provides a sound basis for political, pedagogical and didactic discourse. The book focuses not only on fundamental theoretical considerations of digital education in science education, but also on selected aspects of individual support with and through digital media, as well as on concrete suggestions for action and implementation options for digitization in science education. In this sense, the book offers suggestions for theory, research and practice. Am Beispiel des vielperspektivisch angelegten Fachs Sachunterricht zeigt das Buch Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen der Digitalisierung in der Grundschule. Es beschreibt die verschiedenen Aspekte von Digitalisierung in der Grundschule und bietet eine fundierte Grundlage für politische, pädagogische und didaktische Diskurse. Im Mittelpunkt des Buchs stehen neben grundlegenden theoretischen Überlegungen zu Digitaler Bildung im Sachunterricht auch ausgewählte Aspekte der individuellen Förderung mit und durch digitale Medien sowie konkrete Handlungsvorschläge und Umsetzungsmöglichkeiten für Digitalisierung im Sachunterricht. In diesem Sinne bietet das Buch Anregungen für Theorie, Forschung und Praxis. German Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) Primary & middle schools bicssc Digitalisierung; Grundschulpädagogik; Sachunterricht; Fachdidaktik; Mediendidaktik; Digitale Medien; Individuelle Förderung; Medienpädagogik; Medienkompetenz; Medieneinsatz; Lehrer; Professionalisierung; Technologische Entwicklung; Bildungspolitik; Medienausstattung; Mediennutzung; Leistungsmessung; Leistungsbeurteilung; Leistungsrückmeldung; Motivation; Förderbedarf; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Bildungssprache; Heterogenität; Digitaltechnik; Tablet-PC; Video; Spielerisches Lernen; Programmierung; Schüler; Online; Risiko; Jugendlicher; Elektronisches Buch; Individualisierung; Primarbereich; Digitalization; Primary school education; Primary school pedagogics; Instruction in natural science subjects; Primary school science and social studies; Specialized didactics; Subject didactics; Media didactics; Individual support; Media education; Media pedagogics; Media competence; Media skills; Deployment of media; Use of media; Teacher; Professionalization; Technological development; Educational policy; Equipment with media; Utilisation of media; Utilization of media; Achievement measurement; Performance measurement; Achievement test; Pupil Evaluation; Special Educational Needs; Heterogeneity; Learning by playing; Coding; Pupil; Pupils; On line; Risk; Adolescent; Individualization; Primary education; Primary level; Heterogeneous class 3-7815-2498-1 Schmeinck, Daniela edt Haider, Michael oth Schmeinck, Daniela oth |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Schmeinck, Daniela Haider, Michael Schmeinck, Daniela |
author_facet |
Schmeinck, Daniela Haider, Michael Schmeinck, Daniela |
author2_variant |
m h mh d s ds |
author2_role |
HerausgeberIn Sonstige Sonstige |
title |
Digitalisierung in der Grundschule Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts |
spellingShingle |
Digitalisierung in der Grundschule Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts |
title_sub |
Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts |
title_full |
Digitalisierung in der Grundschule Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts |
title_fullStr |
Digitalisierung in der Grundschule Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts |
title_full_unstemmed |
Digitalisierung in der Grundschule Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts |
title_auth |
Digitalisierung in der Grundschule Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts |
title_alt |
Digitalisierung in der Grundschule |
title_new |
Digitalisierung in der Grundschule |
title_sort |
digitalisierung in der grundschule grundlagen, gelingensbedingungen und didaktische konzeptionen am beispiel des fach sachunterrichts |
publisher |
Verlag Julius Klinkhardt |
publishDate |
2022 |
physical |
1 electronic resource (227 p.) |
isbn |
3-7815-5938-6 3-7815-2498-1 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT haidermichael digitalisierungindergrundschulegrundlagengelingensbedingungenunddidaktischekonzeptionenambeispieldesfachsachunterrichts AT schmeinckdaniela digitalisierungindergrundschulegrundlagengelingensbedingungenunddidaktischekonzeptionenambeispieldesfachsachunterrichts AT haidermichael digitalisierungindergrundschule AT schmeinckdaniela digitalisierungindergrundschule |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5860000000038507 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/80569 (EXLCZ)995860000000038507 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Digitalisierung in der Grundschule Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1787548770101100544 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>04060nam-a2200361z--4500</leader><controlfield tag="001">993544811204498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141131.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202204s2022 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7815-5938-6</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5860000000038507</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/80569</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995860000000038507</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Haider, Michael</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Digitalisierung in der Grundschule</subfield><subfield code="b">Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Digitalisierung in der Grundschule </subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bad Heilbrunn</subfield><subfield code="b">Verlag Julius Klinkhardt</subfield><subfield code="c">2022</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (227 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Using the example of the multi-perspectival subject of science education, the book shows the basics, conditions for success and didactic concepts of digitization in elementary school. It describes the various aspects of digitization in elementary schools and provides a sound basis for political, pedagogical and didactic discourse. The book focuses not only on fundamental theoretical considerations of digital education in science education, but also on selected aspects of individual support with and through digital media, as well as on concrete suggestions for action and implementation options for digitization in science education. In this sense, the book offers suggestions for theory, research and practice.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Am Beispiel des vielperspektivisch angelegten Fachs Sachunterricht zeigt das Buch Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen der Digitalisierung in der Grundschule. Es beschreibt die verschiedenen Aspekte von Digitalisierung in der Grundschule und bietet eine fundierte Grundlage für politische, pädagogische und didaktische Diskurse. Im Mittelpunkt des Buchs stehen neben grundlegenden theoretischen Überlegungen zu Digitaler Bildung im Sachunterricht auch ausgewählte Aspekte der individuellen Förderung mit und durch digitale Medien sowie konkrete Handlungsvorschläge und Umsetzungsmöglichkeiten für Digitalisierung im Sachunterricht. In diesem Sinne bietet das Buch Anregungen für Theorie, Forschung und Praxis.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="536" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Primary & middle schools</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Digitalisierung; Grundschulpädagogik; Sachunterricht; Fachdidaktik; Mediendidaktik; Digitale Medien; Individuelle Förderung; Medienpädagogik; Medienkompetenz; Medieneinsatz; Lehrer; Professionalisierung; Technologische Entwicklung; Bildungspolitik; Medienausstattung; Mediennutzung; Leistungsmessung; Leistungsbeurteilung; Leistungsrückmeldung; Motivation; Förderbedarf; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Bildungssprache; Heterogenität; Digitaltechnik; Tablet-PC; Video; Spielerisches Lernen; Programmierung; Schüler; Online; Risiko; Jugendlicher; Elektronisches Buch; Individualisierung; Primarbereich; Digitalization; Primary school education; Primary school pedagogics; Instruction in natural science subjects; Primary school science and social studies; Specialized didactics; Subject didactics; Media didactics; Individual support; Media education; Media pedagogics; Media competence; Media skills; Deployment of media; Use of media; Teacher; Professionalization; Technological development; Educational policy; Equipment with media; Utilisation of media; Utilization of media; Achievement measurement; Performance measurement; Achievement test; Pupil Evaluation; Special Educational Needs; Heterogeneity; Learning by playing; Coding; Pupil; Pupils; On line; Risk; Adolescent; Individualization; Primary education; Primary level; Heterogeneous class</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7815-2498-1</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schmeinck, Daniela</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Haider, Michael</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schmeinck, Daniela</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:06:15 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-04-04 09:22:53 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337705920004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337705920004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337705920004498</subfield></datafield></record></collection> |