Digitalisierung in der Grundschule : Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts

Using the example of the multi-perspectival subject of science education, the book shows the basics, conditions for success and didactic concepts of digitization in elementary school. It describes the various aspects of digitization in elementary schools and provides a sound basis for political, ped...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2022
Language:German
Physical Description:1 electronic resource (227 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 04060nam-a2200361z--4500
001 993544811204498
005 20231214141131.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202204s2022 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-7815-5938-6 
035 |a (CKB)5860000000038507 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/80569 
035 |a (EXLCZ)995860000000038507 
041 0 |a deu 
100 1 |a Haider, Michael  |4 edt 
245 1 0 |a Digitalisierung in der Grundschule  |b Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen am Beispiel des Fach Sachunterrichts 
246 |a Digitalisierung in der Grundschule  
260 |a Bad Heilbrunn  |b Verlag Julius Klinkhardt  |c 2022 
300 |a 1 electronic resource (227 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Using the example of the multi-perspectival subject of science education, the book shows the basics, conditions for success and didactic concepts of digitization in elementary school. It describes the various aspects of digitization in elementary schools and provides a sound basis for political, pedagogical and didactic discourse. The book focuses not only on fundamental theoretical considerations of digital education in science education, but also on selected aspects of individual support with and through digital media, as well as on concrete suggestions for action and implementation options for digitization in science education. In this sense, the book offers suggestions for theory, research and practice. 
520 |a Am Beispiel des vielperspektivisch angelegten Fachs Sachunterricht zeigt das Buch Grundlagen, Gelingensbedingungen und didaktische Konzeptionen der Digitalisierung in der Grundschule. Es beschreibt die verschiedenen Aspekte von Digitalisierung in der Grundschule und bietet eine fundierte Grundlage für politische, pädagogische und didaktische Diskurse. Im Mittelpunkt des Buchs stehen neben grundlegenden theoretischen Überlegungen zu Digitaler Bildung im Sachunterricht auch ausgewählte Aspekte der individuellen Förderung mit und durch digitale Medien sowie konkrete Handlungsvorschläge und Umsetzungsmöglichkeiten für Digitalisierung im Sachunterricht. In diesem Sinne bietet das Buch Anregungen für Theorie, Forschung und Praxis. 
546 |a German 
536 |a Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) 
650 7 |a Primary & middle schools  |2 bicssc 
653 |a Digitalisierung; Grundschulpädagogik; Sachunterricht; Fachdidaktik; Mediendidaktik; Digitale Medien; Individuelle Förderung; Medienpädagogik; Medienkompetenz; Medieneinsatz; Lehrer; Professionalisierung; Technologische Entwicklung; Bildungspolitik; Medienausstattung; Mediennutzung; Leistungsmessung; Leistungsbeurteilung; Leistungsrückmeldung; Motivation; Förderbedarf; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Bildungssprache; Heterogenität; Digitaltechnik; Tablet-PC; Video; Spielerisches Lernen; Programmierung; Schüler; Online; Risiko; Jugendlicher; Elektronisches Buch; Individualisierung; Primarbereich; Digitalization; Primary school education; Primary school pedagogics; Instruction in natural science subjects; Primary school science and social studies; Specialized didactics; Subject didactics; Media didactics; Individual support; Media education; Media pedagogics; Media competence; Media skills; Deployment of media; Use of media; Teacher; Professionalization; Technological development; Educational policy; Equipment with media; Utilisation of media; Utilization of media; Achievement measurement; Performance measurement; Achievement test; Pupil Evaluation; Special Educational Needs; Heterogeneity; Learning by playing; Coding; Pupil; Pupils; On line; Risk; Adolescent; Individualization; Primary education; Primary level; Heterogeneous class 
776 |z 3-7815-2498-1 
700 1 |a Schmeinck, Daniela  |4 edt 
700 1 |a Haider, Michael  |4 oth 
700 1 |a Schmeinck, Daniela  |4 oth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:06:15 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-04-04 09:22:53 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337705920004498&Force_direct=true  |Z 5337705920004498  |b Available  |8 5337705920004498