Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten

Diesel-hybrid propulsion systems for railcars are able to reduce fuel consumption and emissions in relation to conventional diesel railcars. To design such a propulsion system requires the use of simulation and experimental methods. A validation procedure is developed, that enables to test the propu...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
:
Year of Publication:2018
Language:German
Series:Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
Physical Description:1 electronic resource (XIV, 153 p. p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993544201804498
ctrlnum (CKB)4920000000100959
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/59250
(EXLCZ)994920000000100959
collection bib_alma
record_format marc
spelling Haag, Stefan auth
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
KIT Scientific Publishing 2018
1 electronic resource (XIV, 153 p. p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
Diesel-hybrid propulsion systems for railcars are able to reduce fuel consumption and emissions in relation to conventional diesel railcars. To design such a propulsion system requires the use of simulation and experimental methods. A validation procedure is developed, that enables to test the propulsion system in several smaller tests with single powertrains.
German
propulsion system
hybrid
railcar
Triebwagen
Validierung
Hybrid
Antriebssystem
Prüfstand
validation
test rig
3-7315-0752-8
language German
format eBook
author Haag, Stefan
spellingShingle Haag, Stefan
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
author_facet Haag, Stefan
author_variant s h sh
author_sort Haag, Stefan
title Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
title_full Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
title_fullStr Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
title_full_unstemmed Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
title_auth Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
title_new Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
title_sort sequentieller versuch zur hil-unterstützten validierung hybrider antriebssysteme mit gekoppelten antriebseinheiten
series Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
series2 Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
publisher KIT Scientific Publishing
publishDate 2018
physical 1 electronic resource (XIV, 153 p. p.)
isbn 1000078697
3-7315-0752-8
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT haagstefan sequentiellerversuchzurhilunterstutztenvalidierunghybriderantriebssystememitgekoppeltenantriebseinheiten
status_str n
ids_txt_mv (CKB)4920000000100959
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/59250
(EXLCZ)994920000000100959
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
is_hierarchy_title Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
container_title Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
_version_ 1787548474154156033
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01598nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993544201804498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141110.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2018 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000078697</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000100959</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/59250</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000100959</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Haag, Stefan</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2018</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (XIV, 153 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Diesel-hybrid propulsion systems for railcars are able to reduce fuel consumption and emissions in relation to conventional diesel railcars. To design such a propulsion system requires the use of simulation and experimental methods. A validation procedure is developed, that enables to test the propulsion system in several smaller tests with single powertrains.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">propulsion system</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">hybrid</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">railcar</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Triebwagen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Validierung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Hybrid</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Antriebssystem</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Prüfstand</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">validation</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">test rig</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-0752-8</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:03:11 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337533130004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337533130004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337533130004498</subfield></datafield></record></collection>