Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten
Diesel-hybrid propulsion systems for railcars are able to reduce fuel consumption and emissions in relation to conventional diesel railcars. To design such a propulsion system requires the use of simulation and experimental methods. A validation procedure is developed, that enables to test the propu...
Saved in:
Superior document: | Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2018 |
Language: | German |
Series: | Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
|
Physical Description: | 1 electronic resource (XIV, 153 p. p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993544201804498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)4920000000100959 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/59250 (EXLCZ)994920000000100959 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Haag, Stefan auth Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten KIT Scientific Publishing 2018 1 electronic resource (XIV, 153 p. p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik Diesel-hybrid propulsion systems for railcars are able to reduce fuel consumption and emissions in relation to conventional diesel railcars. To design such a propulsion system requires the use of simulation and experimental methods. A validation procedure is developed, that enables to test the propulsion system in several smaller tests with single powertrains. German propulsion system hybrid railcar Triebwagen Validierung Hybrid Antriebssystem Prüfstand validation test rig 3-7315-0752-8 |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Haag, Stefan |
spellingShingle |
Haag, Stefan Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik |
author_facet |
Haag, Stefan |
author_variant |
s h sh |
author_sort |
Haag, Stefan |
title |
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten |
title_full |
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten |
title_fullStr |
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten |
title_full_unstemmed |
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten |
title_auth |
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten |
title_new |
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten |
title_sort |
sequentieller versuch zur hil-unterstützten validierung hybrider antriebssysteme mit gekoppelten antriebseinheiten |
series |
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik |
series2 |
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik |
publisher |
KIT Scientific Publishing |
publishDate |
2018 |
physical |
1 electronic resource (XIV, 153 p. p.) |
isbn |
1000078697 3-7315-0752-8 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT haagstefan sequentiellerversuchzurhilunterstutztenvalidierunghybriderantriebssystememitgekoppeltenantriebseinheiten |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)4920000000100959 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/59250 (EXLCZ)994920000000100959 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik |
is_hierarchy_title |
Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten |
container_title |
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik |
_version_ |
1787548474154156033 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01598nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993544201804498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141110.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2018 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000078697</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000100959</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/59250</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000100959</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Haag, Stefan</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Sequentieller Versuch zur HiL-unterstützten Validierung hybrider Antriebssysteme mit gekoppelten Antriebseinheiten</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2018</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (XIV, 153 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Diesel-hybrid propulsion systems for railcars are able to reduce fuel consumption and emissions in relation to conventional diesel railcars. To design such a propulsion system requires the use of simulation and experimental methods. A validation procedure is developed, that enables to test the propulsion system in several smaller tests with single powertrains.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">propulsion system</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">hybrid</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">railcar</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Triebwagen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Validierung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Hybrid</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Antriebssystem</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Prüfstand</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">validation</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">test rig</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-0752-8</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:03:11 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337533130004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337533130004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337533130004498</subfield></datafield></record></collection> |