Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / / Burkhard F. Wittek.
To celebrate the 270th anniversary of the De Gruyter publishing house, the company is providing permanent open access to 270 selected treasures from the De Gruyter Book Archive. Titles will be made available to anyone, anywhere at any time that might be interested. The DGBA project seeks to digitize...
Saved in:
VerfasserIn: | |
---|---|
MitwirkendeR: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2019] ©1980 |
Year of Publication: | 1980 2019 |
Edition: | Reprint 2019 |
Language: | German |
Physical Description: | 1 online resource (238 pages) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993543481604498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)4100000009445081 (MiAaPQ)EBC5917166 (DE-B1597)52827 (OCoLC)1125190234 (DE-B1597)9783110868098 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/60120 (EXLCZ)994100000009445081 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Wittek, Burkhard F., author. Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / Burkhard F. Wittek. Reprint 2019 De Gruyter 1980 Berlin ; Boston : De Gruyter, [2019] ©1980 1 online resource (238 pages) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 22. Okt 2019) This eBook is made available Open Access under a CC BY-NC-ND 4.0 license: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy To celebrate the 270th anniversary of the De Gruyter publishing house, the company is providing permanent open access to 270 selected treasures from the De Gruyter Book Archive. Titles will be made available to anyone, anywhere at any time that might be interested. The DGBA project seeks to digitize the entire backlist of titles published since 1749 to ensure that future generations have digital access to the high-quality primary sources that De Gruyter has published over the centuries. In German. Frontmatter -- Vorwort / Wittek, Burkhard F. -- Inhalt -- Verzeichnis der Abbildungen -- Verzeichnis der Tabellen -- 1. Rolle und Bedeutung strategischer Unternehmensführung bei Diversifikation -- 2. Das Zielsystem des Unternehmens -- 3. Untersuchung ausgewählter Zielbeziehungen -- 4. Analyse ausgewählter Modelle für die Formulierung von Strategien in diversifizierten Unternehmen -- 5. Markteintrittsstrategien bei Diversifikationen -- 6. Fallstudie: Der Eintritt von Philip Morris in den amerikanischen Biermarkt -- Verzeichnis der Abkürzungen -- Literaturverzeichnis -- Namen- und Sachregister -- Backmatter Industrial management. 3-11-008151-2 Wittek, Burkhard F., contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Wittek, Burkhard F., |
spellingShingle |
Wittek, Burkhard F., Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / Frontmatter -- Vorwort / Inhalt -- Verzeichnis der Abbildungen -- Verzeichnis der Tabellen -- 1. Rolle und Bedeutung strategischer Unternehmensführung bei Diversifikation -- 2. Das Zielsystem des Unternehmens -- 3. Untersuchung ausgewählter Zielbeziehungen -- 4. Analyse ausgewählter Modelle für die Formulierung von Strategien in diversifizierten Unternehmen -- 5. Markteintrittsstrategien bei Diversifikationen -- 6. Fallstudie: Der Eintritt von Philip Morris in den amerikanischen Biermarkt -- Verzeichnis der Abkürzungen -- Literaturverzeichnis -- Namen- und Sachregister -- Backmatter |
author_facet |
Wittek, Burkhard F., Wittek, Burkhard F., Wittek, Burkhard F., |
author_variant |
b f w bf bfw |
author_role |
VerfasserIn |
author2 |
Wittek, Burkhard F., Wittek, Burkhard F., |
author2_variant |
b f w bf bfw b f w bf bfw |
author2_role |
MitwirkendeR MitwirkendeR |
author_sort |
Wittek, Burkhard F., |
author_additional |
Wittek, Burkhard F. -- |
title |
Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / |
title_full |
Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / Burkhard F. Wittek. |
title_fullStr |
Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / Burkhard F. Wittek. |
title_full_unstemmed |
Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / Burkhard F. Wittek. |
title_auth |
Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / |
title_alt |
Frontmatter -- Vorwort / Inhalt -- Verzeichnis der Abbildungen -- Verzeichnis der Tabellen -- 1. Rolle und Bedeutung strategischer Unternehmensführung bei Diversifikation -- 2. Das Zielsystem des Unternehmens -- 3. Untersuchung ausgewählter Zielbeziehungen -- 4. Analyse ausgewählter Modelle für die Formulierung von Strategien in diversifizierten Unternehmen -- 5. Markteintrittsstrategien bei Diversifikationen -- 6. Fallstudie: Der Eintritt von Philip Morris in den amerikanischen Biermarkt -- Verzeichnis der Abkürzungen -- Literaturverzeichnis -- Namen- und Sachregister -- Backmatter |
title_new |
Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / |
title_sort |
strategische unternehmensführung bei diversifikation / |
publisher |
De Gruyter De Gruyter, |
publishDate |
1980 2019 |
physical |
1 online resource (238 pages) |
edition |
Reprint 2019 |
contents |
Frontmatter -- Vorwort / Inhalt -- Verzeichnis der Abbildungen -- Verzeichnis der Tabellen -- 1. Rolle und Bedeutung strategischer Unternehmensführung bei Diversifikation -- 2. Das Zielsystem des Unternehmens -- 3. Untersuchung ausgewählter Zielbeziehungen -- 4. Analyse ausgewählter Modelle für die Formulierung von Strategien in diversifizierten Unternehmen -- 5. Markteintrittsstrategien bei Diversifikationen -- 6. Fallstudie: Der Eintritt von Philip Morris in den amerikanischen Biermarkt -- Verzeichnis der Abkürzungen -- Literaturverzeichnis -- Namen- und Sachregister -- Backmatter |
isbn |
3-11-086809-1 3-11-008151-2 |
callnumber-first |
H - Social Science |
callnumber-subject |
HD - Industries, Land Use, Labor |
callnumber-label |
HD31 |
callnumber-sort |
HD 231 W588 41980 |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
600 - Technology |
dewey-tens |
650 - Management & public relations |
dewey-ones |
658 - General management |
dewey-full |
658 |
dewey-sort |
3658 |
dewey-raw |
658 |
dewey-search |
658 |
oclc_num |
1125190234 |
work_keys_str_mv |
AT wittekburkhardf strategischeunternehmensfuhrungbeidiversifikation |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)4100000009445081 (MiAaPQ)EBC5917166 (DE-B1597)52827 (OCoLC)1125190234 (DE-B1597)9783110868098 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/60120 (EXLCZ)994100000009445081 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation / |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1796652255272763392 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03290nam a22005175i 4500</leader><controlfield tag="001">993543481604498</controlfield><controlfield tag="005">20191022022751.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr cnu||||||||</controlfield><controlfield tag="008">191022s2019 gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-11-086809-1</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110868098</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4100000009445081</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)EBC5917166</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)52827</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1125190234</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)9783110868098</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/60120</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994100000009445081</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">HD31</subfield><subfield code="b">.W588 1980</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">BUS000000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">658</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wittek, Burkhard F., </subfield><subfield code="e">author.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Strategische Unternehmensführung bei Diversifikation /</subfield><subfield code="c">Burkhard F. Wittek.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Reprint 2019</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">De Gruyter</subfield><subfield code="c">1980</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin ;</subfield><subfield code="a">Boston : </subfield><subfield code="b">De Gruyter, </subfield><subfield code="c">[2019]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©1980</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (238 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 22. Okt 2019)</subfield></datafield><datafield tag="540" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This eBook is made available Open Access under a CC BY-NC-ND 4.0 license: </subfield><subfield code="u">https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 </subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/dg/page/open-access-policy</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">To celebrate the 270th anniversary of the De Gruyter publishing house, the company is providing permanent open access to 270 selected treasures from the De Gruyter Book Archive. Titles will be made available to anyone, anywhere at any time that might be interested. The DGBA project seeks to digitize the entire backlist of titles published since 1749 to ensure that future generations have digital access to the high-quality primary sources that De Gruyter has published over the centuries.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Vorwort / </subfield><subfield code="r">Wittek, Burkhard F. -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">Verzeichnis der Abbildungen -- </subfield><subfield code="t">Verzeichnis der Tabellen -- </subfield><subfield code="t">1. Rolle und Bedeutung strategischer Unternehmensführung bei Diversifikation -- </subfield><subfield code="t">2. Das Zielsystem des Unternehmens -- </subfield><subfield code="t">3. Untersuchung ausgewählter Zielbeziehungen -- </subfield><subfield code="t">4. Analyse ausgewählter Modelle für die Formulierung von Strategien in diversifizierten Unternehmen -- </subfield><subfield code="t">5. Markteintrittsstrategien bei Diversifikationen -- </subfield><subfield code="t">6. Fallstudie: Der Eintritt von Philip Morris in den amerikanischen Biermarkt -- </subfield><subfield code="t">Verzeichnis der Abkürzungen -- </subfield><subfield code="t">Literaturverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Namen- und Sachregister -- </subfield><subfield code="t">Backmatter</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Industrial management.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-11-008151-2</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wittek, Burkhard F., </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-02-22 21:13:07 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-10-05 21:57:37 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337307010004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337307010004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337307010004498</subfield></datafield></record></collection> |