Naturalezza | Simplicité - Natürlichkeit im Musiktheater / / hrsg. von Vera Grund, Claire Genewein, Hans Georg Nicklaus.
Art predicts what nature is: This book discusses the »natural simplicity« as a mental figure and fantasy that has put its imprint on stage and music aesthetics over and over again since the end of the 18th Century.
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2019 |
---|---|
Funder: | |
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2019] ©2019 |
Year of Publication: | 2019 |
Language: | German |
Series: | Theater ;
96 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (310 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Inhalt
- Naturalezza/Simplicité
- Das Bild der Unschuld als Wunschbild ,unschuldiger' Darstellung. Zur Genese und Ausgestaltung des Phantasmas des Natürlichen in der bürgerlichen Schauspielkunst
- Stimmen der Unschuld. Kastratengesang im Kontext von Kindheit und Pädagogik
- Seelenvolle Maschine. Natur und Technik im Gesangsdiskurs
- Natürlichkeit oder Artifizialität. Zur Theaterästhetik Goldonis, Gozzis und Diderots
- ,Rückkehr zur Natur' - wohin, nochmals gefragt? Die Rezeption des Natürlichkeitskonzepts im 19. Jahrhundert
- Zur Theorie der Körperbewegung in der zweiten Hälfte des 18. Jahrhunderts
- Second Nature. Rhetorical actio and the art of feeling in the singer-actor tradition of the late eighteenth century
- Actio, actio, actio. A director's point of view on naturalism and naturalistic staging of the early opera repertoire
- "Les Amours de Bastien et Bastienne". Ein Opernprojekt der Anton Bruckner Privatuniversität
- "Gl'effetti della natura tua maestra" Zu den Begriffen ,Natur' und ,Natürlichkeit' in der bildenden Kunst und Kunsttheorie vor 1800
- Autorinnen und Autoren