Naturalezza | Simplicité - Natürlichkeit im Musiktheater / / hrsg. von Vera Grund, Claire Genewein, Hans Georg Nicklaus.

Art predicts what nature is: This book discusses the »natural simplicity« as a mental figure and fantasy that has put its imprint on stage and music aesthetics over and over again since the end of the 18th Century.

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2019
Funder:
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2019]
©2019
Year of Publication:2019
Language:German
Series:Theater ; 96
Online Access:
Physical Description:1 online resource (310 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • Naturalezza/Simplicité
  • Das Bild der Unschuld als Wunschbild ,unschuldiger' Darstellung. Zur Genese und Ausgestaltung des Phantasmas des Natürlichen in der bürgerlichen Schauspielkunst
  • Stimmen der Unschuld. Kastratengesang im Kontext von Kindheit und Pädagogik
  • Seelenvolle Maschine. Natur und Technik im Gesangsdiskurs
  • Natürlichkeit oder Artifizialität. Zur Theaterästhetik Goldonis, Gozzis und Diderots
  • ,Rückkehr zur Natur' - wohin, nochmals gefragt? Die Rezeption des Natürlichkeitskonzepts im 19. Jahrhundert
  • Zur Theorie der Körperbewegung in der zweiten Hälfte des 18. Jahrhunderts
  • Second Nature. Rhetorical actio and the art of feeling in the singer-actor tradition of the late eighteenth century
  • Actio, actio, actio. A director's point of view on naturalism and naturalistic staging of the early opera repertoire
  • "Les Amours de Bastien et Bastienne". Ein Opernprojekt der Anton Bruckner Privatuniversität
  • "Gl'effetti della natura tua maestra" Zu den Begriffen ,Natur' und ,Natürlichkeit' in der bildenden Kunst und Kunsttheorie vor 1800
  • Autorinnen und Autoren